Ja klopt! Er moet een medische noodzaak voor zijn (ivm met een aandoening of ziekte) en pas als je verzekering het niet vergoed mag je het aftrekken.
Tandartskosten zijn dan wel weer specifieke zorgkosten dus daarbij ligt het mogelijk anders.
Tuurlijk, je kunt het gewoon helemaal invullen en dan uiteindelijk niet versturen. Heb ik zelf ook gedaan. Maar het lijkt mij dat het geen verschil maakt in wat je krijgt/betaalt uiteindelijk? Maargoed, ik ben niet bekend met zo’n soort situatie dus dat weet ik verder niet.
Ja dat kan wel hoor! Je moet er dan wel rekening mee houden dat je hem hoogstwaarschijnlijk twee keer in moet vullen omdat je anders in de knoei komt met het inloggen van je DigiD. Als je namelijk samen invult worden de DigiD gegevens aan elkaar gekoppeld in de aangifte. Je kan helaas niet twee aangiftes naast elkaar als concept bewaren.
(Mocht je dan uiteindelijk weten welke het voordeligst is, moet je als je pech hebt hem nog een derde keer invullen omdat dat dan de eerste is geweest)
Wat ik je aan kan raden is, om voordat je de hele zooi twee keer in gaat vullen, even te bellen met de belastingtelefoon. Daar is een aparte lijn ivm scheidings/uit elkaar gaan situaties. Leg dit anders even voor en dan kunnen zij misschien wel meedenken wat het handigste is. Misschien maakt het namelijk wel helemaal niets uit zoals @Alicante zegt en dan heb je zoveel tijd voor niks er aan besteed. (Maar misschien was je daar al wel bekend mee, dan heb ik niks gezegd)
Thanks allemaal nog voor de berichten! Ik heb het ingediend!
Oh super, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik ga idd even de belastingtelefoon bellen!
Weet iemand of je gewoon online aangifte kan doen als je een deel van het jaar in het buitenland hebt gewoond en een buitenlandse rekening hebt? Ik heb geen inkomen hier, ontvang wel geld van de overheid in het land waar ik nu woon. Ik las op internet dat ik een M formulier moet aanvragen (of dat je het eigenlijk toegestuurd krijgt, maar ben in het buitenland verhuisd en heb nog niet mijn nieuwe adres opgegeven bij de Nederlandse overheid) en dat moet opsturen ipv online? Maar weet iemand hier meer over, anders bel ik morgen maar ff.
Je kunt het M biljet aanvragen en dan daar een adres invullen tijdens de aanvraag
Afgelopen jaren kreeg ik rond de 500 euro terug. Nu wilde ik aangifte doen en er is eigenlijk niks veranderd aan mijn situatie maar nu krijg ik 200 euro terug. Hoe kan dit dan?
Het zou juist raar zijn als je ieder jaar hetzelfde zou terugkrijgen. Er veranderen altijd wel wat dingen qua regels/tarieven en ook je salaris is toch niet ieder jaar exact hetzelfde?
Whaaaat ik moet 500 euro terugbetalen? Ik snap er echt niks van Ik had sowieso twee werkgevers tegelijk, maar in december is daar nog een derde bij gekomen. Ik verwachtte daardoor eigenlijk dat ik geld terug zou krijgen?
Ai, heb je er rekening mee gehouden om je loonheffingskorting uit te zetten bij 2 van de 3 werkgevers?
Ja! Dat maakt het zo zuur, ze houden al bijna 40% in en dan moet ik ook nog terugbetalen
Dat is wel bijzonder, helaas kan ik niet raden waar het fout is gegaan maar misschien wil je de Belastingtelefoon even bellen? Misschien kunnen zij met je meekijken.
Ben je bij een van je banen gestopt en heb je vakantieuren uit laten betalen? Mijn vorige werk heeft dat bij mij bruto uitbetaald waardoor ik dat nu terug kan gaan betalen.
Ik hoop dat de quote het doet. Zo heeft @Bertie het een paar maanden terug aan mij uitgelegd in een ander topic.
Dat, bellen, is wel handig om te doen wanneer je het idee hebt dat je misschien iets verkeerds hebt ingevuld. Als je uitleg wilt waarom je moet betalen, kunnen ze dat voor nu alleen nog in het algemeen beantwoorden. Gericht op jouw situatie kan pas wanneer er een aanslag ligt (die krijg je voor 1 juli 2020 mits je voor 1 april je aangifte hebt ingediend). Mocht er dan toch iets veranderd moeten worden, kan je gewoon bezwaar maken.
Maar ik ben bang dat het is wat @bubbles hierboven zegt. (En zelf heb ik dit vorig jaar ook gehad. Het is met meerdere banen, bijna niet te vermijden dat je bij moet betalen, helaas. Een troost je kan vaak een betalingsregeling afspreken. ;))
Ik krijg 512 euro terug
Thanks, heb het formulier aangevraagd.
Ik heb ook even online gekeken en ingevuld voor de zekerheid en daar staat dat ik bijna 2000 euro terug krijg! Ik hoop heel erg dat het hetzelfde bedrag blijft wanneer ik het M formulier opstuur.
Of heb je veel spaargeld of iets anders waardoor je moet betalen? Kan ook.