Prive zaken wordt vaak voor je ingevuld omdat die gegevens al bijna allemaal bekend zijn bij de belastingdienst, zakelijk moet je geloof ik altijd handmatig doorgeven.
Je hebt dus nog geen kwartaalaangifte gedaan over Q4? Ik weet niet hoe streng ze daar meteen mee zijn als je net begint maar dat moet wel tijdig omdat je anders een boete kunt krijgen. Houd daar rekening mee.
Nu is daar wel een nieuwe regeling voor, staat uitgelegd op hun site (zie hieronder)
Je kunt ook altijd bellen naar de belastingtelefoon, dat heb ik destijds als starter veel gedaan en zo hoef je niet meteen een accountant in te schakelen maar kom je er vaak zelf wel uit.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/hoe_werkt_de_btw/nieuwe-kleineondernemersregeling/
Bij mijzelf staat zakelijk en prive in 1 aangifte maar ik ben dan ook ondernemer voor de btw, (zijn ook bepaalde voorwaarden) bij jou kun je wellicht je inkomsten gewoon nog boeken onder overige inkomen, als prive. Even kijken wat gunstiger is voor je. Ik weet niet precies alles want het eea is ook veranderd de afgelopen jaren. Succes