Ja die heb ik gezien! Mijn dochter is laaiend enthousiast en wil ze allemaal. Kind van haar moeder.
Heb jij ze al in Nederlandse shops gezien?
Nee zag ze net op YouTube en werd enthousiast. Misschien op de Duitse Amazon?
Ohhh mijn ouders hebben (een deel van) mijn oude Barbie’s gevonden, zo leuk om ze terug te zien!
Ik had er nog veel meer en mis ook nog de kleding en een camper etc. Maar heb al zin om hun haar en kleding weer netjes te maken .
Valt me nog mee hoe ze er aan toe zijn, ging er best voorzichtig mee om. De twee onthoofde dames zijn het resultaat van een oudere broer die ze liet kopje duikelen .
Haha, die Ken/Beest had ik ook, vind het leuk dat hij echt haar had (mn andere Kens hadden plastic haar)
Het is inderdaad een Ken, je kon hem scheren met warm water?
Het beest is kwijt, maar knappe Ken heeft even zijn outfit geleend. Oh het echte beest is trouwens mega knap met lange haren . Hoop dat ik hem nog terugvind bij mijn ouders.
Het knappe beest
Ohjaaa, het was een Ken met lang haar! Ik kon me dat baardje al niet herinneren haha.
Ik kreeg gisteren deze commercial bij mijn aanbevolen video’s. Ik krijg echt meteen flashbacks. Dat geluidje van dat kussentje
Deze Barbie was trouwens keihard door die dichtvallende ogen. Je kon er zo iemand mee slaan.
Ik wil een hele film hiervan!
Nee helaas… Door ruimtegebrek en 1 kamer die momenteel teveel doeleinden heeft, heb ik nog niet de ruimte voor een vitrine (wat uiteindelijk het doel is). Zodra die er is zal ik foto’s posten. Dat kan nog wel een tijd duren want de verbouwing van keuken en toilet hebben momenteel voorrang op de werk-/was-/hobby-/logeerkamer.
Hadden jullie eigenlijk vroeger ook Shelly’s/Kelly’s (het kleinere zusje van Barbie)? Ik vond die zelf altijd leuker dan Barbies en had daar vroeger ook een flinke collectie van, haha.
Dit was één van mijn favorieten:
Ja shelly was tof. Zaten vaak ook leukere dingen bij.
Ik had deze
Dit was één van mijn allereerste barbie gerelateerde dingen die ik kreeg. Vond haar zwarte fluwelen jurkje en bijbehorende panty zo mooi
Met dat bad kon je echte bubbels maken als je er water en zeep in deed en dan int eendje kneep
Deze kon je waterpokken laten krijgen en ze ook weer laten verdwijnen door er met een sponsje overheen te wrijven
En deze
Hiervan gebruikte ik de winkelkar vaak als kinderwagen voor de barbie baby toen ik nog geen officiële barbie kinderwagen had
Deze Shelly had trouwens een magneet in haar hand waardoor ze de supermarkt producten echt kon vastpakken
Jaa super leuk vond ik die!
Ik had deze. Je kon haar dan eten geven en ze kon nee schudden met haar hoofd als ze het niet wilde hebben.
Deze had ik ook! Niets bijzonders met magneten enzo maar wel een wc en allemaal andere spulletjes erbij.
Hadden jullie ook een barbie, eigenlijk had ik steffi love, die zwanger kon zijn?
Die buik kon je er afhalen en dan kon je een platte buik omdraaien en dan was ze niet meer zwanger. En je had dan echt van die mini baby’s die er in konden.
Die bestaat nog steeds! Mijn dochter heeft die, van Steffi Love inderdaad. Magisch spul.
Ik had vroeger vooral Sindy Fleur popjes. Die liggen allemaal op zolder, ik zal ze eens opzoeken.
Jaaaa
Ik had deze
En mijn moeder had vroeger een hele set uit Spanje laten komen. Anno 2001 deed ze dat via een oproep in de Libelle en een mevrouw met een speelgoedwinkel in Spanje zag haar oproep.
Bovenste rij had ik allemaal.
Ik moest opeens aan deze denken:
Sindy / Fleur colour star. Ik gok dat deze rond 1987 / 1988 uitgebracht is gezien mijn leeftijd toen, en ik kreeg haar van een tante. Ik had degene met het roze haar en het rode jurkje.
(Niet mijn foto’s). Ik vond haar haar destijds verschrikkelijk en vond mijn gewone Barbies mooier. Als ik verhaaltjes speelde was zij standaard de slechterik.
Maar nu ik de foto’s zo zie is ze best wel uniek en qua stijl ook echt typisch jaren '80.
Ja eens! Ik begrijp nu eigenlijk niet waarom ik haar vroeger niet zo mooi vond. Het hoofd is vrij groot in vergelijking met Barbies, geloof ik.
Ze had echte wimpers en vrij grote ogen. Volgens mij was ze iets groter ook dan een Barbie, dat zou ik even moeten checken.
Sowieso ben ik wel benieuwd naar de conditie van de Barbies uit mijn jeugd. Die dingen zijn toch een jaar of 30-35 oud inmiddels en er is heeeeel veel mee gespeeld.
Jaaaa! Ik kan shelly zelf nu niet vinden maar ik had deze set en ik was echt verliefd op haar kleertjes! En dat mini popje omg
Edit: oh hier het productplaatje nog, blijkbaar hoorden die kleertjes er oorpsonkelijk niet eens bij
Oooh ja deze had ik ook! Was ik al weer helemaal vergeten. Die kinderwagen is ook echt goals zo leuk!