Baktopic (Deel 1)

Kwark bollen zijn echt 10x lekkerder dan krentenbollen, veel minder droog en een beetje fris. Meer een muffin dan een zacht broodje. Die van jou zien er al heel mooi uit!! Ben jaloers, ik hou zo van kwark bollen maar ik ben zo slecht in bakken… Misschien binnenkort weer eens proberen

5 likes

Heb geproefd en idd totaal anders dan krentenbollen! Heel lekker.

Volgende keer moet ik ze wel zo op de bakplaat zien te krijgen dat de krenten meer naar onder zitten. Die steken er nu op sommige stukken echt lelijk uit haha. Maar de smaak is gelukkig prima. @Florence

26 likes

Hier de carrot cake van Uit Pauline’s keuken. Superlekker en smeuïg. Wel heb ik nog behoefte aan extra roomkaastopping in het midden, die combi cake+roomkaas is zo lekker.

29 likes

Als je een keer een poging wilt wagen met een makkelijk recept, kan ik je dit recept aanraden: https://www.francescakookt.nl/hemelse-kwarkbollen-en-hoe-staat-pbp/
Ik gebruik altijd naturel magere kwark en rozijn ipv blauwe bessen. Zijn heerlijk!

6 likes

Ik heb ook carrot cake gemaakt dit weekend. Was al aan het snijden toen ik bedacht dat ik een foto wilde haha.

Heb het recept van Rutger Bakt gebruikt. Heb alleen bij de icing een theelepeltje vanille extract erbij gedaan.

18 likes

Ik bakte gisteren makkelijke custardkoekjes volgens dit recept:

Mijn koekjes hadden wat minder lang nodig, ongeveer 12-14 minuten. Ze zijn lekker bros, een beetje zoals spritsen. Zelf heb ik nog een snufje zout en wat extra vanille toegevoegd.

26 likes

Ik heb vandaag dit recept gebruikt, was ook zeker weten niet moeilijk. Was mijn 2e keer dat ik brooddeeg maakte (vorige was een knoflookbrood)

Wat een mooi bordje! Is dit van een speciale lijn? Koekjes zien er idd heerlijk uit!

1 like

Het bordje was van het limited edition Kerstservies van AH, van vorig jaar. Helaas was de oplage enorm klein. :pensive:

1 like

Ahw jammer dat het limited edition was van vorig jaar. Bij de AH hebben ze echt vaak gave bordjes enzo. Ga de kerstfolder even goed in de gaten houden!

1 like

Ik hoop ook enorm dat het terugkomt! Vorig jaar was het supersnel uitverkocht. Anders had ik er wel meer van willen hebben, ik ben echt dol op blauw wit servies.

1 like

Chocoladetaart de karamel is wel keihard geworden helaas

17 likes

Wat fijn dat ze zo goed zijn gelukt, ze zien er ook heerlijk uit! Ze gaan ook op mijn lijstje om nog te maken😄

Edit: @Fredje bedankt voor het recept, ga ik deze uitproberen!

1 like

Ik ben voor een cadeautje op zoek naar een goede weegschaal, die ook grammen nauwkeurig weegt (en dus niet pas bij 5g begint), iemand hier tips voor een goed type/merk ?

Ik heb eentje van beurer. Kost 30eu en weegt met decimalen en super chill ding.

Deze: https://www.fonq.nl/product/beurer-ks36-precisie-keukenweegschaal/46986/

2 likes

Ik heb net kaneelkoekjes gemaakt en ze zijn awesome. Lekker knapperig en chewy. Blij mee!

Dit recept gebruikt:

34 likes

Oeh meteen opgeslagen! Ben alleen altijd een kneus met omrekenen van die cups etc, maar ga deze zeker proberen :drooling_face:

Ik heb cups liggen haha, gewoon een setje zoals deze. Ik vind het handig!

1 like

Speculaas appeltaart. Het hele huis ruikt lekker. Staat nu nog even af te koelen

34 likes

Nog even terugkomend op deze koekjes. Mijn man heeft me gesmeekt nieuwe te maken nu ze op zijn. :joy:

Ik vind koekjes bakken leuk om te doen omdat het zo makkelijk deelt. Ik was in de veronderstelling dat mijn man echter vooral blij werd van cake en cheesecake, maar dat bak ik vanwege de hoeveelheid niet supervaak. Maar nu blijkt hij deze koekjes ook erg lekker te vinden. Volgens hem zijn ze ideaal omdat ze bros en boterig zijn, en een zachte, warme vanillesmaak hebben.

Vandaag ga ik op zijn verzoek de koekjes nogmaals bakken.
Mochten mensen ze ook gaan bakken, hou de baktijd in de gaten, de 18-20 minuten uit het originele recept was voor mijn koekjes veel te lang.

@JaneWhiskers Jouw taart ziet er heerlijk uit zeg! Mag ik vragen welk recept je hiervoor hebt gebruikt?

5 likes