Hoe lang mag je eigenlijk lenen ik kan het niet echt vinden.
āBlijft je prestatiebeurs een lening? En mocht je in de jaren waarin je de beurs ontving minder studiekosten aftrekken, omdat je rekening moest houden met de prestatiebeurs? Dan mag je in het jaar waarin het diplomatermijn van 10 jaar verstreek alsnog een bedrag per studiejaar aftrekken, maar alleen voor de jaren 2014/2015 en eerder.ā
Zal hiermee te maken hebben. Maar als je wel een diploma gehaald hebt is dat vreemd inderdaad, zou zeker even duo bellen.
Ik krijg als goed is ā¬500 terug. Ik laat het nog even door mān vader controleren.
Hebt gaat inderdaad om 2013-2014 & 2014-2015 en ben in 2009 beginnen met studeren dus dat klopt.
Alleen snap ik niet waarom ik een deel (5000) niet kwijtgescholden krijg. Krijg er nu 1000 door terug maar heb natuurlijk gewoon liever 5000 euro minder schuld.
Dankjewel!
Ik dacht heel naĆÆef even mān belastingaangifte te kunnen doen, maar die site is natuurlijk weer overbelast
Volgens mij in totaal 7 jaar, dus bij mij is dat nog 3 jaar na de basisbeurs. Ik weet niet of er wat veranderd is in het nieuwe stelsel.
Zelfde melding krijg ik! Ook bij mijn partner nagevraagd maar we hebben echt geen buitenlandse rekening
Dan zal het wel niets zijn, heb jij het ook op de site ingevuld?
OkƩ we hadden allebei een brief dus ik dacht Omg moeten betalen (nergens op gebaseerd overigens). Maarrrr. We krijgen echt weer een zak geld terug niet normaal.
Ik ben gewoon geblokkeerd van de website nu :ā) wat een incompetentie.
Geblokkeerd? Wat voor melding kreeg je dan?
Ik kan door drukte nog niet inloggen⦠zag jij wel iets staan Over een buitenlandse rekening toen je ingelogd was?
Nee ik zag niks bijzonders, eigenlijk alleen de standaard vragen (daar zit wel een vraag bij van een woning in het buitenland maar die krijgt iedereen)
Ze kunnen de exacte reden niet geven, maar het kan zijn dat ik een verzoek met ongeldige karakters of een ongeldige bewerking wil uitvoeren.
⦠ik probeer me alleen in te loggen.
Even een tip, als je aangifte doet via de app dan wordt dit niet automatisch opgeslagen in de mijnbelastingdienst omgeving. Dus als je je ingevulde aangifte wilt bewaren dan zul je het zelf als bestand op moeten slaan. (eigenlijk is via mijnbelastingdienst makkelijker omdat je aangifte dan automatisch het opgeslagen wordt bij mijn correspondentie. Mocht het later nog nodig zijn dan kun je heel makkelijk je ingevulde aangifte kan openen om een wijziging door te voeren. Anders moet je alles weer opnieuw invullen.)
Ik probeerde net ook in te loggen en nu ben ik ook geblokkeerd
Weet iemand hoe dit zit:
Ik moet voor mijn werk 50 procent van de reiskosten zelf betalen. Kwam tot juli neer op 180 euro per maand (zwolle-utrecht) met ov. Maar mijn werk betaalt dus de andere helft. Volgens mij kwam ik vorig jaar tot de conclusie dat dat dus niet aftrekbaar is, maar ik ben vergeten waarom.
Via de app was het wel bijna gelukt. Ik zag in elk geval dat ik geld terug kreeg. 1100 euro baby.
Onee dan heb ik denk ik geen recht om studiekosten terug te krijgen. Ik heb 5 jaar lang een bachelor gedaan en toen ook geleend. Na een jaar ben afgestudeerd te zijn ben ik begonnen aan een master maar heb toen helemaal niet meer stilgestaan om te lenen.
Zwolle Utrecht is enkele reis tussen 80-90 km volgens Google. Als je op vier of vijf dagen in de week reist, heb je recht op ā¬2.116 aftrek per jaar. Dat is ā¬176 per maand en daar moet je de vergoeding van je werkgever aftrekken. Die is ā¬180 dus dan houdt je niks over om af te trekkenā¦