Ik vind de Moskovische tulband van Cees Holtkamp heel erg lekker. Hij is lekker zacht en smaakvol met een goede textuur, het recept staat op 24Kitchen. De krenten/rozijnen kun je prima weglaten als je daar niet van houdt. Hij zou bijvoorbeeld ook lekker zijn met sinaasappelrasp of limoenrasp.
Oh hier zat ik ook naar te kijken in mijn boek! Hoe vond je het qua moeilijkheidsgraad?
https://heelhollandbakt.omroepmax.nl/recepten/details/kaesekuchen-gugelhupf-met-sinaasappel/
Deze tulband uit het eerste seizoen van HHB is erg lekker. Er zit wel veel suiker in.
Voor de liefhebbers: in de rentenpunten winkel van ing kun je tot 30 juni een 30% kortingsvoucher voor kitchenaid halen. De code is in te wisselen tot 31 oktober en doet het ook op de artisan keukenrobots . Helaas is de poederroze uitverkocht. Dus ik wacht even met mijn aankoop!
Ik zat even te zoeken, ik dacht dan kan ik mooi een opzetstuk met korting scoren, maar volgens mij is de bon alweer weg!
Echt waar? Bij mij was hij afgelopen week een dag uitverkocht, maar.een dag later stond hij er weer op. In min voucher staat dat je ze tot 30 juni kan aanschaffen. Ik ga direct ook voor je kijken!
Edit: wat raar, ik kan het ook niet vinden!! Maar ik zou het tot de 30e iedere nog wel even controleren. Misschien komt het nog online. Sorry voor de dode mus
Op de achterkant van de bakmix bleek het “recept” gewoon te staan hahahahaha.
In ander nieuws: mijn AH had opeens weer gist, gewoon in de winkel! Dus heb 't maar meegenomen. Wil er proberen pizzadeeg mee te maken. En subway broodjes.
Maakt niet uit! Ik houd hem gewoon in de gaten
Hier heel veel tulbandrecepten, al zijn het wel Amerikaanse recepten: https://www.nordicware.com/recipe/category/bundt-cakes
Chocolade pretzels en zeezoutcaramel chocolade in de pocket.
Hoop ook iets ander moois hier te kunnen delen dan volgepropte koekjes.
De brownies van Rutger zijn in ieder geval over 40 minuten klaar voor m’n oma die morgen voor het eerst ons appartement komt bekijken.
Ben normaal meer van de fitgirl baksels dus had geen brownie blik en deze springvorm was nog enigszins oké qua formaat.
Edit: af zien ze er ook erg goed uit
Dit is echt mijn favoriet met cranberry en sinaasappel, iedereen klaagt altijd over de cranberry tot dat ze ze de cake proeven! Op de foto was hij nog aan het afkoelen, die glaze erover is zoo lekker…
Vrijdagavond een cheesecake gebakken met de mix van ohmyfoodness en vandaag “versierd” met witte chocolade ganache en vruchten. Smaakte heeeeerlijk.
Dit soort dingen maakt ik wel altijd in een standaard rechthoekige ovenschaal, maar die bekleed ik dan met bakpapier zodat ik mijn baksel er gewoon uit kan tillen en makkelijk op een snijplank kan snijden. Je hebt ook vierkante springvormen, dat werkt ook goed!
Ook in een glazen ovenschaal! Ze snijden en eruit halen was inderdaad echt horror. Na elke keer snijden deed spoelde ik het mes weer onder (ijskoud!) water, om ze er vervolgens met een spatel uit te halen. Het duurde echt heeel lang, maar omdat ik een kwarktaart had gemaakt waarin ik de gelatine was vergeten waardoor hij in elkaar was gestort, vond ik het wel belangrijk om de bars enigszins mooi te presenteren. Volgende keer bakpapier gebruiken.
Bonusfoto van de destructureerde kwarktaart. Hij viel gelukkig wel in smaak!
Wat een leuk en makkelijk recept om te maken! Dacht altijd dat een slof heel moeilijk was, haha.
Had wel verkeerd gelezen, niet gezien dat het door twee sloffen was. Dus nu lekker veel banketbakkersroom en nog een portie spijs in de vriezer gelukkig kwam ik er op tijd achter en heb ik het sloffendeeg wel goed gedaan.
Staat nu in de oven, ben benieuwd!!
Heb je hier een recept van?
Bramen-meringuetaart! Ben erg benieuwd, officieel moest het met rode bessen, maar die waren er niet dus daarom heb ik bramen gebruikt. Maakt de kleur wat minder mooi, maar hopelijk wel lekker
Ik heb het eerste recept op google gebruikt, volgens mij van Sally’s Baking Addiction, haha! Heel simpel! Zij vraagt om vanille-extract in de shortbread, maar dat heb ik er zelf uit gelaten omdat ik het niet in huis had.