Baktopic (Deel 1)

Dankjewel!:see_no_evil:

Binnenkort gewoon maar iets proberen em anders veel uitdelen🙈

1 like

Niet de hele aflevering in ieder geval. Het wordt wel meerdere keren per week herhaald.

Ik heb mijn man ooit voorgesteld om -als we ooit een zoon zouden krijgen- hem Rudolph te noemen maar dat wil 'ie niet. :sob:

2 likes

Rutger dan :sunglasses:

1 like

Vond ie ook niet goed. :see_no_evil:

Van Cupcake Jemma op youtube! https://youtu.be/zum64_8V9qA

1 like

Echt een aanrader! Ik wil hem zelf binnenkort ook nog eens maken

1 like

Mijn M&M cheesecake staat in de oven, alleen de vulling was veel vloeibaarder dan in het voorbeeld filmpje. Ben echt bang dat hij mislukt. Wellicht was de handmixer gebruiken toch geen goed idee en had ik het echt met de garde moeten doen :sob:

Haha, oeps!! Ik bewaar de broodjes na het afkoelen in de vriezer. Ze zijn prima op te warmen in de magnetron :grin:

1 like

Gewoon je laatste vijf dagen zwangerschap vol bakken :kissing_heart:. Ziet er prachtig uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

1 like

Hij is gelukt (en heerlijk!)

61 likes

Hier kan je de losse video’s terugzien van afgelopen week:

Dus niet de hele aflevering in zijn geheel maar een video per baksel.

@Ovenschaal @PrincessPeach Wat hebben jullie mooie dingen gemaakt! :heart:

2 likes

Wauw! :heart_eyes:

1 like

Dank je :blush:

Speciaal voor dit topic eindelijk toch maar eens een account aangemaakt. Nadat ik een aantal rabarberrecepten voorbij heb zien komen, wil ik me daar ook maar eens aan gaan wagen! Ik wil de rabarbercake maken uit de Bakbijbel maar ik heb nog nooit iets met rabarber gemaakt. Of rabarber gegeten :sweat_smile: In de meeste recepten die ik hier voorbij zie komen wordt de rabarber een beetje tot een moes of compote gemaakt of iig even gekookt zoals in het recept dat @cindypauper gebruikte.
Nou staat er in dit recept dat je gewoon schoongemaakte rabarberstukjes in de cake kan doen. Er staat alleen niet precies hoe groot die stukken moeten zijn. Ik ben bang dat het niet goed lukt als ik de stukjes niet klein genoeg maak en ik heb geen idee hoe de textuur hoort te zijn. Heeft iemand de rabarbercake van Rutger toevallig al ooit gemaakt of heeft er iemand tips? :innocent:

2 likes

Welkom!
Die heb ik weleens gemaakt.
Je wast de rabarber goed, snijdt de uiteinden er af en haalt zo nodig de stugge harde rode draden weg. Vervolgens snij je de stengel in plakjes van iets kleiner dan 1 cm. Op deze blog zie je hoe groot dat ongeveer is:

Geen zorgen, die stukjes bakken gewoon gaar en zijn heel lekker. Bestuif de rabarberstukjes met bloem voor je ze door het beslag doet, dan zakken ze niet naar de bodem.

2 likes

Dankjewel voor de tips! :blush:
Ik ga hem morgen maken, ben benieuwd!

1 like

Ik heb vandaag kokoskoekjes gemaakt

19 likes

Ooh, ziet er heerlijk uit! Zou je het recept willen delen? :blush:

Heb je hier een recept van aub? Ik heb nog nooit een lekkere appeltaart kunnen maken