Baktopic (Deel 1)

Misschien is koken zonder pakjes en zakjes van Karin Luiten (Koken met Karin) dan ook wel leuk? Is altijd mijn go to makkelijke kookboek, maar wel lekker en gevarieerd. Eventueel kan je ook eerst haar website bekijken om te zien of de recepten een beetje zijn wat je bedoelt. Ik vind persoonlijk Donna Hay nog best ingewikkeld vaak, maar wel erg goede receptuur dus dat is wel een pre voor een slechte kok

2 likes

Ohja, ook een goede! Heb ik nota bene zelf in de kast staan :sweat_smile:

@Eyimfihlo: leuk idee, maar kost me idd teveel tijd.

Bak een brood! Of gewoon simpel een marmercake, of iets met merengue daar kun je m lekker voor gebruiken :upside_down_face:

1 like

Misschien voor bakken het basisbakboek van Laura’s Bakery?

1 like

Ik heb ooit heel blij 3 dozen bakmix voor citroencake gekocht, maar ik vond 'm qua smaak niet zo heel lekker omdat de citroensmaak best wel chemisch was. Heeft iemand een idee wat ik er doorheen zou kunnen doen om het iets lekkerder te maken?

Ik vind babka ook zo’n chill woord hè

3 likes

Het klinkt voor mij een beetje als een Russisch koosnaampje voor een tante of oma of zo.

11 likes

Welk recept gebruiken jullie altijd voor tiramisu? Laatste keer dat ik het maakte was hij heel vloeibaar…

ik gebruik meestal geen recept, gewoon gelijke delen slagroom en mascarpone en dan komt het wel goed.

Ik heb wel eens de tiramisu met limoncello van ah gemaakt en dat was een fijn recept en volgens mij heeft een vriendin van mij eens het normale tiramisurecept van ah gemaakt en die was ook superlekker

Ik heb zin om wat te bakken en dacht aan de crack cookies van Miljuschka. Nu zie ik in het recept vanillepasta staan, iemand enig idee waar je dat kunt halen?

https://miljuschka.nl/kooktips/alles-over-vanille :wink:
Online of dus bij een betere kook/bakwinkel. Heb het in de supermarkt nog nooit gezien.

Trouwens, heb het bijv. Bij Dille en Kamille ook gezien!

1 like

Ah super dankje! Zat al wat te zoeken inderdaad en heb een linkje gevonden naar Bouwhuis via Rutger :smile:.

Edit: oh dille en kamille is nog makkelijker, ga ik daar binnenkort eens heen!

Bij de AH XL heb ik het ook gezien. En zelf heb ik het bij Sligro gekocht. En heerlijke koeken, binnenkort ook maar weer eens maken :relaxed:

1 like

Kan je gewoon vervangen voor een uitgeschraapt vanillestokje of vanille-extract, of desnoods vanillesuiker.
In Duitsland (Edeka) heb ik wel vanillepasta gezien en gekocht, maar dat heb ik nog niet aangebroken omdat ik nog veel vanille-extract heb.

Ik heb vanmiddag 4 crack cookies afgebakken uit de vriezer en dat ging perfect! Heb de baktijd anderhalve minuut verlengd en de oven 5 graden lager gezet. Gewoon bevroren op de plaat gelegd en afgebakken.
Echt ideaal deeg om in de vriezer te hebben.

3 likes

Dankjewel @Alicante en @FrauHelga :smile:. Was net een lijstje met ingrediënten aan t schrijven om mee te nemen naar supermarkt voor de chocolate chip cookies van Rutger maar nu switch ik toch snel naar die van Miljuschka en vervang ik de pasta met het merg van een vanillestokje of vanilleextract. Bedankt voor de tips!

@FrauHelga had al even jouw post teruggezocht over de crack cookies en zag dat je de pretzels hebt weggelaten, heb je ter vervanging daarvan nog grotere hoeveelheden van de andere ingrediënten gebruikt of dat niet? Mooi dat ze vanmiddag zo goed zijn gelukt!

1 like

In plaats van pretzels heb ik er wat pindakaas Oreo’s door gedaan, die had ik nog liggen. Ik heb het niet afgewogen maar het was een rolletje min 5 stuks ongeveer.
Ik heb ze in stukjes gehakt en die door het deeg gemengd.

En alle lof voor Rutger hoor, ik ben groot fan van zijn boeken en recepten, maar deze koekjes van Miljuschka vind ik lekkerder dan de chocolate chip cookies van Rutger.

2 likes

Bedankt! Hier ook groot van fan Rutger, maar erg benieuwd naar de koekjes van Miljuschka :smile:.

1 like

afbeelding

Vanmiddag mijn vriezer ontdooid en kwam nog 2 balletjes deeg tegen! Wat betreft vulling van de cookies van Miljuschka is bij mij twix favoriet trouwens :smiling_face_with_three_hearts:

10 likes

:astonished: beste idee van de dag, twix!

Wat een geniaal idee!
Ik heb nog een zakje met mini-candybars die ik eigenlijk los niet zo interessant vind. Maar in die koeken zijn ze vast lekker! Dank!

Wat is links voor koekje? Ook van Miljuschka?