Goedgekeurd
Rutger stelt nooit teleur.
Tarte tatin?
Ik vind een cranberry pear crumble erg lekker, heerlijk met bolletje vanille ijs maar goed is geen combi met appel. (Recept van Laura vitale maak ik dan)
Nou, ik had dus gister een top dag! We hadden voor t eerst beide een bruiloft, dus liet me maar door andere die dag leiden. Zodoende kwamen we (doordat we te vroeg waren) perongeluk terecht op de lunch en kwamen we pas achter toen ze opeens langs kwamen met broodjes erna het gemeentelijke huwelijk en daarna zou het kerkelijke zijn. Alleen dan moest ik erna heel snel haasten naar de locatie om alles klaar te zetten en moest nog veel doen. Dus besloten we uiteindelijk daar nog om het kerkelijke over te slaan en naar de locatie te gaan. Achteraf was ik hier heel blij mee!
Hier dan de foto’s…
Appeltaart met mascarpone vanille laag eronder (Rudolph)
Red velvet (Rutger) deze sneed het bruidspaar aan, kan niet wachten op de foto’s

Kwarktaart (Rutger)
3 chocolade (miljuschka) baalde alleen dat ik de streep erna de andere kant op moest zetten, maar goed.
Vegan Lemon meringue (anouk hhb)
Chocolade framboos cake (British bake off Steph)
Stroopwafelcake (eigen recept)
Dulce de leche slof (doortjeskeuken)
Framboos cheesecake (Rutger& ohmyfoodness)
En ik vond het zo geweldig. De locatie eigenaar had gevraagd of ik er bij wilde blijven staan voor vragen etc dat vond ik wel oke uiteindelijk gelijk zoveel leuke reacties gehad en heb zelfs toch zitten aansnijden het bruidspaar was erg blij ermee (en vanochtend nog blijer gezien de hoeveelheid die over was hehe) echt de leukste en grappigste reacties gehad. Zo wilde een vrouw de lemon meringue niet meer nadat ze hoorde dat het vegan was, gaf aan dat ze hem daarvoor zeker niet hoefde te laten staan. Ze nam hem toen nog, ben naar haar toe gelopen hoe ze hem nou vond gezien de reactie en ze vond het heerlijk later kwam ze nogmaals terug om te zeggen hoe goed het was.
De leukste reactie was wel dat diegene van de locatie die de taarten aansneed vroeg hoe het was om patissier te zijn (dat zie ik er dan weer niet in hehe maar goed zo’n vraag is wel dikke compliment!) En toen het bruidspaar de taart aansneed was mijn glimlach denk van oor tot oor
Nog even trotse ik: (weg)
Wauw wauw wauw, hier mag je zo trots op zijn!!
Wauw hee! Superknap gedaan. De taarten zien er heerlijk uit!
Wauw, ziet er echt geweeeeldig uit. Weet nu al wat ik wil voor mijn bruiloft ooit, niets taart met 5 lagen maar gewoon 5 verschillende taarten
Ik heb dinsdag de vegan taart de bodem en curd gemaakt de rest heb ik woensdag en donderdag gemaakt en het viel mij nog mee want woensdag was ik al rond 1 uur klaar met mijn planning (waarvan ik dacht later pas.) Uiteindelijk toen verder gegaan en wel echt 2 volle dagen bezig geweest maar minder gehaast (eigenlijk totaal niet gehaast) dan ik verwachtte!
Wat onwijs gaaf! Heel erg knap!
Echt prachtig! Ik krijg er helemaal trek van haha
Ziet er echt zoooo mooi uit allemaal! Heel erg gaaf. Enne eens met de locatie eigenaar, je taarten zien er echt heel mooi uit en hadden zo uit een patisserie)bakkerij kunnen komen!
Wow wow wow wat ontzettend knap. Ik wil niet trouwen maar wel een keer een gelegenheid voor zo’n tafel vol taarten
wow wat ziet het er super uit zeg! Mag je echt trots op zijn!!!
Het valt volledig in het niet bij de prachtige creaties van @DrWrenKingston, maar ik heb vanavond blueberry and almond babka gemaakt. Hij is niet zo mooi gestreept, dat komt denk ik doordat ik het deeg niet lang genoeg heb laten rusten en rijzen, want ik was een beetje gehaast haha. Net wel het minibroodje dat ik van de restjes had gemaakt opgegeten en qua textuur was die in ieder geval wel top. Morgen de echte aansnijden
Gister dus voor het eerst zelf appeltaart gemaakt naar recept van Rutger maar ik vind hem een beetje flauw… heb alles gevolgd, alleen de rozijntjes weggelaten want dat vind ik niet lekker. De appeltjes vind ik bijv. wat smaakloos ondanks dat het lekker even in de ‘marinade’ heb laten staan. Iemand een idee wat ik volgende keer anders kan doen? Zal sowieso wat nootjes toevoegen. Dat doet mn schoonmoeder altijd en die miste ik nu.
Ik zie geen rum in zijn recept, bij ons thuis essentieel ingrediënt voor wat pit in de rozijnen (of appels als je de rozijnen weglaat).
Ik vind dat appeltaart altijd even moet ‘werken’, en dat 'ie lekkerder is zo’n 2 dagen na bakken. De smaken zijn dan goed in elkaar getrokken.
Verder gebruik ik altijd flink wat kaneel of koekkruiden.
Zijn je appels zelf wel smakelijk, of zijn ze melig? Het soort appel kan namelijk ook veel verschil maken.
@Merel ik noteer het even, thanks!
@FrauHelga ja ik denk dat ik er sowieso meer kruiden in kan doen. Ik vind de appels idd ook wat meh. Ik houd zelf van zure appels (granny smith bijv.) en heb nu elstar gebruikt omdat dat in het recept stond. Welke appels gebruik jij?