Baktopic (Deel 1)

Toch iets anders geworden:

Pindakaaskoekjes, erg lekker!

18 likes

Vandaag voor het eerst een brood uit de gietijzeren braadpan

Edit: hij is affff

32 likes

Ohhh heerlijk! Welk recept heb je hiervoor gebruikt als ik vragen mag?

Ik heb deze gebruikt: https://handmadehelen.nl/pindakaas-koekjes/

1 like

Heeft iemand tips voor hoe je goed marsepein (of deeg) kunt uitrollen? Hoe erg ik mijn aanrecht ook insmeer met bloem of poedersuiker, het blijft plakken. En het wordt ook niet zo groot en dun als ik wil. Wellicht ligt dat aan mijn gesprek aan spierballen, maar het moet toch makkelijker kunnen?

Is je deeg warm of koud (uit de koelkast)? Misschien helpt het als je deeg wat kouder is. Verder goed je aanrecht en je deegroller (of handen) bestuiven met bloem inderdaad.

Ja ik leg het deeg altijd minimaal een uur in de koelkast voor het uitrollen! Maar ik heb hetzelfde probleem met marsepein dus.

Heb je zo’n rolstok voor marsepein? Schijnt het beter mee te gaan dan met een deegroller. Verder heb ik helaas geen tips voor je, mij lukt het altijd goed zo.

1 like

Ik gebruik voor marsepein en fondant een plastic deegroller, dan gaat het al veel beter!

1 like

Misschien tussen 2 bakpapiertjes doen?

3 likes

Vegan lemon :lemon: meringue

Ben alleen bang dat de lemoncurd laag niet stijf genoeg is en straks uitlekt als ik hem aansnijd. Hij was tussendoor al niet dik genoeg toen nogmaals agar agar extra erin gedaan maar volgens mij nog niet perfect. Maar goed we zien wel straks haha.

76 likes

Dit doe ik vaak en dat werkt fijn!

1 like

Ziet er heerlijk uit! Volgens mij moet je agar agar wel verwarmen tot 90 °C, anders werkt het niet.

1 like

Oh ziet er echt heerlijk uit :heart_eyes:

Ah ok! Dat wist ik niet. Volgende keer maar op letten.

Hij was helemaal goed! En errrug lekker!

38 likes

Wat een plaatje! Is de meringue van aquafaba?

1 like

Ja klopt, was nogal een ding precies toen ik mijn op temperatuur suiker erin ging doen ging de bel, de pakketbezorger, hoe slecht kwam dat uit haha.

1 like

Ipv een sloffenring kan je ook gewoon een taartvorm gebruiken alleen dan doe je de 2 sloffen in die taartvorm. (Je gebruikt dan dus niet de onderkant van het bakblik)
Ik heb een lekker recept van een slof met dulce de leche, maar is zonder banketbakkersroom… https://doortjeskeuken.nl/2017/05/dulce-de-leche-slof/ het is altijd een succes als ik hem maak.

1 like

Heel mooi zeg! Is die naar het recept van anouk van HHB? Daar lijkt ie heel erg op. Ik heb die weleens gemaakt en die was lang niet zo mooi gelukt als die van jou!

2 likes

Dit is een recept van eigen blog, met banketbakkersroom! Dit recept is voor twee sloffen en gemaakt met een springvorm van 18 cm.

4 likes