We hebben visite, dus ik heb een aardbeienslof gebakken!
Nee vind ik niet! De sloffenbodem heb je in een kwartiertje af, die moet dan een uur rusten in de koelkast en in die tijd kun je de banketbakkersroom maken. Dat kost ook een kwartiertje oid, maar moet weer even terugkoelen naar kamertemperatuur.
Ik heb een blog waar het recept op staat, die zet ik wel even in een spoiler! Vorige keer heb ik ook zelf spijs gemaakt en vandaag had ik het met kant en klare van dr.Oetker gedaan, maar die vond ik vrij heftig van smaak. Dus die zou ik of wat dunner smeren, of zelf spijs maken.
Leuk! Ik ben benieuwd
Doe je je roller ook bestuiven met bloem? Ik doe dat en tussendoor nog een paar keer als ik merk dat het gaat plakken. Ook schuif ik de plak steeds zodat hij niet vast zit.
Ik rol plakkerig deeg weleens uit tussen 2 bakpapiertjes!
Ik heb een plastic roller voor fondant en die plakt inderdaad niet zo snel als een houten! Voor normaal deeg gebruik ik wel een houten en inderdaad veel bloemen, dan gaat het goed. Maar met dit weer is het sowieso lastig, want het is gewoon warm in huis en warm deeg plakt ook sneller.
Ik heb wel eens gelezen dat een marmeren plaat ook kan helpen. Dat blijft koel. Zelf nog niet geprobeerd, maar de redenatie vind ik wel logisch.
Wat leuk in die glaasjes!
Zou er graag een afhalen
Ik heb peanutbutter cookies in de oven staan, maar het is een recept van Amerikaanse vrienden, dus het blijft even afwachten of ze wel goed uit de oven komen haha. Ze hebben daar toch net weer andere ingrediënten dan wij
Edit:
Erg goed gelukt
Ohhh die lijken me lekker zeg!
Zou je het recept misschien willen delen?
Natuurlijk!
113 g boter
125 g pindakaas
100 g kristalsuiker
100 g bruine basterdsuiker
1 ei
—> dit allemaal door elkaar mixen
175-200 g bloem (ik begon met 150, maar heb later nog extra toegevoegd)
1/2 theelepel bakpoeder
3/4 theelepel baking soda
1/2 theelepel zout
—> deze ingrediënten door elkaar mengen en dan door de natte ingrediënten spatelen
Ik heb daarna ook nog 100 g in stukjes gesneden pure chocolade toegevoegd.
Deeg een half uurtje/drie kwartier in de koelkast. Balletjes maken en deze platdrukken met een vork gedipt in bloem (1x horizontaal en 1x verticaal platdrukken). En dan bakken 12-15 minuten op 180 ºC. Voor de finishing touch heb ik er na het bakken nog wat zeezout over gesprenkeld.
Super, dank je wel!
En hoe was het?
Ziet er niet heel ingewikkeld uit, ga het denk ik komend weekend proberen. Als ik tijd heb…
Begrijp ik het goed dat je de bodem van de springvorm niet gebruikt? Dus alleen de zijkant en dan op de bakplaat?
Leuk! Je gebruikt inderdaad alleen de “ring” de bodem kun je achterwege laten.
Heb deze opgeslagen, maar belangrijke vraag. Hoe groot is je vorm ong. Kan het nergens in het recept vinden en de foto’s zijn ook allemaal uit een bepaalde hoek genomen waardoor ik het niet kan inspecteren
Oh stom dat ik dat er niet bij heb staan! Ga ik gelijk doen Ik gebruik een vorm van 18 centimeter van Patisse.
Thanks!
En voor de banketbakkersroom: ik heb altijd magere melk in huis. Kan het daarmee of beter halfvolle of volle? Wil niet van die laffe room natuurlijk
Dat heb ik nog nooit geprobeerd! Ik heb het met halfvolle melk gemaakt en dat wordt wel erg lekker, maar ik vrees dat mager misschien niet zo lekker romig wordt. Ik heb hiervoor van die kleine pakjes met houdbare melk in huis, dan hoef je het niet gelijk op te maken als je het verder niet drinkt. Ik gebruik het ook alleen om mee te bakken, of soms om een cappuccino te maken of iets dergelijks.
@Eddie Die zijn prima voor chocolate chip cookies! Daar worden ze op mijn werk ook altijd mee gemaakt.