de droom!
@Heehoi de bakbijbel kan je gratis downloaden als je een kobo plus abbo hebt! Ik wilde 'm laatst kopen namelijk via bol.com en zag dit. Misschien ook een handige tip voor de rest hier
Wat geweldig zeg, echt een droomberoep inderdaad!
Wauw zo mooi!
Wauw ziet er geweldig uit! Ik wil dit echt graag een keer proberen!
Ik ga dit het weekend eens proberen, zien er heerlijk uit en niet te moeilijk. Kan de verse gist ook vervangen worden door 8 gram (?) instant gist? En is de kneedtijd met een keukenmachine of met de hand?
Wauw, wat een droom! Zo’n taart zou ik zo graag eens willen kopen (zelf bakken is niet zo mijn ding) maar ik zie ze nou nooit echt bij banketbakkers staan… Of kun je ook aan een banketbakker vragen of hij of zij zo’n taart speciaal wil maken voor je? En zo ja hoeveel kost zoiets? Haha ik vraag het even aan jou omdat jij banketbakker bent.
Het is een typische Zweedse taart, daar verkopen ze zulke taarten wel bijna overal . Hij is wel opgebouwd uit super basic delen (sponge, jam, banketbakkersroom, slagroom en marsepein) dus ga er vanuit dat ze hem bij een Nederlandse bakkerij ook kunnen maken, maar wat dat kost weet ik niet!
Oh dat klinkt inderdaad niet heel erg moeilijk! Ik ga het gewoon eens vragen bij de banketbakker
Ja, super makkelijk als je het deeg 's avonds maakt, dan kun je het de volgende ochtend gewoon afbakken. Ik dacht dat ik het recept ook wel eens gemaakt heb met droge gist, maar dan moet je even googelen hoeveel dat is in 25 g verse gist
Ik heb deze koeken gemaakt. Zijn opzich wel leuk geworden. Alleen nu zit wel mijn hele keuken onder de poedersuiker. Had dat niet in huis, dus moest het zelf maken
Prinsessentaart is echt de hemel. Mijn broertje woont in Zweden, en als we daar zijn haalt hij altijd een bij de bakker, maar ik ga eens voorstellen volgende keer zelf een te maken met mn nichtjes! Lijkt me zo leuk!
Waaaaauuw!!!
Wat vind jij het leukst om te maken? En wat het lastigste? (Dan weet ik in ieder geval dat ik aan dat laatste nooit hoef te beginnen.)
Eclairs vind ik heel lastig om mooi te krijgen en maak ik eigenlijk zelden . Dat is hetzelfde deeg als soezendeeg, maar soesjes zijn een stuk makkelijker om te spritsen en minstens zo lekker!
En macarons vind ik ook lastig om thuis te bakken omdat deze heel gevoelig zijn. De luchtcirculatie in de oven moet bijvoorbeeld goed zijn anders krijgen ze geen mooie ‘voet’. Het verschilt per oven best wel hoe warm je ze moet bakken en hoe lang.
Het leukste om te maken (en eten) vind ik zulke taartjes, en mijn favo is lemon meringue pie!
Niet mijn baksels trouwens, maar van Petit Gâteau
Kom ik weer met m’n chef John maar volgens mij heb ik ooit een recept van Foodwishes gemaakt en dat werd heel lekker!
Ik heb de AH cake met kersen en banketbakkersroom proberen na te maken. De smaak is lekker, alleen is alles naar beneden gezakt, alle kersen en de room. Hoe kan ik dit voortaan voorkomen?
Fijn dat zelfs een banketbakker macarons lastig vind. Die taartjes zien er heerlijk uit!
Ik zou vandaag een kruimelvlaai maken voor vriend zijn verjaardag, maar heb er superstom echt 0 seconden bij stilgestaan dat je daar dus eigenlijk een vlaaivorm voor nodig hebt… Het zit nu in de oven met een springvorm dus ik hoop dat dit ook goed gaat Vind recepten waar je verschillende elementen maakt die samen iets vormen wel super leuk om te bakken! Is weer eens wat anders dan ‘gooi alles bij elkaar en schuif in de oven’.