Belastingen

Yeeeees hier ook :partying_face:

Ik heb het ook! En direct door naar mā€™n spaarrekeningā€¦

Ik heb het net betaald :sweat_smile:

Kregen jullie bericht via de post of in de app van Mijn Overheid?

Via de post, maar het was al wel eerder te zien door in te loggen op Mijn Overheid. De app heb ik zelf niet.

1 like

Dank! Ik heb op beide plekken nog niks.
Ik dacht dat ik het redelijk vroeg gedaan had, maar zie net in de bevestiging dat het 31-3 was. Nog even geduld dus denk ik.

Heb je al een voorlopige of definitieve aanslag?

36-38% van je brutoloon wordt ingehouden voor loonheffing (er even van uitgaand dat je niet meer dan ā‚¬68.000 verdient), dat ben je ā€˜kwijtā€™ (maar zie je natuurlijk wel weer terug in de wegen en de zorg en je sociale vangnet en de scholen etc etc etc).

Dit is wel zonder heffingskorting, dus de daadwerkelijke belastingdruk is een stuk lager dan 36-38%, vooral bij een klein inkomen.

@FISSA het ligt eraan hoeveel je over heel 2019 gaat verdienen in hoeverre je van deze afgedragen loonheffingen nog iets terug krijgt bij de aangifte.

Je kunt je aangifte aanpassen en opnieuw indienen en dat wordt dan aangemerkt als een bezwaarschrift. Krijg je geen boete voor.

Maar de basis voor loonheffingen is het bedrag waarover loonheffingen worden berekend. Dus misschien vergelijk je twee verschillende dingen?

Iemand met dagtekening 9 mei die het al binnen heeft?

Ik:) vandaag toevallig

1 like

Ik word meestal echt super enthousiast van het regelen van mijn belastingzaken omdat ik het over het algemeen wel redelijk begrijp, maar net hing ik aan de telefoon over het correct invoeren van gegevens voor huurtoeslag en toen bleek uiteindelijk dat ik er helemaal geen recht op had. Belastingdienst why you letting me down like that?!

Oh en: laatst had iemand me schrik aangejaagd dat ik belastingaangifte had moeten doen maar dat bleek dus ook niet zo te zijn, dus ik heb het niet gedaan. :innocent:

Ah ik baal zooo erg. In maart had ik alles gelijk al netjes ingevuld en ondertekent, ben ik blijkbaar vergeten op verzenden te drukken. :sob:

2 likes

Wie heeft nog meer tegelijkertijd aangifte gedaan met vriend/man/fiscaal partner en waarbij de ander wel al bericht heeft maar jij niet?

Bij ons zat er ongeveer een week tussen. Mijn man had eerst bericht gekregen met datum 26 april en ik met 4 mei.

1 like

Ik had een brief met 10 meiā€¦ hoop dat het vandaag komt want ik moet echt wat kleding kopen die geschikt is op werk (bedekte schouders, zomerschoenen die niet te open zijn)

Hier ook!

1 like

Ik had ook 10 mei en heb het vandaag gekregen!

1 like