Wat een plaatje!
Haha dat was best een gedoe. M’n vriend en ik hebben allebei met lepels om en om het vanille en chocoladebeslag erin geschept. Teamwork
Hij is gesneden bijna nog mooier dan heel! Zo goed gelukt! Smaakte hij net zo goed als 'ie eruit zag?
Hij smaakte ook erg lekker
Doe ik dus toch iets verkeerd, ik vond de mijne niet zo goed gelukt Heb wel een tulband, dus misschien is dat het geheim voor de volgende keer
Ik vond hem zelf een beetje flauw. Miste wat smaak. Ga de volgende keer andere appels gebruiken, ik denk dat speculaaskruiden toevoegen en sowieso nootjes. Moet zeggen dat ik het deeg echt top vond, alleen de vulling niet zo.
Ik ga vrijdag een ultieme confetti birthday cake (van Laura in the kitchen) maken voor m’n vriend en ik ben al helemaal zenuwachtig voor de botercrème smeren haha, dat heb ik nog nooit gedaan. Heb al een palletmes gekocht, vond een draaiplateau iets te veel van het goede, dus als iemand nog tips heeft voor hoe ik de crème zo mooi mogelijk op de taart kan smeren, graag!
Eerst een dunne laag, erna in de koelkast en daarna de andere laag. Met laatste afwerking goed je paletmes tussendoor schoonmaken dan krijg je mooie vlakken.
Waar haal jij je bakspullen? Ik wil graag m’n bakspullen uitbreiden en volgens mij heb jij wel kwalitatief goed spul als je zulke mooie taarten kan maken
Haha dat van mij komt echt overal en nergens vandaan. Ik haal soms specifieke spullen bij happybaking in dh, hun hebben ook een website. Mijn bakvormen zijn best random, tulbandvorm vind ik Nordic ware erg mooi. Spuitmondjes koop ik altijd van Wilton. Paletmes is bijv ook van de Lidl kleinere dan van Wilton. DOK cookware in den haag daar neus ik ook vaak voor spullen.
Verder heb ik nu ook iets in een mandje van AliExpress, al weet ik niet wat daarvan de kwaliteit is. Mijn moeder had een sloffenvorm daarvandaan en die vind ik wel echt veel minder mooi dan de mijne die wel duurder was. Dus dat is even zien…
Verder denk ik dat het uiteindelijk niet aan je spullen ligt of het mooi is of niet je kan met weinig gerei ook veel doen en overal wel weer wat op verzinnen. En je moet er gevoel voor hebben.
Heeft iemand wel eens zuppa inglese gemaakt? Ik zie dat je daar een Italiaanse likeur Alchermes voor nodig hebt, maar dat is nauwelijks verkrijgbaar. Hoe kan ik dit het beste vervangen? Denken jullie dat liquor 43 qua smaak een beetje vergelijkbaar is?
Ik vind Baktotaal Bouwhuis een hele fijne webshop! Ze hebben kwalitatief fijne spullen en ook producten voor alle budgetten. Daarnaast koop ik ook veel bij de lokale kookwinkel en af en toe wat bij de Sligro.
Was het dit recept trouwens?
Het lijkt mij leuk om een keer een kleine stapeltaart te maken, maar ik ben meer van minimale inspanning maximaal resultaat met bakken dan van heel fijntjes aan de gang met versiersels enzo. Heeft iemand een leuk recept daarvoor?
Je kan een biscuitmix kopen, dan weet je zeker dat je een mooie gerezen taart maakt! Veel bloggers vinden biscuitmixen nog steeds beter werken dan “from scratch”. Ik heb die van de Bakzolder wel eens geprobeerd en die werd erg lekker en luchtig. Dan kun je meer tijd besteden aan een lekkere botercrème/vulling en versieringen!
Nee deze is het
Dank je wel, die gaat op mijn lijstje!
Ik ben dadel-walnoot koekjes aan het maken (recept Bakbijbel Rutger). Klinkt mega lekker en i love love love dadels dus moet wel goedkomen. Koekjes zijn alleen niet mijn sterkste punt…
Oeh zijn ze goed gelukt?
Heeft iemand een recept voor een simpele cake obv kokosmelk? Vegan maar mag wel met margarine. Heb ook kokosrasp