Ken je deze?
United States Of Cakes van Roy Fares. Voordelig en leuk. Niet heel dik maar er staat voldoende leuks in.
Tot nu toe heb ik vooral koekjes gemaakt uit het boek en die waren zonder uitzondering lekker.
Ik heb veel bakboeken, maar heb verder eigenlijk geen bakboek dat specifiek Amerikaanse klassiekers beschrijft. In het verleden heb ik weleens met dergelijke boeken in mijn handen gestaan, maar als ik dan bladerde zag ik bij de ingrediëntenlijst ‘yellow cake mix’. 
Ik ben verder groot fan van Bake From Scratch / Brian Hart Hoffman. Dat is een tweemaandelijks Amerikaans baktijdschrift maar de beste recepten zijn gebundeld in prachtige boeken, waar er tot nu toe 4 van zijn, en enkele thema-boeken (waaronder The Cookie Collection, echt prachtig).
Hier zie je een overzicht van zijn boeken en kan je bladeren: https://www.amazon.com/Brian-Hart-Hoffman/e/B01N35YBYO/ref=dp_byline_cont_book_1
Het fijne aan Bake From Scratch is dat de recepten niet enkel in cups zijn, er staan ook grammen vermeld. Redelijk uniek voor Amerikaanse begrippen. De recepten kloppen bij mij altijd en zijn nauwkeurig en lekker. In de boeken staan niet alleen Amerikaanse recepten maar ook Europese.
Andere boeken die ik redelijk allround vind en fan van ben:

Serieus? Die hebben we hier zelfs in het dorp. Zit ik lekker moeilijk te doen met webshops, zit het gewoon op loopafstand van mijn huis.