De Made To Move lijven zijn in 4 formaten:
- Petite (korter en iets fijner gebouwd)
- Regular (‘normale’ Barbie)
- Curvy (bredere heupen, taille, vollere bovenbenen en kuiten, grotere voeten dan normale Barbie)
- Tall (langere benen en rug, grotere voeten dan normale Barbie)
Hier zie je 4 Regular MTM Barbies en 1 Petite, de 2e van links:
En om het makkelijk te maken hebben al deze Barbies dus een andere huidskleur.
Als je het hoofd van de middelste op de linker zet, zie je een kleurverschil, want de middelste heeft een gelige ondertoon in haar huid. De meest linkse is een stuk witter. De 2 dames uiterst rechts zijn iets gebruinder maar niet gelijk.
Hier zie je de Curvy en Tall:
Uiterst rechts is een Barbie met een Regular lichaamsbouw.
Overigens is er nog een type lichaam bij Fashionista’s (niet beweegbare Barbies) dat ik bij MTM nog niet heb gezien, met een plattere boezem:
De middelste van de 5. Bij mijn weten heeft dit lichaamstype nog geen officiële naam, maar ze wordt door verzamelaars ‘androgyn’ of ‘athletic’ genoemd. Fashionista 137 en Fashionista 147 hebben deze bouw en ik vind het een fijne ontwikkeling t.o.v. de Barbies uit mijn jeugd waarin Barbie uitsluitend een behoorlijk gevulde boezem had. Ik verwacht dat er ook nog wel een Made To Move van dit lichaamstype komt.
@ClaireCharlotte Ja de nek is het zwakke punt bij Barbies en die hou ik dan ook altijd stevig vast als ik een headswap doe. Daar komt vooral spanning op te staan.
Als je een Barbie kunt vinden met een lijf in dezelfde tint, dan kan je een transplantatie doen! Bij een oudere Barbie zou ik wel extra voorzichtig zijn. Weekmakers vergaan door de jaren heen en plastic kan dan bros worden. Maar in theorie is het mogelijk!
Weet je toevallig welke Barbie het was, of heb je een foto? Dan wil ik wel meezoeken.