Belastingen

Je loonheffing niet uit laten betalen werkt ook goed… :rofl:
Heb ik gehad toen ik van baan wisselde, van mijn bijbaan naar een fulltime baan. Had toen niet door dat ik dat niet had aangevraagd blijkbaar, of het was niet goed doorgekomen. Was een hele leuke buffer!

Ik krijg een beetje geld terug terwijl ik haf verwacht te moeten betalen. Not bad

Volgens mij het hele bedrag

Edit: er staat vast wel zo’n info-button (voor hulp) toch waar de uitleg bij staat?

Ik heb gewoon mijn zorgkosten ingevoerd, ook voor een beugel. Het drempelbedrag is 1,65% tussen een bepaald inkomen, maar dat berekent hij vanzelf

Dit heb ik nu ook gedaan. Gewoon het hele bedrag invullen en ze houden zelf rekening met dat drempelbedrag.

Heb al mijn zorgkosten ingevoerd en kom ruim boven het drempelbedrag uit maar krijg alsnog niks terug, iemand enig idee hoe/waarom dat is?

Zou je bij moeten betalen als je de zorgkosten weghaalt?

Heb even gekeken en uitgezet maar dan nog steeds kom ik op €0,-
Wat ik ook aanpas in eventueel vermogen oid, heb wel een heel laag loon en woon nog gewoon thuis misschien dat dat er invloed op kan hebben…

Nou ik begrijp er niets van, krijgen iets meer dan €5000 terug :face_with_hand_over_mouth: Kan toch niet kloppen? Geen huis gekocht, alleen een kindje gekregen en zat einde van mijn zwangerschap even in de Ziektewet en had twee werkgevers dat jaar. Kan dat voor zoveel teruggave zorgen? Heb hem vergeleken met verleden jaar maar zie alleen een stijging van onze WOZ…iemand een idee voordat ik op akkoord druk? :yum:

Misschien inkomensafhankelijke combinatiekorting? Ik krijg ook het zelfde ongeveer terug nu we een kind hebben :grin:

1 like

Ik weet niet precies hoe het werkt, maar ik krijg ook slechts 91 euro terug op 800 euro zorgkosten, dus wellicht dat ze überhaupt niet zo veel teruggeven van die kosten.

Is het niet zo dat je ook alleen kunt aftrekken als je ook loonbelasting hebt betaald? Dus bij een laag inkomen, weinig tot geen aftrekmogelijkheid?

Ik krijg ook terug. Had namelijk hyptoheekrente aftrek niet per maand staan.

Komt door de combikorting: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/inkomstenbelasting/heffingskortingen_boxen_tarieven/heffingskortingen/inkomensafhankelijke_combikorting/inkomensafhankelijke_combinatiekorting

1 like

En @Vara thanks! Dat zal het dan wel zijn! Dan kunnen we weer een stukje verbouwen aan ons huis haha

2 likes

Vorig jaar laten doen omdat we ons huis gekocht, maar we hebben ons oude huis verkocht in 2019 en verbouwd in 2019. Dus laaaat maarrr, gelukkig voor morgen gelijk een afspraak kunnen maken bij de onze hypotheekadviseur dan kan hij het doen :stuck_out_tongue:

Maar las hier dus net wel even dat je je studieschuld kunt aftrekken, nooit geweten dus bedankt.

Aftrekken in box 3 dus hè, als vermindering op je vermogen (spaargeld, beleggingen). Niet invullen bij aftrek van studiekosten in box 1

1 like

Ohh jammer!

Het kostte even wat uitzoekwerk in het gebied ‘inkomsten uit overige werkzaamheden’ en de kosten, maar inmiddels ben ik er achter wat ik wel en niet af kan trekken (en hopelijk heb ik het goed gedaan). En ik krijg geld terug (391), dus dat is fijn. :ok_hand: Pluspunt: mijn administratie is tot en met vandaag weer netjes uitgeprint en bijgewerkt.

1 like

Ik snap niet zo goed hoe ik mijn studieschuld moet verwerken in m’n aangifte. Vul ik dat gewoon in bij hypotheek en andere schulden? En dan het bedrag bij start 2019 en einde 2019 min drempel met fiscaal partner? :woman_shrugging:t3: