Baktopic (Deel 1)

Nee york style almond chocolate chip cookies, recept van Cupcake Jemma

25 likes

Scones en cream, cupcakes, en limoenkoekjes met blauwe bes en citroenfrosting. Alles vegan! Voor een high ice tea picknick morgen.

25 likes

Vanaf 7 september komt Rudolph met een nieuw bakprogramma met kinderen!

Ik ben benieuwd naar het programma! Mijn dochtertje is bijna 2 en ik kijk zo uit naar samen bakken. Nu is ze nog net te klein.

Respect trouwens voor mensen die blijven bakken met dit weer. Onze keuken is de warmste ruimte van het huis dus ik bak niet zolang het zo heet is.

8 likes

Heeft iemand hier al eens vegan koekjes gebakken in de stijl van Subway? Dus van die mooie grote koeken die een krokant randje hebben maar een chewy binnenkant?

Ohh wat leuk! Ik krijg echt zin om dit programma te kijken!

1 like

Het rijzen van m’n naan ging echt super snel met dit warme weer. Gelukkig keek ik even en toen was het deeg al meer dan verdubbeld.

1 like

Blegh, zou een taart voor mijn vriend zijn verjaardag maken maar het is echt zo vreselijk warm. Het is beslag is nu al 2x niet goed gegaan :pensive: baal er echt van, gelukkig vieren we het niet :sweat_smile:

Vorige week fluffy cheesecake gemaakt! Dit weekend wil ik appeltaart maken, maar ik heb nog geen recept. Wat zijn jullie aanraders? Ik vind zelf die van Koopmans het lekkerst, dus graag iets wat daar dicht bij in de buurt komt maar dan from scratch

17 likes

Ik vind de appeltaart van Laura’s bakery erg lekker:

3 likes

De appeltaart van Rutger is echt de lekkerste ever!

1 like

Ziet er echt goed uit! Ooit wil ik me hier ook aan gaan wagen, tot nu toe nog altijd te bang voor wat @Rockabye beschrijft :sweat_smile: Welk recept heb je gebruikt?

1 like

@Rockabye ook

Het recept van Rudolphs bakery van 24kitchen.
24kitchen.nl/recepten/japanse-cheesecake

Ging bij mij perfect! En ik had ook gewoon normale springvorm met losse bodem. Ik heb twee lagen aluminiumfolie gebruikt. Er zat nog steeds een beetje water in na het bakken, maar dat merkte je helemaal niet in de taart zelf.

1 like

Ik heb afgelopen weekend deze gemaakt, was lekker maar niet super bijzonder haha.

1 like

Appeltaart!

Edit: heb hem net geproefd en ik vind hem wel lekker, maar volgende keer doe ik geen citroenrasp meer in het deeg. Geeft het voor mij een gekke bijsmaak die niet hoort bij appeltaart. Goed probeersel, maar haalt het nog niet bij Koopmans

12 likes

Welk recept heb je uiteindelijk gebruikt? Die van Rutger?

Ja! Voor het deeg iig, voor de vulling heb ik gewoon appel, kaneel, suiker en rozijnen gedaan met paneermeel op de bodem. Ik houd niet van amandelspijs haha

Laatst had ik die taart ook gemaakt en de amandelspijs en jam maakten het wel echt heel zoet. lijkt dan helemaal niet op de taart van Koopmans, dus denk wel een goede keuze was om het er uit te laten. Misschien dat dit recept trouwens nog in de buurt komt. Ooit eens gedeeld. Baktopic

1 like

Eindelijk wat afgekoeld, dus ben (voor het eerst) millionaire’s shortbread aan het maken. Best spannend met die karamel enzo.

3 likes

Beetje te donker voor een goede foto, maaaar digestivebodem, purechocoladeganache, kwark-monchouvulling en zomerfruitgelei

36 likes

56 likes