Baktopic (Deel 1)

Weet iemand waar ik soortgelijke bakvormen kan vinden? Vind deze prachtig maar kan ze maar op 1 site vinden waar ze uitverkocht zijn en maar liefst €49 kosten :pleading_face: Deze zijn trouwens van Nordic Ware.

3 likes

Niet helemaal hetzelfde, wel vergelijkbaar:

Met beide winkels heb ik goede ervaringen.

Importeren via de Amerikaanse site kan ook, zij hebben ook vaak kortingsacties. Je betaalt dan wel invoerkosten en verzendkosten.

1 like

Oh mooi geworden! Leuke techniek heb je gebruikt met dat gedraai en gedoe :grin::grin:

Ja, dan is de vulling veel gelijkmatiger verdeeld dan wanneer je ze rolt en blijven ze langer vers :nerd_face: (en het is mooier, wel meer werk!)

1 like

Ohh :smiling_face_with_three_hearts: wat heb je als vervangende ingrediënten gemaakt om het vegan te maken, en hoe veel?

Ik heb laatst deze gebakken: super makkelijk en snel, binnen een half uurtje zijn ze klaar. En lekker :drooling_face: dit is ook een recept dat je makkelijk met kinderen kan maken, er zit geen ei in dus het deeg is veilig om te eten en je kan lekker samen balletjes rollen. En ze zijn heel snel klaar dus geen ongeduldige jengelende monstertjes :ghost:

6 likes

Ik zie het al wel. Gevalletje verder kijken dan m’n neus lang is, hahaha. :sweat_smile: Dankjewel!

1 like

Die zien er zo lekker uit, ik sla het recept op. Heb nog een ongeopend potje gemberpoeder in de kast staan omdat mijn vriend niet begrepen had dat ik verse gember nodig had voor een curry haha, dus goed om dat eens te kunnen gebruiken.

Wat heb je gebruikt ipv die molasses? Dat is een soort suikerstroop begrijp ik?

Bruine suiker en wat extra sojamelk!

De verhoudingen zijn 1:2 dus 75 gram molasses kan je vervangen voor 37 gram bruine suiker. Daarna heb ik gewoon steeds een beetje sojamelk toegevoegd tot het de juist textuur had :slight_smile: ik denk een paar eetlepels

1 like

Ah perfect dat jij dat al getest had! Dan houd ik dat aan, thanks!

1 like

Ik heb een cakeroll gemaakt. Snap niet waarom dit me moeilijk leek hahaha

21 likes

Nou ik heb twee keer een poging gedaan en beide keren verbrand. Dus snap wel waarom het je moeilijk leek :wink:

Ik ben macarons aan t maken, wat een werk en ze drogen niet goed dus eerste batch is al beetje gescheurd aan de bovenkant pff.
Maar goed t is mn eerste keer haha

1 like

Oh nee!! Ik had een recept van YouTube, 10 minuten op 160 graden in de hetelucht oven ging hier helemaal goed :partying_face:

Edit : verdorie, na 2x aanpassen weet ik nog niet hoe ik heteluchtoven schrijf.

1 like

https://www.seitanismymotor.com/2020/05/vegan-stroopwafels-syrup-waffles/ heb dit receptje gebruikt (met agavesiroop in plaats van dadelsiroop) en voor de koekjes flaxegg met bruiswater (per gebruikt ei 1 tbsp lijnzaad + 3 tbsp bruiswater)

2 likes

Heeft iemand een tip voor een écht makkelijk kookboek? Ik ben daarnaar op zoek als verjaardagscadeau voor mijn schoonmoeder. Dat is het type AVG (met te lang gekookte groenten) en cake uit een pakje, maar is sinds ze gestopt is met werken steeds meer aan het koken en uitproberen. Heeft er veel plezier in en probeert veel nieuwe dingen, maar is geen goede kok…
Ze heeft laatst bijvoorbeeld een bananenbrood gebakken, dat is wel echt een hoogtepunt :grin:
Heeft iemand een goede tip? Mag ook een ‘gewoon’ kookboek zijn, hoeft niet alleen een bakboek te zijn.

Ik vind de boeken van Donna Hay erg fijn en ook vrij simpel. En lekkere recepten!

1 like

De boeken van lekker en simpel misschien? Zijn eigenlijk precies wat de titels al zeggen, niet te veel poespas.

2 likes

Ohja, dat is misschien wel een goed idee! Zat al te denken aan five or less van Chicks love food, maar denk dat lekker en simpel leuker is.

Donna Hay ga ik ook even checken @sjem, thanks!

2 likes

Kost tijd, maar zelf een persoonlijke samenstellen?:see_no_evil:

ik bestel een banoffee pie bij voorbaat dank

1 like