Baktopic (Deel 1)

Ben ik het inderdaad mee eens kan flink demotiverend werken. Bakken is ook preciezie werk en je moet de stappen ook allemaal goed doen. Zo krijg ik biscuit beslag zelfgemaakt niet voor elkaar.

1 like

Nee bedoel echt in de vriezer!

1 like

Ik heb een tijd terug frambozen macarons met chocolade ganache gemaakt, ook super lekker!

1 like

Dat was eigenlijk mijn plan! Alleen soms vind ik chocolade met fruit een beetje mwa dus dacht ga toch nog even voor safe en enkel fruitig.
Heb al heel lang geen macarons meer op eigenlijk en vond die met chocolade vaak ietsje minder. Op Rutger zijn site zag ik die met passievrucht die leek mij ook interessant. Genoeg te proberen iig.

1 like

Haha ja mijn vriend is echt mega chocolade fan, dus voor hem gaat er hier vaak wel chocolade door baksels. Ik vond de combinatie zelf ook wel heel lekker! Net ook een chocolade lava taartje met toblerone vulling gemaakt als dessert, mijn vriend was weer blij haha.

2 likes

Oh dat lijkt me ook heerlijk :heart_eyes: toevallig receptje daarvan?
Ik zat wel te denken toen ik bezig was, gezien die frambozen vulling zo lekker smaakte. Dat ik dacht dat het heerlijk in een tartellette zou zijn en er bovenop chocolade ganache :heart_eyes:

1 like

Jaa daar twijfelde ik ook over alleen mijn vriend is niet echt een citroen gek. Mij lijken ze wel heerlijk :heart_eyes:

1 like

Dit is mijn eigen recept voor het lava taartje! Ik doe een deel van het beslag in het vormpje, daar doe ik een blokje toblerone op en dan vul ik het vormpje tot net onder de rand weer met beslag. Witte toblerone is ook heel mooi voor de kleur, ik heb het gisteren met normale toblerone gedaan. De baktijd verleng ik met 1 minuut als ik er toblerone in doe.

6 likes

De ene keer dat ik (lelijke) macarons had gemaakt waren ze inderdaad veel lekkerder de volgende dag! Welk recept had jij gebruikt?

1 like

Heb je ze al gebakken? Ben benieuwd naar je bevindingen.

Jaaaa dit hè!
Elke oven is anders, dus de baktijd kan verschillen inderdaad. Maar fijn dat ze perfect waren!

1 like

Ooooh :star_struck::smiling_face_with_three_hearts::two_hearts:
En macarons kun je vaak een week zo bewaren (ik ben al ver over mijn houdbaarheid heen maar goed).

2 likes

Ik heb het basis recept van Rutger gebruikt en de vulling van hier: https://bakken.nl/recept/frambozen-macarons
Ik heb daarbij wel mijn frambozen gezeefd. Er staat ook bij dat je water moet gebruiken maar niet specifiek hoeveel (het andere water gaat bij het macaron beslag) en heb gewoon een beetje erbij gedaan. Vind dit een best lekkere vulling en ga ik denk vaker voor andere dingen ook maken.

1 like

De cupcakes zijn lekker, maar zien er niet zo mooi uit. Niet zoals in de video die ik volgde :joy:

16 likes

Krijgt spontaan trek! Ziet er heerlijk uit, heb je een recept?

Ziet er inderdaad heel erg doable uit! Hoe groot zijn de blikken die jij gebruikt? Ik heb alleen een standaard-cakeblik, maar die van haar zien er een stuk minder lang uit

Heb je hier een recept van? :heart_eyes:

Oh jazeker.

2 likes

Ik heb interesse! Heb jij hem nog? :). Ik had hem gevraagd voor mijn verjaardag, maar niet gekregen haha.

Helaas!