Je krijgt de definitieve aanslag dan toch pas ergens in mei/juni. Je krijgt niet nu meteen een incasso hoor, dus je kunt hem gewoon al versturen. Je krijgt ook niet meteen je geld terug, daar moet ik ook met geluk tot mei op wachten
Wij hebben een huis gekocht en verkocht afgelopen jaar, dus ben benieuwd wat er uit komt! (Al had ik de voorlopige aanslag hypotheekrenteaftrek niet aangepastâŠ)
Wel zie ik er tegen op om hem in te vullen. Want dat van het huis staat er natuurlijk niet vanzelf in.
Is niet heel ingewikkeld! Alle kosten mbt de hypotheek kun je invullen als aftrekbaar, alle andere kosten niet. Staat heel duidelijk aangegeven op de site van de belastingdienst.
Normaal kon ik aangifte doen via de app. Maar nu niet omdat mijn prestatiebeurs niet helemaal omgezet is naar een gift?
Ik snap het allemaal niet meer Ik zie nu ook dat DUO een deel van mijn prestatiebeurs niet heeft kwijtgescholden terwijl ik wel een diploma behaald heb binnen de 10 jaar. Verheug me nu al op het bellen van DUO
Ik ben blij, dacht dat ik terug zou moeten betalen. Want heb per ongeluk 2 maanden bij twee werkgevers de loonheffingskorting aan gehad, maar ik kreeg 390 terug in eerste instantie, na aftrek van betalingen aan goede doelen 480 woohoo, lekkere meevaller. Ik baal trouwens echt wel, ik mag studie niet aftrekken, omdat ik de mogelijkheid heb om nog te lenen bij DUO (maak ik geen gebruik van). Ik had beter gewoon een paar maanden 1 euro kunnen lenen. Dan had ik geen recht meer op lening en dan kon ik gewoon 2000 aftrekken Bij mijn werkgever kun je wel gewoon je studiekosten aftrekken van je inkomen en daar hebben ze die eisen helemaal niet. Ik ben helaas gedetacheerd dus dat geldt niet voor mij
Wil ik net aangifte doen, kan het via de app niet (want nog andere inkomsten) en op de site kunnen ze mijn gegevens niet ophalen door een storing. Ik wil weten of ik moet betalen of terug krijg.
Pff krijg nu al een storingsmelding op de site van de belastingdienst. Vanavond nog maar eens proberen
Hoe lang mag je eigenlijk lenen ik kan het niet echt vinden.
âBlijft je prestatiebeurs een lening? En mocht je in de jaren waarin je de beurs ontving minder studiekosten aftrekken, omdat je rekening moest houden met de prestatiebeurs? Dan mag je in het jaar waarin het diplomatermijn van 10 jaar verstreek alsnog een bedrag per studiejaar aftrekken, maar alleen voor de jaren 2014/2015 en eerder.â
Zal hiermee te maken hebben. Maar als je wel een diploma gehaald hebt is dat vreemd inderdaad, zou zeker even duo bellen.
Ik krijg als goed is âŹ500 terug. Ik laat het nog even door mân vader controleren.
Hebt gaat inderdaad om 2013-2014 & 2014-2015 en ben in 2009 beginnen met studeren dus dat klopt.
Alleen snap ik niet waarom ik een deel (5000) niet kwijtgescholden krijg. Krijg er nu 1000 door terug maar heb natuurlijk gewoon liever 5000 euro minder schuld.
Dankjewel!
Ik dacht heel naĂŻef even mân belastingaangifte te kunnen doen, maar die site is natuurlijk weer overbelast
Volgens mij in totaal 7 jaar, dus bij mij is dat nog 3 jaar na de basisbeurs. Ik weet niet of er wat veranderd is in het nieuwe stelsel.
Zelfde melding krijg ik! Ook bij mijn partner nagevraagd maar we hebben echt geen buitenlandse rekening
Dan zal het wel niets zijn, heb jij het ook op de site ingevuld?
Oké we hadden allebei een brief dus ik dacht Omg moeten betalen (nergens op gebaseerd overigens). Maarrrr. We krijgen echt weer een zak geld terug niet normaal.
Ik ben gewoon geblokkeerd van de website nu :â) wat een incompetentie.
Geblokkeerd? Wat voor melding kreeg je dan?
Ik kan door drukte nog niet inloggen⊠zag jij wel iets staan Over een buitenlandse rekening toen je ingelogd was?
Nee ik zag niks bijzonders, eigenlijk alleen de standaard vragen (daar zit wel een vraag bij van een woning in het buitenland maar die krijgt iedereen)