Baktopic (Deel 1)

Goeie tip, dank je! Had het nog nooit bij AH gezien, maar ik zie het inderdaad in de app staan.

Kunnen we in NL ook nog ergens aan lichte en donkere corn syrup komen? Ik heb dat tot nu toe enkel via webshops gekocht.

@macchiato Vroeger verkochten grote Jumbo’s en AH’s dat, maar sinds een tijdje wordt het niet meer in Nederlandse supermarkten verkocht. Ik had ergens gelezen dat er een reden voor was maar weet niet goed meer waarom.
Sindsdien importeer ik het via Britsuperstore, een Engelse webshop, dan koop ik meerdere flesjes tegelijk. Dan heb je ook de keuze uit meerdere smaken, Butterscotch is mijn favoriet.

1 like

Heb je hier een recept van?
Heb zelf al 10000 batches ‘gezonde ontbijtmuffins’ geprobeerd te bakken, maar ze rijzen totaal niet dus mislukken steeds.

Ja zeker!

• 62 g havermout
  • 62 g volkoren tarwemeel
  • 10 gram kokosmeel
  • 50 whey eiwitpoeder
  • 8 g chiazaad
  • 2 tl bakpoeder
  • 2 tl speculaaskruiden
  • snuf zout
  • 300 appelmoes 0% suiker
  • 3 eieren
  • 1 rode appel
  • 2 el rozijnen
  • scheutje vanille aroma

Whey poeder kan je ook weglaten maar dan zou ik 40 gram tarwemeel extra doen! En ik heb ze gebakken op 180 graden voor 22 minuten.

2 likes

Ja corn syrup heb ik bij de toko gevonden.

1 like

Vandaag arretjescake gemaakt maar dan anders. Ik wilde hem maken met lemoncurd, maar die was geschift. Dus ik heb er twee eetlepels pindakaas door gedaan. Dit laten opstijven en daarna een chocolade ganache er bovenop. Die is niet helemaal mooi glimmend geworden, maar de smaak is lekker. Volgende keer denk ik is laag om laag ook wel leuk.

18 likes

Voor bodems van koekjes is het vaak genoeg om ze te verkruimelen en met gesmolten boter te mengen, goed aandrukken in een springvorm en in de koelkast laten uitharden! Lekker met bijvoorbeeld een kwarktaart of no-bake cheesecake. :slight_smile:

1 like

Die koekjes kunnen inderdaad goed als bodem! Ik zou denk ik een cheesecake maken of een MonChou-taart.

Deze is erg lekker:

1 like

Dit was geen succes trouwens. Ik vond het niet zo lekker.

Ik ga vandaag een kitkat taart maken voor morgen. Ik wilde het liefst slagroom tussen de lagen en chocolademousse bovenop, maar ik heb geen plek meer in de koelkast

1 like

Welk recept heb je gebruikt voor je bananenbrood? Ik vind die van Miljuschka heerlijk, het enige bananenbrood wat echt lekker is. Ook weinig gezonds meer aan trouwens, haha! Die bak ik altijd als cupcakes, wil prima.

Deze was het. Hij leek me wel redelijk gezond

Ik heb amandelcakejes gebakken vandaag.

49 likes

Ja, ik bedoelde met niet echt gezond die van Miljushka, al denk ik dat deze ook niet heel gezond is. Zo klinkt hij misschien wel als je het leest, maar dat valt best tegen:

Er door de extra bananen en de dadels best veel suiker in. Je lichaam ziet echt geen verschil in witte suiker of natuurlijke suiker.

Speltbloem is qua gezondheid gelijk aan gewone bloem, zit geen enkele vezel in. Het klinkt wel gezonder, maar wil je het echt gezonder maken dan zou ik volkorenmeel, speltvolkorenmeel of zelfs deels rogge gebruiken. Dat doe ik sowieso altijd met cupcakes, maakt ze toch een beetje gezonder.

Ik denk dat deze ook al beter zou worden door meer bakpoeder. Kaneel remt de werking van bakpoeder, waardoor het erg compact kan worden.

3 likes

Zo schattig :heart_eyes:

1 like

Wauw!

1 like

Heb Miljuschka’s crack cookies gemaakt

21 likes

Zo schattig die blaadjes! Smaakten ze erg naar amandel?

1 like

Yes, door middel van amandelextract van Nielsen Massey. Als je het niet lust kan je het gewoon weglaten.

1 like

Hier ook bananenbrood vandaag :slight_smile:

14 likes

Heb deze foto ook al in 't kringloop topic gedeeld, maar ik vroeg mij af wat jullie hier in zouden maken! Ze zijn best klein, de taartvorm waar ze in staan is normale grootte.

Ik dacht zelf aan appeltaartjes of een mini quiche ofzo

3 likes

Moelleux au chocolat lijkt me er ook goed in te maken.
Of een-persoons crumbles of tiramisu.
Of oeufs en cocotte.