Ahh ok, ik verdien meer dan mijn partner, en in onze optimale verdeling krijgt hij meestal alles terug. Ik denk dat ik zijn specificatie dan niet in kan zien bij mijn aangifte of dat nooit geprobeerd heb, zal daar dan aan liggen vermoedelijk… maar t wordt iig in 1x uitbetaald met ook hypotheekrente aftrek etc
Ik hoop dat iemand hier mij misschien meer uitleg kan geven, anders zal ik maandag even de belastingdienst moeten bellen.
Ik heb twee weken geleden een grote kostenpost gehad van de tandarts. Lang verhaal kort: ik knars in mijn slaap en soms overdag bij hoge stress. Dit is 10 jaar gaande geweest en er was niks van mijn tanden over. Heb mijn tanden dus moeten opbouwen met facings maar dit heeft mij 5000 euro gekost. Ik heb een betalingsregeling aangevraagd via de tandarts voor 5 maanden, maar had gelezen dat je via de belastingdienst eventueel een deel van de hoge kosten terug kan krijgen (of aftrekbaar van belasting die je moet betalen). Echter staat er als een punt het volgende: * U mag de kosten alleen aftrekken in het jaar waarin u die kosten betaalt.
Ik ga de kosten betalen in 2024 en 2025. Moet ik de kosten dan aftrekken in het jaar waar ik met de regeling ben begonnen, of over 2025 trekken omdat ik dan klaar ben met betalen? Ik kon dat nergens echt terugvinden.
Ik zou zeggen dat je dan de kosten die je in 2024 betaalt in dat jaar mag aftrekken en dat wat je in 2025 betaalt in dat jaar. Maar ik ben geen Belastingdienst. Want je betaalt in 2 verschillende jaren
Ligt het niet aan de datum waarop de factuur is opgemaakt en verzonden? Meestal betaal je tandartskosten ook via een externe facturering partner en krijg je van zowel je tandarts als dat bedrijf de factuur.
Maar er staat expliciet op de website van de BD aftrekbaar in het jaar dat je de kosten betaalt en niet in het jaar waarin ze gefactureerd worden
Klopt, daarom vind ik het best wel verwarrend. Maar ik ga maandag maar even bellen voor meer duidelijkheid want als het inderdaad deels 2024, deels 2025, denk ik dat ik de kosten allemaal in 2024 wil maken ipv twee jaren.
Ik hoorde gisteren dat ik vervoerskosten mag aftrekken die ik voor medische afspraken maak.
Is er toevallig iemand die hier verstand van heeft/ ervaring mee heeft en mij even op weg wil helpen? ![]()
Ik heb dit meermaals gedaan, wat wil je weten?
Ik kan je geen bericht sturen, ook niet via mijn eigen berichten en vind het beetje privé om zo neer te zetten. Zou je mij een berichtje willen sturen? Het gaat voornamelijk om vervoerskosten naar ziekenhuis/arts
Ik kreeg zojuist bericht dat ik aangifte inkomensbelastong over 2024 MOET doen. Nog nooit gehad (doe het wel braaf ieder jaar). Is dit een voorspelling dat ik moet gaan betalen? ![]()
Haha ja heel herkenbaar! Ik ruik gelijk nu weer die chemische appel lucht ook
Edit: oeps, was gericht aan @Krelis
Nee
Is dat dan gewoon random? Ik zit nl niet boven die vermogensgrens (helaas lol) of iets anders. Ben wel fulltime gaan werken sinds einde van vorig jaar
Volgens mij random. Ik heb elk jaar hetzelfde en soms opeens een brief gehad.
Ik had net een brief in de bus met een flink bedrag wat ik aan waterschapsbelasting moet betalen voor dit jaar. Maar de afgelopen jaren heb ik dit nooit hoeven doen? Dus ik snap niet zo goed waarom dit nu opeens komt?
Betaald iedereen dit? Sorry misschien een domme vraag😅
Ja iedereen voor zijn eigen (huur)huis waar je woont
Ja, maakt ook niet uit of je een huurhuis of koophuis hebt want iedereen betaalt dit inderdaad… wel gek dat je hiervoor geen brief hebt gekregen. stond de aanslag misschien eerst op naam van je partner?
Nee… wij wonen nu 5 jaar samen in dit huis. En heb dit nooit betaald. Wel afvalstofheffing en rioolheffing.
Zat het niet in de aanslag voor gemeentelijke belastingen? Bij ons is namelijk alles verzameld in 1 bedrag. Iedereen zou dit moeten betalen in ieder geval haha😅 dus mocht je het afgelopen jaren niet gehad hebben… ik zou niet klagen.