Ik gebruik altijd het recept oma’s appeltaart van laurasbakery.nl, maar ik kan hem nooit zo mooi aansnijden. De buitenkant brokkelt bij mij altijd een beetje af. Hebben jullie dat nooit?
ik maak die ook altijd en had dta probleem ook! Doe nu wat meer boter en dat helpt wel. Heb jij ook altijd dat je net te weinig deeg hebt?
Ja, dat heb ik ook! Ik deel het deeg ook nooit in drieën, want dan heb ik te weinig voor de bodem. Ik ga een keer dat recept van rutger volgen. Kijken of dat beter is
Misschien een stomme vraag hoor, maar klopt de diameter van je vorm wel dan bij het recept? het is best gek namelijk dat je niet genoeg deeg hebt om de vorm te bekleden en een raster te maken…
Ik ben van plan om chapati’s te maken vanavond. Niet echt bakken, maar de handeling, deeg uitrollen tot een cirkel van 10 cm doorsnede wel. Het probleem is dat ik mijn deeg nooit mooi rond uitgerold krijg. Heeft iemand daar de tip voor?
Ja, die klopt wel. Het scheelt ook niet veel, maar de bovenkant ziet er bij mij niet zo uit als op de foto’s. Het kan wel zijn dat ik te veel deeg op de bodem leg, want ik ben altijd bang dat die niet dik genoeg is
Rol je het deeg uit of druk je het plat? Ik doe zelf altijd dat laatste, maar misschien kun je eens proberen met rollen. Het hoeft volgens mij niet super dik te zijn. Mm of 5/6 gok ik? Misschien dat je dan wel uitkomt. En dan hoef je ook niet te bang zijn voor de dikte van de bodem. Mocht het nu wel mislukken, dan baal je gigantische maar weet je wel voor de volgende keer hoe het dan moet
Ik druk het plat inderdaad! Ik kan het wel eens proberen te rollen. Kijken of dat beter werkt
Misschien niet helemaal het juiste topic maar heeft iemand van jullie toevallig deze foodprocessor: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_bosch-mcm3501m-multitalent-3-1402950.html
Ik ben opzoek naar een nieuwe maar vind het zo lastig kiezen! Dus als jullie nog een andere weten rond de 80/90 euro waarmee je in ieder geval kan hakken, raspen en snijden en het liefst ook blenden dan hoor ik het graag
Oh goed om te horen! Werkt de blender ook goed met bevroren fruit en werkt de hakmolen ook goed met kleinere hoeveelheden en krijg je die ook echt goed fijn voor bijvoorbeeld hummus etc?
Ik heb hem gehad, ik vond het een onding. Als je iets probeert te hakselen wat iets steviger is staat hij te dansen op je aanrecht (in mijn geval bijvoorbeeld bij geweekte dadels) en hij is niet waterdicht.
Als je kunt zou ik echt doorsparen voor bijvoorbeeld een Magimix.
Ja, sorry, haha! Misschien ben ik verwend hoor, ik had hier voor ook een hele goede die echt alles kon zonder ook maar iets te bewegen over het aanrecht. Hoefde er niet eens op te letten. Ik vond dit ding echt een drama.
Bedankt voor de tip! Het hielp idd goed om ook schuin te rollen, maar nog steeds was het gros meer richting een ovaal dan mooi rond. Het ging al wel beter dan bij de wraps die ik laatst maakte!
Ja ik weet niet of ze nou echt goed zijn gelukt ja of nee. Ik snapte niet goed hoe dat nu zat met olie. Doe je dat elke keer in de pan of niet? Want had namelijk het idee dat als ik er olie bij deed het helemaal niet ging opbollen.
Sowieso de eerste zes waren niet echt gaar. De rest daarna wel beter al, maar had ook een heel aantal wat gaar leek maar toch niet echt? Ik heb het ook nooit eerder gehad. Klopt het dat het, afgekoeld, een beetje taai is? En moet je het uit elkaar kunnen trekken in twee losse stukken of hoort het vast te blijven aan elkaar?
@Ovenschaal @PrincessPeach bedankt voor de reacties! Nu begin ik toch een beetje te twijfelen haha
Een magimix heb ik bij mijn ouders maar dat is wel echt boven mijn budget dus ik ga nog even zoeken op internet naar anderen ervaringen met deze en anders opzoek naar een andere die minder kan maar wel beter is in wat die doet
Ik heb precies deze! Ben er heel tevreden mee, eigenlijk nog geen minpunten kunnen ontdekken. Vind ook vooral het minimolentje een superfijne toevoeging als je even snel wat moet fijnhakken of mengen.
Ik maak zo weinig mee dat mijn hele fotorol/galerij vol staat met foto’s van mijn baksels en avondeten
Niet echt bakken, maar we hebben geen snoepjes/bonbons topic dacht ik. Daarom hierbij kokoskaramel balletjes! Recept uit India.
Pff wat een gedoe dan hè voor iets wat zij echt zo hup lijken te kunnen. Maar als je het recept van haar hebt, laat je die dan weten? Ben wel benieuwd! En vooral ook naar het olie verhaal
Dit ziet er goed uitttttt
Dit is Ladoo toch? Heb ik al heel lang niet gegeten. Ik heb alles in huis dus ga het vandaag ook maken.
Ja klopt idd! Ik kwam het recept tegen in een kookboek met recepten uit India. Wat voor recept gebruik jij? Want ik zie op internet meerdere soorten, makkelijker en moeilijker.
Ik heb dit gemaakt door de inhoud van een blikje gecondenseerde melk te verwarmen tot er belletjes kwamen, toen 1/2 tl kardemompoeder en 200 gram kokos toegevoegd goed doorgeroerd tot het een deeg werd. ongeveer 50 gram kokos in een bord gedaan en daar de gedraaide balletjes doorbgerold.
Edit: vond het wel lastig om te bepalen hoe donker het moest worden. Want ik heb hele lichte balletjes dus hoe karamel is het dan precies?