Hmm dat zou kunnen. Ik had ook wat pindakaas toegevoegd, 100 gram, maar dat kan toch niet zo heftig zijn?
Haha wat leuk! Ik vind het sowieso wel mooi dat het voor veel winnaars en oud-deelnemers van HHB ‘life changing’ is. Er zijn best veel kandidaten die een carrièreswitch hebben gemaakt.
Ik heb dit ook gehad met de blondies van Rutger. Maar bij mij bleek het aan 2 dingen te liggen; ik had de oven op hetelucht staan, en ik had de blondies in een ovenschaal van glas gebakken in plaats van in een brownie bakvorm van 20x20. Nu ik echt een brownie bakvorm heb en de oven op boven- en onder warmte zet, worden ze altijd goed gaar.
Edit: bij mij werden ze niet beter gaar na langer bakken toen, de onderkant bleef nattig.
Heb ik nog nooit geprobeerd (topidee trouwens), maar pindakaas is best droog van zichzelf, dus dat zou best kunnen.
Ik laat ze vaak even wat langer in de oven staan als ik denk dat ze niet gaar zijn. Deze moeten alleen in het midden nog wat zacht zijn (althans zo vind ik ze het lekkerst)
Ja dit was idd de new york cheesecake van ohmyfoodness! Ik heb verder door het verslag 100 gram gesmolten witte chocolade gedaan. Was erg lekker, zou hem zo weer opnieuw maken
Daarna gewoon afbakken zoals op de verpakking staat. De dag erna heb ik er witte chocolade ganache opgedaan (100 gram slagroom verwarmen tot aan het kookpunt, vervolgens de warme slagroom over 200 gram witte chocola gieten en laten smelten en vervolgens mengen). Dat giet je op de cheesecake en vervolgens kan je fruit enzo erop
Bij brownies prik ik er vaak even in met een sateprikker. Moet zeker niet droog zijn, maar ook geen vloeibaar beslag meer. Haal m er vaak uit als er nat, maar wel korrelig beslag aan de prikker zit.
Dan echt goed af laten koelen, want dan is hij nog vrij nat maar na een nachtje echt perfect; krokant aan de bovenkant en heel smeuïg binnen
Ik heb de brownies van Rutger gemaakt maar vind het geen succes. Heb ze wat korter gebakken omdat ik alleen een hete lucht oven heb en een grotere bakvorm. De smaak vind ik niet zo en het lijkt alsof er teveel suiker in zit de rand lijkt net kauwgom.
Misschien nog eens opnieuw maken, maar heb wel eens betere brownies gebakken
Ik vond de brownies van Joshua Weissman heel lekker! Misschien kunnen jullie die eens proberen?
Ja, denk dat die nu moeilijk te vinden zijn. Misschien bij groenteboer?
Ik heb gisteren een upside down cake gemaakt en ik ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik dat echt onzin vind en voortaan liever de cake en topping apart maak. Dan weet je zeker dat beide onderdelen helemaal top zijn. Nu moest het veel langer in de oven en was de topping nog steeds vrij nat (want vocht kan nergens heen als het fruit onderin het blik zit) en wordt de cake zo zompig als ik hem omdraai.
Mijn dochtertje is bijna 2 en binnenkort wil ik koekjes met haar gaan bakken in verschillende dierenvormpjes.
Ik zoek een recept dat:
- Mooi zijn vorm behoudt na het bakken
- Niet te zout of te zoet is
- Redelijk simpel en kidsproof is
Hebben jullie succesrecepten voor mooie koekjes?
Er zijn verschillende recepten op internet te vinden maar ik hoor graag ervaringen van mensen die een recept echt geprobeerd hebben.
De suikerkoekjes van Laura’s Bakery! Die gebruik ik altijd als ik koekjes nodig heb die hun vorm moeten behouden. Ik ben niet echt een zoetekauw, maar deze koekjes vind ik niet te zoet! Als je de boter goed op kamertemperatuur laat komen kun je dit recept ook prima zonder mixer maken en gewoon kneden.
Ik heb er een paar jaar terug met pasen bijvoorbeeld deze “eieren” met passievruchtencurd mee gemaakt.
Super, dank je wel! Ik had dat recept inderdaad gevonden, maar was vanwege de naam bang dat het te zoet was. Fijn dat dat niet het geval is, dus deze ga ik proberen!
Wat een leuke koekjes heb je gemaakt zeg, is dat witte poedersuiker?
Ja dat is inderdaad poedersuiker! Daarmee worden ze wel erg zoet, maar het stond wel gezellig en de zoetekauwen in mijn familie vonden het heerlijk. Onze plaatselijke banketbakker stempelt hun logo in deze koekjes voor het afbakken, dat ziet er ook leuk uit.
Oh dat is een goed idee, met koekstempels werkt dit recept dus ook? Ik heb nog een paar koekstempels liggen, maar bij een ander recept vervaagden de afdrukken helemaal.
Wat een leuke koekjes! Heb je hier de passievruchtencurd er na het bakken op gedaan of is die mee geweest in de oven?
Offtopic, maar wat leuk die zonnebloemplant! Heb je gewoon zelf een zonnebloemstengel gestekt en geplant of de plant zo gekocht?
Ja dat moet zeker lukken! Het zal wel iets vager worden, maar in principe moet je met dit recept wel een goed resultaat krijgen.
@Puzzelmeiske Die heb ik er na het afbakken opgespoten! Ik denk dat je geen krokant koekje krijgt als je de curd meebakt, dan is het net wat te vochtig gezien er best een royale laag op is gegaan.
Het is wel lekker druilerig bakweer vandaag, ik ben een passievrucht meringue tartelette aan het bakken! Staat er bij jullie ook iets op de planning vandaag?
Ik heb nog wat boter en bakchocolade die op moeten, dus misschien dat ik Rutger’s brownies maak.