Ziet er goed uit!! Heb je een recept voor mij?
Ik wil van het weekend weer (chocolat chip) koekjes bakken, wat zijn lekkere combinaties? Ik heb witte choco met pistache en choco met oreo’s laatst al gemaakt maar ben nu beetje inspiratieloos.
Als je houdt van zoet met zout: Melkchocolade en stukjes pretzel! Of witte chocolade met cranberry’s.
Jaa pretzel had ik net gevonden idd, hele goeie!
Eentje die ik van instagram van iemand heb gekopieerd, zullen vast andere (betere) combinaties zijn maar ik heb dit:
11 min 180 hete lucht
150 gram bloem
100 gram suiker
125 gram boter
1 ei
1/2 zakje bak poeder
Snuf zout
- je choco oid
-
Boter en suiker mixen
-
Bloem, poeder en zout er doorheen scheppen en met handen kneden
-
Pistache en choco er door mengen
-
12 bollen (2x6) maken, beetje plat drukken en dan 11 min op 180 hete lucht. Maar onze oven is vrij intens, dus misschien beetje spelen met tijd en temperatuur. Ik blijf er altijd bij staan!
die van Miljuschka zijn echt top. maar die lijken op wat je al hebt gemaakt:
oreo, chocoladepretzels en chocolade (ik gebruikte de laatste keer melkchocolade met karamel en zeezout).
wil die van Ottolenghi ook nog een keer maken, met pecannoten…
Ja die heb ik al eens gemaakt, waren mega lekker inderdaad! Misschien inderdaad die combinatie maar weer eens doen.
Witte chocolade met cranberries, melk met koffie of puur met gekarameliseerde pecannoten!
M&M’s zijn er natuurlijk ook lekker doorheen en Foodgloss had ooit een recept met milkyways, die zijn ook heel lekker!
Ik heb ze laatst gemaakt met twix salted caramel, echt heel lekker! Ik bak de koeken niet te lang zodat ze chewy zijn, maar door de twix heb je wel knapperige stukjes
Deze vanmiddag gemaakt, heeeerlijk! En heel makkelijk en ook nog eens niet slecht.
Carrot cake bliss balls van Foodie-ness
Pindakaas, pretzel en melk/pure chocola
Ik heb hier best vaak de brownies van Rutger voorbij zien komen, dus die wil ik misschien dit weekend ook bakken maar heeft iemand enig idee of je ze kan invriezen?
Ja hoor, dat kan zeker!
Worden ze alleen maar lekkerder van!
Ja kan!
Heeft iemand het passievrucht cheesecake recept van ohmyfoodness nog? Ik weet zeker dat het ooit op haar website stond, maar hij is er af? Wil hem net morgen gaan maken…
https://www.lekkeretenmetlinda.nl/witte-chocolade-cheesecake-met-passievrucht/. Deze denk ik? Je brengt me op ideeën!
Hmm zie nu dat ze ook een recept zou moeten hebben met haar bakmix.
Haha ik wou inderdaad die met de bakmix doen, wil morgen ff snel makkelijk klaar zijn en de vorige keer met haar bakmix smaakte helemaal prima. Maar ik denk dat als ik de 300 gram witte chocola van dit recept neem en verder de bakmix volg, het wel goed moet komen…
Ik heb de pistacherol van Ottolenghi gemaakt en hij was echt lekker! M’n vader vond het zelfs het lekkerste wat ik ooit heb gemaakt hahah. Volgens mij is het eigenlijk een kerstrecept dus toen ik erachter kwam dat ik niet genoeg frambozen had heb ik er om het volledig te maken ook nog wat cranberry’s door gedaan hahah. Maar was echt leuk om te maken!
Foto uit Sweet
Weet iemand lekkere recepten voor een tulband? Als ik online google dan vind ik niet echt iets wat naar mijn smaak is. Bijvoorbeeld van die Engelse fruit cake of boerenjongens is niet helemaal mijn ding.