Baktopic (Deel 1)

Meestal Goudreinet. Die verliezen tijdens het bakken echter wel vocht, en ik heb een hekel aan natte bodems. Dus Goudreinetten gebruik ik altijd met wat paneermeel, amandelspijs of custardpoeder, dat neemt het vocht op.

Kan het zijn dat je appels nog van de oude oogst waren? We zitten nu net op het kantelpunt, oude oogst is (bijna) op, nieuwe oogst hangt nog aan de bomen. Als het oude oogst is kan het ook dat ze daarom minder lekker zijn.
Als ik appeltaart maak is dat van zelfgeplukte appels dus ik weet dat die niet te oud zijn.

1 like

Wow,het is al een feestje om naar te kijken!!

1 like

Hier ook toevallig appeltaart gebakken, maar dan oma’s appeltaart van Laura’s Bakery.

En key lime pie:

22 likes

Hij ziet er wel heel lekker uit :heart_eyes:

Appel-peren crumble? Of idd tarte tatin. Ik heb er ook nog een hoop liggen dus ga zo ook wat bakken denk ik!

Hahaha ik wilde nog soggy bottom typen maar was bang dat dat te aanstellerig zou klinken. :rofl:

:orange_heart: Mary Berry

3 likes

@FrauHelga bij een appeltaart is het ook lekker om speculaasjes te verkruimelen en over de bodem te strooien. Deze nemen ook het vocht op & zorgt ook nog voor een lekkere smaak :grin:

11 likes

Ja klopt! Heb ik al eens gedaan, beviel goed.

Ik gebruik ook altijd liever goudreinetten of jonagold, vind ik lekkerdere appels om te gebruiken. En misschien volgende keer iets extra’s toevoegen? Ik maak graag de franse appeltaart van Rutger, zit een laagje frangipane in en dat vind ik altijd heel lekker.

1 like

Wow dit klinkt echt heel lekker!

1 like

Ik heb weer lekker gebakken afgelopen dagen!

Chai appel crumble

Meringue paddenstoelen (had ik ook al in het herfsttopic gepost haha)

40 likes

Wauw, wat een mooie spiegelende glazuur!

1 like

Hee die zag ik bij Hans! Vond je taart al zo knap! Heb je met passievruchten puree gewerkt?

Wil ook dat boek gaan bestellen, is het een aanrader?

Ja, dat snap ik helemaal dat je je vereerd voelt! Had nog door geklikt naar je profiel!
Heb 1x passievrucht uit diepvries gebruikt maar vond dat echt niks, hele rare substantie was het. Ben benieuwd dan naar het boek wil meer uitdagende dingen maken zoals ook die spiegeltaart.

Ja ik had het op een cheesecake gebruikt, heb het er toen afgehaald en ben verse gaan halen. Had het gekocht omdat het goedkoper was…
Heb zelf ook een passievrucht plant staan waar vruchten aan komen, kan denk deze week 1 gaan open snijden als het goed is is hij rijp genoeg. Passievrucht is 1 van mijn lievelings fruit :heart_eyes:

Ah tof! Dan ben ik helemaal benieuwd. Ik dacht dat er eigenlijk ook een cake bijbel was, of zou die juist nog moeten komen :thinking:

Er is qua bakken een Bakbijbel (Rutger), Taartbijbel (Hans) en Koekjesbijbel (Rutger).

Verder nog brood, soep, stamppot, pizza… Ik heb alleen de 2 Bijbels van Rutger. Een Cakebijbel ken ik niet. Rutger heeft wel nog Masterclass Cakes maar die is niet van de Bijbel-serie.

Klinkt overigens heel maf als ik het zo typ want ik ben christen en heb nog tig Bijbels maar daar staan geen passievruchtentaarten in. :rofl:

7 likes

Aahhh het is inderdaad die van Rutger waarmee ik dan in verwarring was!

1 like

Overigens ook een heel fijn boek! :smiley:

1 like

Van de week voor het eerst een tulband gebakken en hij kwam er meteen heel uit! Van te voren goed ingevet en bebloemd. In de spoiler het zebramotiefje van de binnenkant. Recept is van laurasbakery

Samenvatting

67 likes

Wow hij is ook van binnen heel mooi geworden

2 likes