Baktopic (Deel 1)

Oh :pleading_face: ik had even goede hoop dat je een zonnebloemplant ook binnen in leven kan houden (love zonnebloemen maar ik heb geen buiten), maar niet dus? Meeeh

Heeft hier iemand ervaring met een lekker en niet al te moeilijk recept voor vegan brownies? Ik heb beloofd wat te gaan bakken voor een corona-proof uitje met collega’s en er zijn er een aantal vegan aan het eten.

Ik heb ze ook gemaakt nav jou bericht maar of je vind het lekker of niet blijkbaar mijn moeder en vriend vinden het helemaal niks en mijn vader en ik vinden het lekker :sweat_smile:

12 likes

Jamie Olivers vegan brownies zijn heel lekker :slight_smile:

1 like

Je zou ook iets van perzik curd of jam kunnen maken om weer tijdens het bakken te gebruiken!

1 like

Dit lijkt mij dus onwijs lekker :drooling_face: heb 'm nog niet gemaakt maar denk dat dat snel eens gaat gebeuren. Dacht dat ze perzik uit blik gebruikte? (tijd geleden dat ik 't filmpje zag) Maar denk dat met verse nog lekkerder is :heart_eyes:

Ik ga dit weekend brownies bakken en ga het beroemde recept van Rutger maken. Wat me wel opviel dat het recept met boter is, zijn normaal niet brownies vaak juist met olie?
En gebruikt iedereen ook zulke pure chocolade als hij aanraadt?

Ik gebruik ook altijd roomboter! In mijn eigen recept doe ik drie soorten chocolade, dus dan is een hele pure wel lekker.

2 likes

Precies zijn recept aanhouden, dan komt het helemaal goed.

2 likes

Ik heb ze laatst met 74% puur gemaakt ipv 80 of wat hij aanraadt en was ook zo kei lekker

1 like

Sowieso boter! Geeft ook veel meer smaak dan olie.

1 like

Ik eet zelf geen gluten en lactose en maak meestal wat van de website van Karlijns Kitchen, die vallen vaak bij iedereen wel in de smaak. Misschien staat hier iets voor je tussen?

1 like

Sorry dubbelpost maar deze heb ik dit weekend gemaakt en was echt heel simpel! https://www.karlijnskitchen.com/nl/glutenvrije-citroen-boterkoek/

1 like

Bagels gemaakt :grin:

56 likes

Super leuk! Welk recept heb je gevolgd?

Van Joshua weismann , neem alleen niet de gram van bloem over want dan gaat het fout, de cups moet je ervan nemen :sweat_smile:. Rutger heeft ook een recept alleen vind zelf vaak filmpjes erbij wel fijn!

1 like

Oh dat is wel handig om te weten haha! Thanks voor de tip, dan ga ik komende week lekker bagels bakken.

1 like

Net shortbread koekjes gemaakt en ze in sesamzaadjes gerold voor het bakken, echt zo lekker :heart:

2 likes

Wat is de lekkerste noot om in appeltaart te doen voor wat extra crunch?

Walnoot of pecannoot.

1 like