Eindelijk aangifte gedaan, applaus voor mezelf
Ik heb een - voor mij - ongebruikelijke jaaropgave gekregen.
Het is 1 document van 2 pagina’s. Pagina 1 is de jaaropgave zoals ik 'm zou verwachten. Pagina 2 is eenzelfde soort tabel, maar dan met een veel kleiner bedrag. Er staat geen toelichting bij.
Ik ben eind van het jaar uit dienst gegaan en er heeft in 2024 nog een herberekening voor 2023 plaatsgevonden voor mijn transitievergoeding. Dus dat zal het bedrag op pagina 2 zijn.
Maar moet ik voor mijn aangifte de bedragen van pagina 1 & 2 nou zelf bij elkaar optellen of zou pagina 1 het totaalbedrag zijn waar pagina 2 onderdeel van is?
Hoeveel kleiner is het bedrag? Zou het een nacalculatie kunnen zijn van verlofdagen, transitievergoeding, andere vergoedingen e.d.? Ik ben redelijk eind van het jaar uit dienst gegaan en kreeg toen bij de jaaropgave ook een nacalculatie.
Het is idd mijn transitievergoeding.
De inkomensgegevens in de app kwamen niet overeen met mijn jaaropgave, maar toen ik de aangifte op de website invulde, stond alles al op de juiste manier ingevuld. Ik moest het niet bij elkaar optellen, maar valt in een andere categorie: overige uitkeringen.
Pffff ik ben ook zo lekker bezig geweest.
Heb blijkbaaR sinds 2020 iets verkeerd gedaan mbt hypotheek bij de aangiftes voor mijn vader.
Ik belde net met een vraag en toen kwam dat er dus uit.
Nu moet ik 22, 21 en 20 aanpassen naar de goede keuze maar het probleem is dat in 2020 mijn moeder is overleden en ik dus zon hele stapel belastingpapierenzooi heb ingevuld en dat dus niet online kan veranderen. Dus straks weer alles invulle …
En nu worden die aangiftes van 20, 21 en 22 nagekeken door een inspecteur werd verteld.
En hij krijgt nu nog van 3 jaar geld terug(de rest van de jaren niks gehad omdat ik dus fout had gedaan) en van 2020 weet ik niet hoe dat zit want toen kreeg hij een best hoog bedrag terug.
Mannn ik hoop dat alles goed gaat komen, was echt ff aan het janken aan de telefoon.
Ik vind dit soort dingen zoo lastig, krijg er super veel stress van.
Kan je er niet wat professionele hulp bij zoeken? Kan me voorstellen dat je nu overal aan gaat twijfelen en strak staat van de stress
Is niet nodig. Heb belastingtelefoon gebeld en het is eigenlijk maar 1 foutje die ik met nee heb beantwoord terwijl het ja moet zijn.
Daardoor heeft mijn vader ook geen hypotheekrenteqftrek meer gekregen maar omdat zijn hypotheek lager is geworden door oa het overlijden dacht ik dat hij het daarom niet meer terugkreeg.
Maar de mevrouw aan de telefoon heeft teruggekeken en nagezocht en voor 2020 was het wel goed ingevuld maar omdat ik de fout heb gemeld moet ik het nu ook doorvoeren.
Enige lastige is die papierwinkel maar ik heb gelukkig nig fotos van de ingevulde papieren djs kan de rest zo overnemen.
Ik ga er vanuit dat als hij terug moet betalen van 2020 dat de teruggave van 21,22,23 genoeg is voor de terugbetaling. Maar misschien krijgt hij juist nog wel extra terug van de hypotheekrenteaftrek van 2020 en houd hij er uiteindelijk nog wat aan over.
Komt wel goed alleen ik ben een stresskip
Iemand al een centje gekregen?
Zou goed uitkomen
Nee wel afgelopen vrijdag een brief dat ik 7 dagen na dagtekening het geld krijg. Dagtekening was wel pas 3 mei. Dus hoop snel op moneys.
Hier hetzelfde, belastingdienst is meestal wel vrij snel dus gok dat het niet zo lang zal duren.
Wow snel!
Hier ook vorige week de brief gehad. Echt super snel dit jaar!
Wij ook exact hetzelfde idd! Hoop dat het geld er snel op staat
Ik heb hem vandaag gekregen en ook dagtekening 3 mei, zo fijn dat ze er lekker snel mee zijn
Ik dacht dat ik keiveel terug ging moeten betalen voor belastingen na vorig jaar ik blijk bijna een maandloon terug te krijgen in de plaats? Mijn maand kan niet meer stuk.
Vandaag al de definitieve aanslag met betaaldata binnen een week.
Bij mij is het geld gestort. Klein bedragje maar toch lekker! Super snel ook
Yes hier ook! Ook niet een mega bedrag maar toch lekker om weer wat centen over te maken naar de spaarrekening.
Hier ook gestort, lekker bedrag! Kan ik veel leuks mee doen. Maar zet het voor nu saai, doch verstandig op m’n spaarrekening.
Ik heb even gespiekt en nu staat er ‘u krijgt uitstel voor uw aangifte’. Ik heb alleen helemaal geen uitstel gevraagd en ik heb ook op tijd aangifte gedaan