Belastingen

Ik snap er niks van. Ik heb 2 banen en bij eentje loonheffingskorting aan staan. Een tijdje terug heeft een forummer mij uitgelegd dat de kans groot is dat ik zou moeten betalen omdat beide werkgevers ervan uitgaan dat ik inkomen in schijf 1 heb en ik op basis daarvan een bedrag afdraag, maar bij elkaar opgeteld kom ik uit op een salaris dat in schijf 2 valt en daardoor moet ik dus eigenlijk meer betalen dan ingehouden werd. Ze heeft toen ook nog heel lief op basis van de gegevens op mijn loonstrookjes berekend hoeveel ik zou moeten terugbetalen (± €700 schatte ze) en dat heb ik opzij gezet.
Nu wil ik in die app aangifte doen en krijg ik gewoon €60 terug :flushed: Alle gegevens komen overeen met wat op mijn jaaropgaven staat, dan klopt het toch gewoon? Of zie ik een addertje over het hoofd?

Heb je misschien nog aftrekposten o.i.d. opgevoerd in je aangifte? (ik kan helaas geen aangiftes en/of aanslagen uitleggen, maar ik weet wel dat dat soort dingen ook meetellen voor het eindbedrag onder de streep. maar misschien was je zelf ook al zo ver.)

Nee, behalve mijn inkomen heb ik helemaal niets ingevoerd en is niets op mij van toepassing.

Ik hoop dat degene die op mijn werk over financiën gaat ook verstand heeft van belastingaangiftes, dan check ik het morgen even bij haar.

1 like

Yes finally kunnen invullen en heul blij :money_with_wings:

Ah dankje!

1 like

Ja dat kan je daarvan afhalen. Dus als je vermogen hebt van 50k en een schuld van 80k betaal je nog steeds geen belasting over je vermogen want je blijft onder de grens.

Ik was vanmorgen vroeg wakker dus heb voor de drukte ingevuld. Moet bijna duizend terugbetalen omdat ik meerdere werkgevers (tegelijk) heb gehad vorig jaar. Maar ik had gerekend op 1500, dus dit is goed nieuws. Maar toch denk ik RIP spaargeld :slightly_frowning_face:

ah gelukkig. wordt binnenkort toch afgeschaft maar ik heb ook een deel van mijn studieschuld gespaard dus wilde even zeker weten dat ik niet volgend jaar daar ineens over moet betalen.

Ik krijg ook geld terug! Fijn, scheelt weer
Heb het via de app gedaan. Heel makkelijk

Ik kom er al de hele dag niet op :frowning: Niet dat het nu perse vandaag moet, maar volgens eigen berekening komt er een flink bedrag terug en ik wil het gewoon zwart op wit zien :grin:

Ik kom er ook steeds niet op! Eerst nog een tekstuele foutmelding en nu komt er gewoon geen webpagina maar in beeld als ik wil inloggen haha. Had al op etenstijd gewacht, maar misschien tijdens boer zoekt vrouw :grimacing:

Moet eigenlijk €12 betalen, maar omdat het onder de €46 zit, wordt dat kwijtgescholden. Jippie! Haha. Helaas niks terug, voelt toch altijd als ‘gratis geld’. Maar ben al lang blij dat ik ook niks hoef te betalen.

2 likes

Het is met horten en stoten uiteindelijk gelukt om aangifte te doen, ik moet best veel betalen, maar minder dan ik ervoor opzij had gezet, dus het restant van dat spaarpotje voelt nu toch als een soort cadeautje :money_mouth_face:

3 likes

Boer zoekt vrouw was een mooi moment om aangifte te doen :ok_hand:

2 likes

Ik moest voor 2019 al een voorlopige aanslag betalen en ik heb net mijn aangifte gedaan en moet gewoon weer betalen. In totaal is dat voor mij bijna een maandloon… snap er niks van waarom dat zoveel is uiteindelijk :tired_face: verdien echt vrij weinig ook

Het is nu net gelukt en op 5 tientjes na klopt mijn berekening :grin:

Ik was bang dat ik moest betalen omdat ik vier verschillende werkgevers heb gehad, maar krijg alsnog 770 terug!

3 likes

Ik krijg ook best een bedrag terug. Dit jaar was ik er minder mee bezig, omdat ik financieel iets stabieler ben. Maar toch echt fijn!

1 like

Ik krijg 103 euro terug! Had eigenlijk niets verwacht omdat ik het hele jaar bij 1 werkgever heb gewerkt, dus dit bedrag is fijn.

1 like

Ik krijg ook echt een flink bedrag terug. Nog nooit zo veel. Ben benieuwd wanneer de dagtekening komt. Vorig jaar kreeg ik hem begin mei.

Ahh jij wist je digid inlogcode ook niet meer toch? Ik heb die van mij ook ineens drie keer verkeerd ingevoerd? Nuchter zowaar. Hmm