Belastingen

Ik moest voor 2019 al een voorlopige aanslag betalen en ik heb net mijn aangifte gedaan en moet gewoon weer betalen. In totaal is dat voor mij bijna een maandloon… snap er niks van waarom dat zoveel is uiteindelijk :tired_face: verdien echt vrij weinig ook

Het is nu net gelukt en op 5 tientjes na klopt mijn berekening :grin:

Ik was bang dat ik moest betalen omdat ik vier verschillende werkgevers heb gehad, maar krijg alsnog 770 terug!

3 likes

Ik krijg ook best een bedrag terug. Dit jaar was ik er minder mee bezig, omdat ik financieel iets stabieler ben. Maar toch echt fijn!

1 like

Ik krijg 103 euro terug! Had eigenlijk niets verwacht omdat ik het hele jaar bij 1 werkgever heb gewerkt, dus dit bedrag is fijn.

1 like

Ik krijg ook echt een flink bedrag terug. Nog nooit zo veel. Ben benieuwd wanneer de dagtekening komt. Vorig jaar kreeg ik hem begin mei.

Ahh jij wist je digid inlogcode ook niet meer toch? Ik heb die van mij ook ineens drie keer verkeerd ingevoerd? Nuchter zowaar. Hmm

Ja hier hetzelfde verhaal dus! Gebruik hem super vaak en weet vrij zeker dat ik de goede code ingevuld heb? Dus ik vond het wel heel toevallig dat jij hetzelfde had!

1 like

Mijn aangifte is echt niet te doen… huis gekocht en verkocht. Heb nu weer een beetje verder ingelezen en wil dus vanavond weer verder gaan. Zoals het nu lijkt krijgen we wel een flink bedrag terug, dus dat is wel leuk.

1 like

Ik ben ziek thuis dus ik dacht dat ik wel even aangifte kon doen. Maar het is nog steeds zo druk :confused:

1 like

Heb even mijn belasting deels ingevuld, en krijg sowieso 1023 terug.

Morgen ga ik wel even bellen, want heb voor mijn opleiding een voorschot van 2500 gekregen in december, maar pas 900 betaald aan de opleiding in 2019. De overige termijn betalingen vallen in 2020. Weet dus even niet hoe ik dit invul, maar hier op werk heb ik geen tijd om te bellen. He beide opties al aangevinkt, en het bedrag blijft op -1023 terugkomen, dus ik ben blij!

Vorig jaar werkte ik van feb tot maart bij mijn oude baan waar mijn loonheffing aanstond. Diezelfde maand heb ik zonder loonheffing bij mijn huidige baan gewerkt, dus denk dat het hem daar in zin. Ben ook veel meer gaan verdienen afgelopen jaar (grote mensen baan) dus pfoee. Heel chill.

Dacht ook echt dat ik terug zou moeten betalen omdat ik dus twee banen heb gehad, maar dat is dus maar 1 maand geweest, dus eigenlijk is dat precies niks natuurlijk, haha.

Voor de mensen die wat terugkrijgen; zit daar ook belastingrente op?
Ik heb een naheffing gekregen over 2018 en daar rekenen ze belastingrente, maar volgens mij doen ze dat andersom dan weet niet? :thinking:

Jawel ze rekenen ook rente als je terugkrijgt, maar dan moet er wel een tijdje tussen zitten zoals bij jouw naheffing.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/standaard_functies/prive/contact/rechten_en_plichten_bij_de_belastingdienst/belastingrente/belastingrente_ontvangen_bij_inkomstenbelasting

1 like

Ziet er naar uit dat ik 400 euro mag ophoesten wat ik niet had overwacht eigenlijk. Maar moet het nog even goed uitzoeken, gezien ik ook nog inkomen uit het buitenland heb gehad en mijn hogere loon daar ook een compensatie voor was.

Iemand ervaring met meer verdienen omdat je in het buitenland werkt maar wel ingeschreven staat in NL? Loon komt ook van NL bedrijf.

Ik krijg ruim 4000 euro terug :tada::tada::tada:

14 likes

Zo dat is een flink bedrag :partying_face: Heb je ergens anders zóveel belasting teveel over betaald dan?

Ik vermoed een huis gekocht? Het eerste jaar krijg je vaak veel terug.

@punaise nee helaas geen huis gekocht, was het maar zo’n feest :joy::joy:

Heb express loonheffingskorting uit (of aan, weet ik veel) staan. Ik kan niet sparen dus dit is mijn spaarpotje!

8 likes

Ik heb vorig jaar mijn beugel betaald… Deze is volgens mij aftrekbaar onder zorgkosten. Heeft er iemand ook een beugel en dit via zorgkosten bij je aangifte?
Zo ja, online wordt er gesproken over een drempelbedrag, hoe werkt dat dan precies?
Moet ik dan het bedrag boven het drempelbedrag invullen, of moet ik het hele bedrag doen en berekent de belastingdienst dat dan zelf uit?

Heuj ik krijg 476 terug. Bijna de helft minder dan vorig jaar, maar logisch omdat ik sinds september weer voltijd studeer.