Ik heb het basis recept van Rutger gebruikt en de vulling van hier: https://bakken.nl/recept/frambozen-macarons
Ik heb daarbij wel mijn frambozen gezeefd. Er staat ook bij dat je water moet gebruiken maar niet specifiek hoeveel (het andere water gaat bij het macaron beslag) en heb gewoon een beetje erbij gedaan. Vind dit een best lekkere vulling en ga ik denk vaker voor andere dingen ook maken.
Krijgt spontaan trek! Ziet er heerlijk uit, heb je een recept?
Ziet er inderdaad heel erg doable uit! Hoe groot zijn de blikken die jij gebruikt? Ik heb alleen een standaard-cakeblik, maar die van haar zien er een stuk minder lang uit
Heb je hier een recept van?
Oh jazeker.
Ik heb interesse! Heb jij hem nog? :). Ik had hem gevraagd voor mijn verjaardag, maar niet gekregen haha.
Helaas!
Ik ben ook lekker begonnen aan de babka! Ligt nu de komende 24 uur in de koelkast, morgen verder! Vind het maken van deeg altijd zo bevredigend, hoe t zo shiny en zacht is en gemakkelijk van de haak komt. Hmmmm jammie
Yes yes yes! Ik ben ook helemaal blij en tevreden met die van mij, het rijzen ging ook zoooo mooi
Voor rijzen. Na rijzen. Gebakken!
Ik heb trouwens wel de lelijke rolpuntjes afgesneden maar die in een cupcake vormpje los afgebakken, toen werd t een soort babka-muffin!
Ja vond echt alles aan dit recept mega satisfying hahah het maken van deeg, het rijzen, het rollen het snijden het draaien en bakken
O heb je daar t recept nog van?! Love bolussen
Ik heb deze amandelcake met blauwe bessen en citroen gemaakt van Ottolenghi. Mag morgen pas proeven, maar hij is denk ik echt fantastisch geworden.
Ja wow, ziet er echt goed uit! Echt een sexy cake
Het was ook niet zoveel werk! Uit het boek Simpel. Maar hier staat ie overgetikt:
Ik wil graag eens een Swarchwalder kirsch taart maken (hoe schrijf je dat eigenlijk?). Is er iemand die hier een goed recept voor heeft? De recepten die ik online vind zijn van websites die ik nog (bijna) nooit gebruikt heb, dus daar durf ik niet helemaal op te vertrouwen
Deze komt uit een old school blue band kookboekje dat we hebben haha. Mijn vriend heeft hem ooit gemaakt en hij was goed!
Het leest een beetje raar, maar de ingrediënten zijn in de zinnen verwerkt.
Kennen jullie lekkere suikerarme (suikervrij lijkt me haast onmogelijk?) bakreceptjes? Mijn vader is binnenkort jarig maar moet wegens zijn gezondheid zo weinig mogelijk suiker eten.
Bananenbrood kan makkelijk suikerarm gebakken worden. Omdat de bananen al zoet zijn, hoef je verder natuurlijk niet perse suiker toe te voegen. Zijn heel veel recepten te vinden online met allerlei toevoegingen erin om het specialer te maken.
Ik vind de suikervrije appelcake van chickslovefood ook erg lekker.
Rutgerbakt heeft ook zijn basis cake gepost met verschillende suikervervangers. Ik gebruik zelf wel eens sukrin in baksels en vind het best prima (maar ik gebruik sowieso veel zoetstof in het dagelijkse leven, dus ben er aan gewend).
Op insta heb je ook veel meiden die verantwoord bakken. Vind o.a. Chantal130387 wel fijne recepten hebben (soms gebruikt ze wel whey protein, maar kan je vervangen door extra bloem te gebruiken). En fitfoodjoy.nl heeft ook best wat leuke dingetjes op haar blog en insta.
Ik bak zelf behoorlijk veel van dit soort dingen als tussendoortjes (ook veel van Lotte Beukers, maar voor die recepten moet je weer betalen in vorm van ebooks) en vind het dikke prima - mits je dus accepteert dat suiker en boter vaak weggelaten worden en dat juist de normale baksels zo lekker maakt (vind ik, iig het krijgt een bepaalde structuur die je met gezondere baksels niet na kan bootsen).
Ik zie op insta ook wel eens dat men van die dr. Oetker brownies maakt met ongezoete appelmoes ipv boter, scheelt ook veel kcal maar heeft dus wel alsnog veel suiker. UitPaulinesKeuken heeft geloof ik ook gezonde cakemixen te kopen in de supermarkt, maar heb ik zelf geen ervaring mee al lees ik best positieve dingen erover.
Ik zou denk ik echt gaan voor een fancy bannenbrood, zonder suiker dus, maar met goodies erin zoals pure chocolade en nootjes denk ik. Iig dat doet het hier goed als er visite komt, en is best “ verantwoord”. Deze viel hier wel in de smaak (ik had wel bloem ipv maïsmeel)