Baktopic (Deel 1)

Ik heb zelf net de eerste stap van de babka die hier werd gedeeld gemaakt. Ik heb alleen een handmixer en die is er tijdens het mixen mee opgehouden nadat die ook echt ontzettend heet werd. Het wordt tijd voor een echte standmixer (niet dat ik daar nu geld/ruimte voor heb, maar zou ik wel graag willen!). Het laatste deel heb ik dus zelf gekneed, maar ik heb ook nooit eerder brood gemaakt dus ik wist niet heel goed wat ik aan het doen was (en het was heel plakkerig) behalve dat ik wist dat ik gluten moest laten ontwikkelen. Het ligt nu in de koelkast en ik ben heel benieuwd morgen

1 like

Pindakaaskoekjes gemaakt :drooling_face:

10 likes

Ja OMG die van de AH is zo lekker en zacht, ik krijg mijn cake nooit zó lekker

2 likes

Deze vind ik heel lekker, zo zacht en smeuig en goede smaak
Ik maak hem niet glutenvrij btw
De topping maak ik met creamcheese van Simply V, poedersuiker, beetje citroensap en -rasp

1 like

Ennnn?

Lekker! Ik had ze net niet genoeg tijd gegeven dus wel een beetje kleffig. Heel goed ontbijtje wel :grimacing: Volgende keer nog iets meer kaneel (ik had cranberryjam, kaneel en boter als vulling) en langer laten rijzen

Edit: deze als basis gebruikt: https://www.ilovevegan.com/perfect-vegan-cinnamon-buns/

1 like

Die van Tanya Bakes is ook top! Die heb ik dit weekend weer eens gemaakt

1 like

Gisteren een cake gemaakt en vind hem wel goed gelukt. Niet heel spectaculair qua smaak, maar wel lekker.

8 likes

Wow die babka is echt heel erg lekker! En leuk proces om te maken ook, ik heb nog heel weinig met gist gewerkt dus ik werd heel enthousiast van elke stap

Samenvatting

Voor het rijzen:

Na het rijzen:

Na het bakken:

De binnenkant

18 likes

Ik heb net chocolate chip cookies van miljushka gemaakt en ze zijn echt te ver uitgelopen. Waar ligt dat aan? Teveel boter denk ik? Iemand een beter recept? Ze zijn wel lekker hoor, maar veel te dun.

Heb je het deeg in de koelkast gezet voor het bakken? Vaak helpt het om goed te koelen.

Ah ja, nee niet gedaan. Stond ook niet in het recept, dus gelijk de oven in geschoven. Volgende keer maar even koelen.

1 like

Te lang het deeg gekneed waardoor het boter te warm werd denk ik!

1 like

Yes koelen is echt de truc.
Ik heb zelf ballen gemaakt en afgewogen (65 gram per stuk) en die in de koelkast en vriezer gedaan. Ze lopen dan minder uit.
Als je ze vanuit de vriezer pakt moet de baktijd 1 tot 2 minuten verlengd worden.

2 likes

Ik had de overgepende variant bij culy. Nooit meer doen :joy:

1 like

Ik heb weer nieuw deeg in de koelkast liggen! Straks ga ik ook ballen maken van 65gr, ben benieuwd of ik die grootte ook perfect vind :relaxed:

1 like

Ik hoop het! Ik vond de grootte precies goed.

Dit is de lekkerste wortelcake die ik ooit gemaakt heb: https://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=352138

Alleen ontbreekt in dit recept de hoeveelheid olie.
Ik kan het originele recept niet meer online vinden want ztrdg is ermee gestopt. Iemand een idee ?

1 like

Is het deze?

En nog een linkje. https://www.saarbakt.nl/wortelcake-met-pistache/

1 like

Ja! 200 ml dus, check, thanks!

1 like