Ik heb laatst een rabarber aardbeien crumble taart gemaakt van Ottolenghi en die vond ik ook heel lekker! Zeker met wat geslagen slagroom erbij . Het recept staat in Sweet (of via deze link: https://www.debakwinkel.nl/blog/post/rabarber-aardbeien-crumbletaart/)
Ik had net Rudolph terug gekeken en die man maakt mij echt gelukkig. Blij dat hij weer terug is
Deze heb ik vorige week ook gemaakt! Was erg lekker
Deze vraag ook geplaatst bij “lekkere recepten” maar bedacht me dat het misschien eigenlijk hier thuishoort.
Heeft iemand ervaring met recepten voor brownies op basis van bonen en/of banaan? Proef je de bonen en banaan erg?
Niet perse ervaring met deze twee ingrediënten, maar ik heb wel eens met rode bieten chocolade muffins gemaakt en dan proefde je dat amper terug. Een klein hintje misschien.
Denk dat banaan wel terug te proeven is trouwens. Is redelijk sterke zoete smaak natuurlijk. En bonen vallen wel mee gok ik want die nemen toch wel snel smaak over. Wellicht dat je een hintje terug proeft maar dat is, denk ik, niet storend. Zou het gewoon proberen!
(Bonen brownies staan ook nog steeds op mijn te maken lijst. Het klinkt zo leuk vind ik ^^)
Ik moet het gewoon echt eens proberen, ik ben alleen bang dat het mislukt en ik het weg kan gooien🙈
Maar bedankt voor de tip!
Welk recept wil je volgen dan? En ik denk hè als je chocolade gebruikt dan kan het bijna niet mis gaan!
En het hoort er ook een beetje bij dat iets kan mislukken natuurlijk. Dit was het recept voor rode bieten muffins, mocht je die wel aandurven. https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R931354/chocolade-bietenmuffins
Ik wilde het proberen met of
- een blik zwarte bonen – 400 gram
- 2 eieren
- 4 grote zachte dadels
- 3 el honing
- 1 el bakpoeder
- 4 el cacao
Of
- 1 blik zwarte bonen (400g, uitlekgewicht 240g)
- 2 bananen, het is lekker als ze goed rijp zijn
- 50g extra pure chocolade
- 35g cacaopoeder
- 2 eieren
- 5g bakpoeder
- Een scheutje vloeibare zoetstof naar smaak
Ik twijfel, maar je proeft de bieten echt niet? Ik heb niets tegen groente maar in combinatie met chocolade en koud:sweat_smile: wel bedankt voor de link!
Ik heb wel eens bonenbrownies gebakken, volgens mij met het bovenste recept. Het is wel oké, maar je moet geen ‘echte’ brownies verwachten. Je proeft de bonen wel, maar niet heel erg ofzo. Het is gewoon veel minder zoet en chocolade-achtig.
Beide recepten klinken lekker! Zou het gewoon proberen.
En nee niet echt die bieten. Veel geloofden niet dat er bieten inzaten. Alleen in de crème kon je het wat proeven volgens mij.
Dankjewel!
Binnenkort gewoon maar iets proberen em anders veel uitdelen🙈
Niet de hele aflevering in ieder geval. Het wordt wel meerdere keren per week herhaald.
Ik heb mijn man ooit voorgesteld om -als we ooit een zoon zouden krijgen- hem Rudolph te noemen maar dat wil 'ie niet.
Rutger dan
Vond ie ook niet goed.
Echt een aanrader! Ik wil hem zelf binnenkort ook nog eens maken
Mijn M&M cheesecake staat in de oven, alleen de vulling was veel vloeibaarder dan in het voorbeeld filmpje. Ben echt bang dat hij mislukt. Wellicht was de handmixer gebruiken toch geen goed idee en had ik het echt met de garde moeten doen
Haha, oeps!! Ik bewaar de broodjes na het afkoelen in de vriezer. Ze zijn prima op te warmen in de magnetron
Gewoon je laatste vijf dagen zwangerschap vol bakken . Ziet er prachtig uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat.