Misschien soufflé?
Oeh ja!
Ik kan het niet helemaal goed inschatten, maar zou je hier ook crème brulee, crème caramel of pannacotta in kunnen maken? Of zijn ze daar net een slagje te groot voor?
Mooie vondst in ieder geval, Pyrex is een fijn merk. Ik vond jaren geleden in de kringloop een Pyrex maatbeker van glas, die zag er als nieuw uit. Nog steeds heel blij mee!
Denk dat ze daar te hoog voor zijn en juist niet breed genoeg zegmaar! Dan krijg je bij een crème brulee een te dikke laag crème in verhouding met het suikerlaagje.
Maar heb daar eventueel wel andere schaaltjes voor, wel lekker om eens te maken!
Die zien er echt goed uit!
Je hebt me geïnspireerd, ik heb net ook koekjesdeeg van Miljuschka’s crack-cookies gemaakt! Heb jij het deeg nog gekoeld? Mijn deeg ligt nu in de koelkast omdat het erg zacht is.
Yes, heb het een paar uur in de koelkast gehad. Maar volgens mij is een half uur genoeg!
Ik heb na een halfuur 3 grote koeken gebakken en de rest van het deeg laten staan. Wil vandaag en morgen experimenteren wat het beste werkt met mijn oven, want die wil nog weleens erg enthousiast zijn.
Die drie koeken waren aan de onderkant iets te donker (dus de volgende batch bak ik iets lager qua temperatuur en iets hoger qua locatie in de oven), maar de smaak… Echt goddelijk.
Ik had er chocolate chips door gedaan en pindakaas-Oreo’s!
Hahaha oke ik ben zo’n zieke kneus
Heb chocolate chip koekjes gebakken en dacht dat ze klaar waren, zie hier
maar toen bleek de onderkant nog ongaar (wss omdat ik op aluminiumfolie heb gebakken want bakpapier was op). Besloten ze op de kop nog ff terug te doen maar dan op een rooster… grootste fout EVER. Koekjes zijn weer helemaal zacht geworden en door het rooster heen gezakt/gesmolten met als resultaat een grote hoop ongare koek op de bodem van mijn oven dus toen kleine hoopjes rotzooi gemaakt en dat nog ff afgebakken:
hahaha waarom ben ik zo
ze zijn ook nog oneetbaar uiteindelijk
Telt pizza ook? Heel blij met dit recept. Eerst een koekenpan op hoog vuur zetten. Daar het deeg in leggen. Dan de toppings erop en daarna met pan en al nog een paar minuten onder de grill om de kaas te smelten en bovenkant krokant te maken.
Knap dat je hebt doorgezet
Voor de eerste keer is hij goed gelukt. De cake vond ik wel een beetje droog. Had ook iets te weinig botercreme erin gedaan
Miljuschka’s crack cookies. Ik heb ze (omdat mijn oven nogal typisch is) 11 minuten iets kouder gebakken (op 170 graden) en iets hoger in de oven gezet en nu zijn ze perfect!
Beste cookies everrrrrr
Heeft iemand misschien nog aanraders voor een taart die niet in de koelkast hoeft?
Boterkoek en appeltaart kunnen makkelijk buiten de koelkast bewaard worden
Bedoel je zoals @macchiato zegt iets wat je buiten de koelkast kunt bewaren, of iets wat niet hoeft op te stijven in de koelkast zoals dat bij een cheesecake wel moet?
Ja, iets dat nooit de koelkast (of vriezer ) nodig heeft (zowel opstijven als bewaren). Ik heb daar meestal de ruimte niet voor.
Ontbijtkoek!