Belastingen

Ik gaf al aan dat ik eerder niet wist dat er slechts twee smaken zijn, ik begrijp nu hoe het werkt.

3 likes

Maar er zijn wel gemeentes waarin je een deel of alles van de gemeentebelastingen kwijtgescholden kunt krijgen afhankelijk van je persoonlijke situatie - oa in Utrecht is dat zo. Dus dat is misschien wel iets om even naar te kijken

2 likes

Ze heeft één koophuis dus die vlieger gaat niet op

Dat verschilt dan ook per gemeente, want hier is het tot vier personen wel op basis van het aantal personen. Alles daarboven betaalt wel hetzelfde bedrag.

4 likes

Ah, sorry, ik heb me er niet in verdiept, ken alleen de campagne vanuit de gemeente hier

Ik heb net voor het eerst bezwaar gemaakt omdat de gemeente denkt dat ik een tweepersoonshuishouden ben maar ik woon hier feitelijk alleen. Ben benieuwd hoe dit gaat gaan

2 likes

Hoe bedoel je ik woon feitelijk alleen? Ze kijken naar hoeveel personen er ingeschreven stonden op het huisadres op 1 januari. Als er nog iemand ingeschreven staat maak je denk ik weinig kans.

1 like

De oud-bewoner stond hier toen nog ingeschreven. Ben in december een adresonderzoek gestart en dat was pas in februari afgerond, toen is hij uitgeschreven. Maar het lijkt me niet dat ik extra moet betalen omdat hij fraudeert (ja, was expres, niet per ongeluk vergeten)

9 likes

Iemand al de definitieve aanslag brief binnen gekregen?

2 likes

Meestal begin mei!

Jaa zag ik ook in mn berichten staan van vorig jaar inderdaad! Was gewoon even benieuwd of iemand toevallig al iets gehoord had haha.

Wil mn centjes!!! Niet dat dat sneller gaat hierdoor maar toch
IMG_9692

5 likes

Ik kan het ook ziek hard gebruiken hahaha :sob::sob::joy:

2 likes

Heb bericht. Dagtekening 3 mei! :money_with_wings::money_with_wings:

5 likes

Yes ik ook 03-05!

1 like

Ik heb een tussenpersoon ingehuurd die de belastingaangifte heeft gedaan en dat was echt super fijn. Het blijkt dat ik nog ong. 90% hypotheekrente en ook 90% van de kosten van aankoop mocht aftrekken.
Verder had ik in 2024 een hele hoge studieschuld, en ik heb dat gedurende het jaar voor 75% afbetaald. Ik heb gevraagd aan haar of het misschien slimmer was geweest om ipv de studieschuld de hypotheek extra af te lossen naar zij zegt dat het niet uitmaakt en ook dat extra aflossen niet veel zin heeft in onze situatie qua box 3. Dus ook fijn om dat te weten nu, want ik dacht er aan om extra af te lossen maar ik wist ook niet of dat nou echt wel veel zin had. Al met al blij dat ik iemand heb ingehuurd na de tips hier!

6 likes

Ik herinner me je vorige post, echt goed om te horen dat het beviel om een professional in te huren! Het kost wat geld maar het scheelt zo veel onzekerheid en kopzorgen.

2 likes

Ja het kostte niet zo heel veel vind ik, 90 per persoon. Maar is het zeker waard ja. Ik had niet eens geweten wat ik moest invullen dus ja het moest ook gewoon.

1 like

Een update waar niemand om gevraagd heeft: nog geen geld

2 likes

Hahaha ik heb ook dagtekening 3 mei, hoop echt dat het er morgen of dinsdag is :money_mouth_face:

1 like

Ja hoor, ik heb het binnen :money_mouth_face:

2 likes