Baktopic (Deel 1)

Wie heeft er een foolproof recept voor brownies? Staat zoveel online maar wil wel echt lekkere brownies maken!

https://www.jamieoliver.com/recipes/chocolate-recipes/vegan-chocolate-brownies/

Deze zijn altijd een succes bij mij, super makkelijk en heel lekker

Die van Rutger.

@Marquez Wat een plaatje!

1 like

En die van Laura’s bakery zijn ook wel makkelijk!

Ik vind zelf de smaak van Rutgers brownies net iets lekkerder, maar dit recept is echt zo makkelijk en easy. Kan niet misgaan.

.

Afgelopen weekend meeega lekkere cheesecake gemaakt!! Ook in cupcake vormpjes want er was beslag over. Recept van kookmutsjes!

30 likes

Yes! Perfect, dit staat zo in de oven denk ik!

1 like

Wat is dat soort van gelei achtige substantie wat er zo mooi opzit? Als ik appeltaart maakt krijg ik dat er niet op, en vind het daardoor altijd zo droog ogen. Dat gelei maakt het net even af vind ik.

1 like

Dat is abrikozenjam! Heb het huismerk van de Jumbo gebruikt. 100 gram en dan verwarmd in een pannetje en toen een soort van voorzichtig over de afgekoelde taart heen gesmeerd.

Maar was voor mij ook de eerste keer want normaal doe ik het zonder. Het is wel echt een hele zoete toevoeging vind ik, dus daar moet je wel van houden denk ik.

Recept is trouwens van Rutger!

Ah goede tip! Ga ik volgende keer uitproberen.

1 like

Leuk, laat je een foto zien van het resultaat? :blush:

Ze zien er echt heeeeerlijk uit. Ik vind het altijd superlekker als koekjes zo ‘gebroken’ zijn aan de bovenkant

Brioche broodjes. Ik heb gezocht naar het vliesje, maar niet helemaal gevonden na 15 minuten kneden met de hand. Ik gebruik patent bloem van de jumbo trouwens, maar het ziet er van binnen wel een beetje uit als op de foto hier https://broodsmakelijk.nl/testverslagen-meel-en-bloem

20 likes

Heeft iemand het brownie recept van foodgloss nog? Volgens mij was het een filmpje waarin ze die samen met Gre-foef maakte.

Ik heb ze een aantal x gemaakt en ze waren echt geweldig, maar ben het recept kwijt.

1 like

Ik heb weer de spritsen uit de Bakbijbel gemaakt! Morgen spierpijn. :joy:

25 likes

Zoooo lekker!

5 likes

Oh leuk zo half/half! Hoe is het eindresultaat? Dacht dat het aan mij lag maar kreeg echt verzuurde armen door het spuiten van de spritzen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik heb de koffie weggelaten, want vind dat niet lekker in eten, maar mijn suiker/kaneel mengsel is niet naar de bodem gezakt. Ik had wel iets teveel kaneel toegevoegd trouwens.

Ik had hem in een ovenschaal gebakken, omdat mijn bakblik nog bij mijn ouders ligt. Geen aanrader, want mijn hele cake was nog niet gaar na de aangegeven oventijd :joy::joy:. Heb hem er veel langer in gehad

Monchoutaart!

53 likes

Wauw wat een plaatje met die aardbeien zo! :drooling_face:

2 likes

Wauw, prachtig!

1 like