Belastingen

Ik krijg lekker 293 terug! Het was echt zooo makkelijk dit jaar, veeeel beter dan vorig jaar

2 likes

Ik kan echt opgelucht gaan slapen. Hoef niks terug te betalen volgens de app. Heb er echt over in de zenuwen gezeten haha

2 likes

95, top! Ben minder gaan werken dus daar zal het mee te maken hebben.

1 like

Ik moet bijna een maandsalaris terug betalen en heb nu zoveel stress en hoop zó dat er een fout is gemaakt, kan er gewoon niet van slapen. Hoe kan ik dat ooit terug betalen, ik zwem niet in het geld ofzo. Morgen er met mijn vader goed naar kijken en hopen dat het niet klopt. :sob:

Ook vet confronterend dat je de app opent en het er meteen staat, laat me ff rustig alles checken en dan pas het bedrag zien.

Mm ik ben ook minder gaan werken halverwege het jaar, maar toch had ik eigenlijk 0 euro terug.

1 like

Hmm, ik ben op 1 april naar 90% gegaan (kwam van 100) en verder gedurende het jaar ook geen salarisverhoging gehad.

Ohja ik ben van 100% naar iets meer dan 80% gegaan, maar wel salarisverhoging gehad (dat vergeet ik elke keer haha)

120 betalen :cry: ik mag toch gewoon wachten met ondertekenen en versturen tot 1 mei? Dan hoef ik het niet deze maand te betalen :frown:

Krijg 1.940 euro terug! Zo blij. Gewoon een heel maandsalaris :dancingbanana:

19 likes

Ik durf niet te kijken hoor, geen idee hoe het uit gaat pakken dit jaar en als ik veel moet betalen doe ik vannacht geen oog dicht dus kijk morgen pas. Lekker nog een nacht in de waan dat ik wellicht veel geld terug krijg.

Woooow €650 terug en had het totaal niet aan zien komen! Heb het idee dat ik bij mn huidige werkgever geen loonheffingskorting aan heb staan ofzo maar ik ga toch bijna weg dus dit is TOP

5 likes

Ik krijg 174 euro terug.

3 likes

De app gaf aan dat ik een buitenlandse rekening heb ?? (Is niet zo, heb 1 Rabobank en 1 lege Sns bank) Maar goed heb via de site gekeken en krijg 390 terug. Maandag ga ik wel bellen om te vragen hoe het zit met die melding van buitenlandse rekening en dan pas vesturen

1 like

Je krijgt de definitieve aanslag dan toch pas ergens in mei/juni. Je krijgt niet nu meteen een incasso hoor, dus je kunt hem gewoon al versturen. Je krijgt ook niet meteen je geld terug, daar moet ik ook met geluk tot mei op wachten

1 like

Wij hebben een huis gekocht en verkocht afgelopen jaar, dus ben benieuwd wat er uit komt! (Al had ik de voorlopige aanslag hypotheekrenteaftrek niet aangepast…)
Wel zie ik er tegen op om hem in te vullen. Want dat van het huis staat er natuurlijk niet vanzelf in.

Is niet heel ingewikkeld! Alle kosten mbt de hypotheek kun je invullen als aftrekbaar, alle andere kosten niet. Staat heel duidelijk aangegeven op de site van de belastingdienst.

Normaal kon ik aangifte doen via de app. Maar nu niet omdat mijn prestatiebeurs niet helemaal omgezet is naar een gift?

Ik snap het allemaal niet meer :joy: Ik zie nu ook dat DUO een deel van mijn prestatiebeurs niet heeft kwijtgescholden terwijl ik wel een diploma behaald heb binnen de 10 jaar. Verheug me nu al op het bellen van DUO

Ik ben blij, dacht dat ik terug zou moeten betalen. Want heb per ongeluk 2 maanden bij twee werkgevers de loonheffingskorting aan gehad, maar ik kreeg 390 terug in eerste instantie, na aftrek van betalingen aan goede doelen 480 woohoo, lekkere meevaller. Ik baal trouwens echt wel, ik mag studie niet aftrekken, omdat ik de mogelijkheid heb om nog te lenen bij DUO (maak ik geen gebruik van). Ik had beter gewoon een paar maanden 1 euro kunnen lenen. Dan had ik geen recht meer op lening en dan kon ik gewoon 2000 aftrekken :unamused: Bij mijn werkgever kun je wel gewoon je studiekosten aftrekken van je inkomen en daar hebben ze die eisen helemaal niet. Ik ben helaas gedetacheerd dus dat geldt niet voor mij :sob:

1 like

Wil ik net aangifte doen, kan het via de app niet (want nog andere inkomsten) en op de site kunnen ze mijn gegevens niet ophalen door een storing. :cry: Ik wil weten of ik moet betalen of terug krijg.

Pff krijg nu al een storingsmelding op de site van de belastingdienst. Vanavond nog maar eens proberen