Die van Miljuschka als basis!
Heb de vulling (de laatste 3 ingrediënten) vervangen voor deels een reep red velvet/witte chocola en deels melkchocolade. Restjes opmaken haha. Maar melkchocolade zou ik niet snel nog een keer gebruiken, de volgende keer neem ik er een met meer cacao.
Ik heb gisteren lekker gebakken! Tartelettes met passievruchtencurd en Italiaans schuim. Mijn vriend en ik verzorgen vanavond een diner en dit is het dessert!
Ziet er lekker uit! Heb je een recept ?
Net een stukje geproefd, ik vind het geen succes helaas. Alsof je happen pure mascarpone eet met een koekjesbodem. Balen, nu zit ik met nog bijna een hele taart die niet lekker is.
Ik ga morgen een Franse fraiser maken naar recept van Rutger (door mijn vriend uitgekozen) ben benieuwd. Best wat technieken erin en dingen wat ik nog nooit heb gedaan.
Het lijkt me eerlijk gezegd ook erg heftig, misschien een rood fruit saus maken voor eroverheen? Helpt bij smaak. Of bovenkant eraf snijden haha zodat het minder is. Zou je eventueel nog kunnen mengen met andere smaak?
Beetje random vraag maar weet iemand misschien wat de cookieswirls in Ben&Jerry’s Love Topped precies is? Denk dat het ook in de Strawberry Cheesecake variant zat… en misschien nog andere. Ik bedoel dus niet de cookiedough chunks maar een soort kruimelige zoete cookie met een licht zoutig smaakje wat het zo lekker maakt. Lijkt ook wel wat op de koekjesbodem van sommige cheesecakes heb ik het gevoel. En hoe kan ik dit los namaken (of kopen mag ook)?
Eigenlijk eet je dat ook.
Ik heb dit specifieke recept nooit gemaakt maar wel verschillende andere no bake kaastaarten, en ik vind het nooit echt lekker. Teveel, te vast, te vet.
Daarom maak ik ze ook niet meer, ik vind het zonde van de ingrediënten.
Als je echt iets frissers wil zonder oven is een gewone MonChoutaart denk ik meer geschikt. Of een kwarktaart met wat blaadjes gelatine.
Cheesecakes uit de oven maak ik wel vaak, met verschillende soorten kazen, dan vind ik de textuur wel fijn.
In de nieuwe Netflix-smaak hebben ze gemalen pretzels, is ook zoetig-zoutig tegelijk, misschien is dat wat? Kun je zo kant en klaar kopen en vermalen.
Ah zonde! Ik vind sowieso no bake cheesecakes echt een soort blok beton op de maag. Enorm vast en vet altijd. Misschien kan je deze redden door een friszure saus oid?
No bake zou ik volgende keer voor een monchoutaart gaan! Die vind ik vaak wel fris, en zijn wel machtig maar niet zo vast.
Ik heb vanochtend Japanse fluffy pancakes gemaakt! Ze zijn lekker, maar dat zijn gewone pannenkoeken ook. Dus dat uur dat je eraan kwijt bent is puur voor de schoonheid

Recept hier:
Pannenkoekenmix heb in zelf gemaakt met 150 gr tarwebloem, een zakje bakpoeder, een flinke snuf zout en 2 theelepels suikers.
Oh ja, pro tip: niet vergeten je kookringen in te vetten! En ook niet veel verder vullen dan tot 2/3e!
De Frasier van Rutger. Erg leuk om te bakken! Smaak was alleen niet zo goed, de cake was ontzettend stug waardoor eigenlijk de taart eigenlijk geheel weg valt. De crème en aardbeien waren wel lekker maar heeft gewoon cake nodig erbij. Erg jammer. Maar goed gaan we gewoon nog een keer proberen. Dan zorg ik ook dat de cake wat groter is zodat je hem wel van de buitenkant ziet
Die ziet er echt fancy uit! Wauw!
(Enne ik zag de foto en dacht dat is een recept van Rutger. Te erg, haha. Jammer van de smaak!)
Hey wat jammer zeg! Ben zelf wel fan van no-bake cheesecake eigenlijk, maar dit klinkt idd niet lekker. Heb pas een recept van Catherine Zhang gemaakt, die was heerlijk! Is ook wat minder heavy omdat het deels met slagroom en deels met yoghurt is denk ik? En omdat er een fruit smaakje bij zit misschien. Anyhow, vond dit wel een aanrader!
En @Druppels en @FrauHelga en @ferris
Bedankt voor jullie tips! In de toekomst zal ik een recept nemen waarbij kwark/yoghurt/monchou gebruikt wordt, dat zal het vast minder heavy maken.
Ik heb zondag nog verse aardbeien gekocht om bij de cheesecake te eten, die combi is altijd goed en maakt het frisser.
Dit is m geworden! Ik had expres een stuk minder suiker in de taart zelf gedaan en ook de appels niet met suiker bestrooid. Daardoor is de caramel op de bovenkant extra nodig en geen overkill
Wauw vind ze heel mooi hoor!! Welk recept heb je gebruikt?
Oeps, ik zie je reactie nu pas. Ik zoek echt specifiek naar die cookieswirl, vond die pretzels eigenlijk niet zo lekker in de Netflix-smaak… Toch bedankt!
Vet mooi! En pioenrozen