Baktopic (Deel 1)

Wat een prachtige dingen bakken jullie toch!
Ik ben echt een makkelijke bakker merk ik, in vergelijking met jullie. :see_no_evil:

Afgelopen weekend heb ik deze gemaakt:

Vooral mijn peuter vond ze erg lekker. Ze worden niet knapperig of bros maar zijn redelijk zacht. Heel geschikt voor jonge kindjes dus.

1 like

Ik wil straks iets bakken, het moet een beetje snel en easy zijn. Niks met chocola. Dacht aan cake maar dat vind ik weer te saai :joy:iemand de gouden tip?

Misschien iets van kruimel cakejes? Met mango of lemon curd

3 likes

Jamrepen van (kom ik weer): Rutger!

4 likes

Thanks voor het uitschrijven . Ga het binnenkort proberen te maken

1 like

Boterkoek?

1 like

Brownies

Of iets maken zonder oven? Fudge :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Een crumble?

1 like

Tiramisu!

Ik heb ook een combimagnetron met hetelucht. En ik kwam erachter dat als ik de temperatuur op 160 graden zet ipv 180 dat mijn cakes wel goed bakken. Op 180 werden ze alleen aan de buitenkant gaar en binnen rauw. De baktijd verander ik niet, alleen de temperatuur.

1 like

No bake chocoladefudge taart van Ohmyfoodness vond ik erg lekker en gaat perfect in die vorm én hoeft niet in de oven!

12 likes

Bij mij mislukken veel dingen helaas in een glazen bakvorm. Dat komt omdat glas anders warmte geleidt dan een metalen bakvorm. Zoiets als brownies zou ik niet doen, dat mislukt echt altijd haha.
Maar iets van tiramisu of iets no-bake?

2 likes

@Santeria Ooh ik heb onlangs 2 keer de brownies van Rutger in ovenschaal gemaakt, niks mis mee hoor! Ik geloof zeker dat het anders geleidt, maar mijn oven (ook combi hete lucht) is sowieso niet zo stabiel qua temperatuur dus ik moet het toch de hele tijd checken/bijstellen. Mijn tip is dus wel om zo’n temperatuurmeter te gebruiken!

@croissant Dit ziet er ook echt lekker uit, ga ik ook eens maken.

1 like

Oh nu het over dadels gaat, bedenk ik me nog een lekker baksel zonder oven. De dadeltaart van Bagels & Beans is echt goddelijk, recept staat hun site.

1 like

@Druppels het is boterkoek geworden! Thanks allemaal voor de suggesties!

Samenvatting

19 likes

Deze geprobeerd, maar dit was net pure chocolademelk :pensive:

Iemand ervaring met flavor drops (chocolade)?

Het is niet zelf bakken maar toch een vraag! Iemand wel eens de koekjes op van Humbleandcrumble? Aanrader, prijs waard?
Of net zo goed zelf bakken? :grin:

Volgens mij lijken de koekjes van Humbleandcrumble op de koekjes van Levain (bakkerij in New York) en daar zijn veel copycatrecepten van te vinden op youtube. Was zelf van plan om binnenkort dit recept van Cupcake Jemma te proberen. Ze heeft ook nog andere smaken op haar kanaal staan.

3 likes

Nee hoor, dat hoeft niet.
Wel even gaatjes in de bodem prikken met een vork, en eventueel een beetje paneermeel strooien over de bodem om te voorkomen dat ie vochtig wordt.

1 like

We hebben visite, dus ik heb een aardbeienslof gebakken!

47 likes