Ik heb net als @Nori die van Bamix, echt een super goede, maar wel vrij prijzig.
Op mijn werk (kookstudio) hadden we eerst altijd die van Philips en nu die van Tefal. Allebei fijne staafmixers en je krijgt er inderdaad verschillende hakmolens en opzetstukken zoals een garde bij. Dan heb je gelijk alles in een, dus dat kan ik je zeker aanraden.
Ik heb een hele simpele, een Tefal Swing 300w. Ooit gekocht toen ik op mezelf ging wonen dus al zo’n 16 jaar oud.
Hij kan alleen pureren maar meer heb ik ook niet nodig. Ik gebruik hem ivm mijn jonge dochter meermaals per week en hij doet het nog altijd.
Wat wel handig is, is dat het ijzeren gedeelte los kan van het kunststof gedeelte, dat maakt het reinigen eenvoudig.
Deze heb ik ook (sowieso al een jaar of 15 als het niet langer is), echt een geweldig ding!
Elke keer denk ik dat ik even snel een appeltaart kan maken. Uiteindelijk ben ik er best lang mee bezig. Vooral met het schillen van die appels
Zouden jullie misschien op mijn taart willen stemmen? Dan kan ik de taartenbijbel winnen
Done, hoop dat je hem wint!
Ik ga zo beginnen aan macarons. Vroeger toen ik 14 was denk ik een keer gemaakt waren toen semi gelukt geloof ik maar niet specifiek lekker. Ben benieuwd hoe het me af gaat en of ik een mooi voetje kan krijgen!
Dat gaat je niet teleurstellen!
Oeh daar ga je zeker blij van worden inderdaad!
Ik had 1x haar recept gemaakt maar vond ze toen erg mwa. Misschien moet ik het nog een keer een kans geven en erin doen wat zij erin had.
Herfstbaksel
Appelcake met maplesyrup-glazuur, in zowel de cake als het glazuur zit beurre noisette.
Ziet er super lekker uit!
Framboos macarons.
Vind ze erg geslaagd! Zie wel waar ik volgende keer in kan verbeteren. Maar de smaak is top
Hier mensen die wel eens macarons hebben ingevroren? Smaak nog even lekker?(ietsjes minder neem ik aan sowieso)
wow prachtig!
Ik heb trouwens wel eens gekochte macarons ingevroren, dat kwam er wel okay uit. Maar zelf gemaakte nooit (ik heb ze uberhaupt nooit zelf gemaakt haha)
Wauwwww die zijn mooi gelukt zeg!
Ik vind macarons zo tricky. Heel erg lekker, echt een verwennerij, maar zo mooi als jij heb ik ze nog nooit gekregen. Ze zien er heel professioneel uit.
Ja, volgens het recept moest dat zelfs minimaal een nachtje omdat ze dan wat taaier zouden worden.
Wel eerst vullen! Volgens mij verscheept Laduree ze ook ingevroren.
Ohhh verliefd op die vormpjes. Heb jij ze van deze website? Of ergens anders gehaald.
Ik had ze gekocht bij Ellen’s Creative Cakes maar die heeft ze niet meer online staan.
Kookwinkel heeft ze nog wel:
Ja ik had niet verwacht dat ze zo voor de eerste keer zo goed gelukt al waren. Welke smaken heb jij al eens gemaakt?
@Frankie bedoel je in vriezer of in koelkast? Las namelijk wel dat ze een nacht in de koelkast moeten zitten zodat de smaken 1 worden en intrekken ofzo.
Ga iig proberen om ze in te vriezen want dit is teveel om op te eten.
Het is al een hele tijd geleden en ik weet ook niet meer welk recept ik heb gevolgd, maar in ieder geval pistache en ik denk ook framboos, of aardbei. Roze in ieder geval.
De vorm bleef niet mooi en qua smaak was het ook niet geweldig. Als ik bak vind ik het (hoe leerzaam het ook is) zo demotiverend als iets mislukt, dat ik me er niet meer aan gewaagd heb.