Baktopic (Deel 1)

Ik gebruikte die van Tanya Burr, maar haar blog is offline :cry: Als iemand dat recept toevallig nog heeft, holla at me

Zo leuk hoe enthousiast iedereen hier is over Rutger! Hij was voor HHB collega van m’n moeder en toen was hij “een collega die graag bakt”. M’n moeder was wel altijd lyrisch over hem, want hij nam wel eens wat mee dan voor de koffie in de teamkamer. Ik heb ook twee boeken van hem met een berichtje want net na HHB was ie nog een tijdje collega van m’n mama haha. Lekker nuttig verhaaltje sorry

24 likes

Chocolate chip cookies met pecan-, hazel- en walnoten :cookie::cookie:

22 likes

Die van Rutger, haha

1 like

Deze: https://rutgerbakt.nl/gebak-recepten/brownies/recept-mijn-ultieme-brownies/

1 like

Ik heb ze ook zonder noten gemaakt en vond ze juist super lekker.

1 like

Ik vond de noten het wel echt “af” maken, maar zijn niet noodzakelijk.

1 like

Ik dacht al dat ik die hier wel aangeraden zou krijgen, maar toch fijn om daar bevestiging van te hebben

Ben nu deze aan het maken, heel benieuwd!!

6 likes

Ik ging de brownies van rudolph maken maar aan het einde werd het deeg echt super dik en zanderig ofzo. Staat nu in de oven maar ik ben heel benieuwd of dit gaat lukken :joy:

Buitenkant lijkt oke!

4 likes

De aardbeienslof van Rutger Bakt, maar dan met mascarpone banketbakkersroom, slagroom en gepocheerde rabarber :two_hearts:

52 likes

Nee! Hoeft niets in :slight_smile:

1 like

Okee het is niet gelukt… hij is lekker maar super plat en keihard, kan er geen stukken van snijden. Binnenkort poging 2.

Heeft iemand deze al eens gemaakt? Is het wat? (Vast wel want het is van Rutger :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Ik zit eraan te denken diepvrieskersen te gebruiken #lazy, iemand dat toevallig al eens geprobeerd met dit recept?

Rutger geeft in de reacties zelf aan dat dat kan. Als de meester het zegt, moet dat vast kloppen :wink:
Lekker!

1 like

Wat zonde! Dan is hij misschien wat te hard gebakken (te heet of te lang), maar je schreef al eerder dat je het deeg niet helemaal vond kloppen, dus misschien is daar wat mis gegaan.
Ik heb laatst een recept gemaakt met drie soorten chocolade en die was echt super lekker, met een krokante bovenkant en een smeuïge binnenkant. Misschien iets voor de tweede poging!

Ja zag ik idd! Was benieuwd of het daar nou echt heel anders/minder lekker door wordt. Ik gebruik namelijk zelf veel diepvrieskersen om door mijn kwark te doen, en als ik ze dan zo ontdooid in een schaaltje zie liggen denk ik: mweh dit kan niet lekker zijn in een cake haha. Maar denk dat ik het toch een keer ga proberen :sweat_smile:

Hoe zag het deeg er bij jou uit? Ik ging het gisteren maken maar toen ik de bloem bij het eierchocolademengsel deed werd het heeel dik. Is dat normaal?

Ja bij mij werd het echt zanderig, alsof het scrub was hahah

Is er misschien vocht bij je chocolade gekomen bij het smelten? Water en chocolade gaan niet samen, dan gaat het klonteren.