Baktopic (Deel 1)

Ik ben er trouwens achter gekomen dat een halve liter blik Radler het perfect doet als deegroller :grin:

6 likes

Vandaag deze taart gemaakt als verrassing voor mijn stiefvader.

12 likes

De clafoutis met kersen van Rutger. Ik had even eerder een foto moeten maken, we hebben net een stuk bij mijn ouders gebracht.

17 likes

En het resultaat:

28 likes

Wauw! Heb je hier een recept van :heart_eyes:

Mocht je net als ik bramen (of frambozen of ander vochtig fruit) gebruiken, dan zou ik ze of heel laten of snijden en dan even laten uitlekken op een theedoek. Bij mij stroomde er bij het snijden bramensap uit :sweat_smile:
Verder helemaal goedgekeurd!

5 likes

Thanks! Heb er nu al zin in

1 like

Die ziet er lekker uit! Het sloffendeeg kun je ook prima invriezen trouwens, dus ik maak meestal wel een dubbel recept en dan vries ik de rest in. Altijd handig!

2 likes

Eigenlijk wel prima te doen! Ik had het recept gehalveerd omdat ik geen ding had van 30x35 dus ik weet niet of dat het makkelijker maakt maar het beslag was klaar voor ik het door had en dat trainen met een theedoek ging bij mij echt heel goed zonder scheuren en zo. Het langste was ik nog bezig met de pistachenoten pellen hahaha

Edit: oh en ik heb maar 1x gezeefd en het poedersuiker niet afgewogen en aan beide kanten er gewoon op gestrooid en verdeeld met m’n vingers lol

1 like

Omegot jongens :scream::scream::scream:
Deze gaat meteen op de verlanglijst!

30 likes

Ik ken heel die Rutger niet behalve van dit forum :face_with_hand_over_mouth: Maar ik wil dit boek daarom door jullie ook heel graag!

5 likes

Bananenbrood muffins vers uit de oven :smiling_face_with_three_hearts:
Ik ben normaal meer van het koken en moet dus nog veel oefenen/leren op het gebied van bakken maar toch heel blij met mijn simpele muffins.Heb ze alvast gemaakt voor het ontbijt morgen (waarschijnlijk eet ik zometeen nog de helft op omdat ik niet kan wachten).

7 likes

Ik heb dit recept gebruikt! Heb alleen wat stukjes walnoten en pecannoten door het beslag gedaan en het zout weggelaten.Met die hoeveelheid kun je ongeveer 8 á 9 muffins maken :blush:

2 likes

Leuk! Het boek komt in september uit dus we moeten nog even geduld hebben.

Ik verwacht dat er voor mij geen nieuwe recepten in staan, maar omdat ik alle andere boeken van hem heb, wil ik deze ook graag voor mijn collectie. Ben echt fan van Rutger.
Welke recepten zouden er in komen? Ik denk zeker zijn brownies, zijn tulband met rozijnen, en zijn jam kruimelrepen.

1 like

Ik heb juist nog geen enkel boek van hem, dus ik denk dat deze echt ideaal is voor mij

2 likes

Ik vreeeeeees dat ik deze wil hebben :heart_eyes: mag geen kookboeken meer kopen van mezelf :face_with_hand_over_mouth:

Ja maar dit is een bakboek. :smirk:

1 like

:joy: Goed excuus! :sunglasses:

1 like

Goed! Gewoon als aardbeienslof :grin:

Wat is jullie favoriete recept voor red velvet cake? Ik had een hele fijne, maar die ben ik kwijtgeraakt