Ik kreeg zojuist bericht dat ik aangifte inkomensbelastong over 2024 MOET doen. Nog nooit gehad (doe het wel braaf ieder jaar). Is dit een voorspelling dat ik moet gaan betalen?
Haha ja heel herkenbaar! Ik ruik gelijk nu weer die chemische appel lucht ook
Edit: oeps, was gericht aan @Krelis
Nee
Is dat dan gewoon random? Ik zit nl niet boven die vermogensgrens (helaas lol) of iets anders. Ben wel fulltime gaan werken sinds einde van vorig jaar
Volgens mij random. Ik heb elk jaar hetzelfde en soms opeens een brief gehad.
Ik had net een brief in de bus met een flink bedrag wat ik aan waterschapsbelasting moet betalen voor dit jaar. Maar de afgelopen jaren heb ik dit nooit hoeven doen? Dus ik snap niet zo goed waarom dit nu opeens komt?
Betaald iedereen dit? Sorry misschien een domme vraag😅
Ja iedereen voor zijn eigen (huur)huis waar je woont
Ja, maakt ook niet uit of je een huurhuis of koophuis hebt want iedereen betaalt dit inderdaad… wel gek dat je hiervoor geen brief hebt gekregen. stond de aanslag misschien eerst op naam van je partner?
Nee… wij wonen nu 5 jaar samen in dit huis. En heb dit nooit betaald. Wel afvalstofheffing en rioolheffing.
Zat het niet in de aanslag voor gemeentelijke belastingen? Bij ons is namelijk alles verzameld in 1 bedrag. Iedereen zou dit moeten betalen in ieder geval haha😅 dus mocht je het afgelopen jaren niet gehad hebben… ik zou niet klagen.
Nee ook niet. Ik heb wel elk jaar riool en afvalstof betaald maar dit echt nooit. Ging net terugzoeken maar kan het echt niet vinden. Maar ook als ik kijk op de site van mijn gemeente staat dit er niet tussen.
@Willy lekker dan. Maar ik woon niet in dat gebied (omgeving Rotterdam). Ga eens kijken of ik daar wat over vind.
Ja, natuurlijk moet je dat betalen. Dit wordt ingehouden door de Regionale Belastinggroep (mss kan je het zo vinden op je afschrift). Je kan dan kiezen of het in 1x wordt betaald of in gedeelten (volgens mij betalen wij 10’vd 12 maanden een bepaald bedrag). Ze kunnen tot 3 jaar terugvorderen dacht ik.
Belastingaangifte
Ik ook! Met een hele andere situatie dan vorig jaar, dus ik was heel benieuwd wat het resultaat zou zijn
Heeft er iemand ervaringen met het opgeven van ov-kosten t.b.v. zorgafspraken?
In het bijzonder wanneer je met de trein reist maar dan op een abonnement. Bijvoorbeeld NS dal vrij of dal voordeel. Is het dan nog steeds mogelijk om (een deel) van deze kosten af te trekken? Maar andere ervaringen zijn ook welkom
Mijn partner en ik hebben zojuist aangifte gedaan, alleen er kwam geen mogelijkheid om de kosten te verdelen (wij zijn wel fiscaal partner). Bij welke stap zou dit te zien moeten zijn?
Op 't laatst maakt ie de verdeling zelf, als het goed is. Dan kun je het controleren en indienen als akkoord
Maar je kunt die verdeling dus niet aanpassen? Ik zie nergens een bewerken knop
die heb ik ook niet gezien nee, wellicht dat iemand anders je kan helpen