Volgens mij kun je dat gewoon uitproberen dus eerst apart proberen, niet verzenden. Ingevulde bestand verwijderen en dan opnieuw maar samen.
Zo heb ik het 3 jaar geleden gedaan toen ik twijfelde wat gunstiger was ivm uit elkaar gaan met mijn ex.
Volgens mij kun je dat gewoon uitproberen dus eerst apart proberen, niet verzenden. Ingevulde bestand verwijderen en dan opnieuw maar samen.
Zo heb ik het 3 jaar geleden gedaan toen ik twijfelde wat gunstiger was ivm uit elkaar gaan met mijn ex.
Ja klopt, alleen die proefversie voor samen is wat lastiger omdat ik dan DigiD gegevens uit zou moeten wisselen met die ander en dat doe ik liever niet⦠Samen face to face invullen zit er niet in.
Ik snap het.
Volgens mij had ik ook de belastingtelefoon gebeld en konden zij mij ook wel helpen.
Je zou in de gegevens van het jaar ervoor kunnen kijken hoe de verdeling was.
Maar als je eigenlijk liever niet samen wilt, zou ik hem alleen invullen maar niet versturen en kijken wat er dan uitkomt en hoe dat in verhouding staat met jaar ervoor.
Ohh chill! Ik heb die van mij ook 1-3 ingediend!
Edit: ik heb net gekeken en online staat er dat mijn definitieve aanslag er is, maar hij wordt per post verzonden?! Waarom dat dan, of is dat altijd?
Kak ik wil ook!
Ik zie op de website dat het op 23-4 per post verstuurd is maar heb nog niks ontvangen⦠ik wil weten wat ik krijggggg!
Grapje, de brief is ook te vinden op mijn.overheid!
Bij de belastingdienst zie ik ook dat er een definitieve aanslag is, maar in mijn overheid zie ik nog geen brief. Even afwachten nog. Hopelijk eind deze week.
Mijn dagtekening is 2 mei! Super chill inderdaad dat je op mijn overheid de brief gewoon kan inzien.
Bij mij staat hij helemaal niet op mijn overheid? Ook dagtekening 2 mei, dus dat is wel nice!
Hulde aan dit topic
Ik heb nog geen brief ontvangen en ook geen mail maar als ik inlog zie ik 'm inderdaad in mān berichtenbox
Bij mij staat er op mijn overheid wel dat de brief verstuurd is maar kan hem nog niet inzien. Maar kan me voorstellen dat het even duurt
Ik heb net pas mijn aangifte verstuurd en moet bijna 500 euro betalen. Komt onder meer omdat de loonheffing niet klopte, want ben vorig jaar van werkgever veranderd. Heeft me best wat tijd gekost om uit te pluizen wat er precies niet klopte. Ik moest namelijk eerst nog een voorlopige aanslag invullen (stond kennelijk al mƔƔnden in mijn berichtenbox?) en daarna een definitieve, maar het terug te betalen bedrag verschilde bij beide terwijl ik wel overal hetzelfde had ingevuld. Ben er nu achter dat bij die voorlopige de loonheffing automatisch is berekend (kon dat zelf niet invullen) en bij de definitieve is dat gecorrigeerd. Maarja, huilen dus.
Mijne ook met dagtekening 2 mei. Mega chill
Binnen 1 week sowieso maar vaak al eerder. Soms had ik het op dezelfde dag al. Krijg maar 300 euro maar wel erg blij mee haha.
Ging die voorlopige ook over 2019? Want dan heeft het weinig zin om die nog in te vullenā¦
De definitieve aanslag krijg je idd altijd met de post. Je zal hem ook online moeten kunnen vinden. Dat is meestal eerder dan dat je de brief hebt maar er kan ongeveer tien dagen verschil tussen zitten. Dagtekening brief en de datum dat je het online kan zien. Kan voor of na de dagtekening zijn)
Het geld ontvang je idd binnen tien dagen op je rekening tenzij er nog openstaande posten zijn. Dan kan het zijn dat het verrekend wordt. Daar ontvang je dan binnen vier weken bericht over.
(Als je het je rekeningnummer heeft gewijzigd of dit van plan bent om te doen, er gaat sinds best wat verwerkingstijd over heen!)
Ik kan mij helemaal niet herinneren dat ik voorgaande jaren het ook per post kreeg, maar dat zal ongetwijfeld dan haha.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Ik heb een brief met dagtekening 25 april maar het geld nog niet
Klopt, van 2019. Had ām begin maart ingevuld en verstuurd. Hij stond bij mijn te af te ronden taken (of zoiets) en ik dacht: ja, kan toch bij beide hetzelfde invullen, doe ik wel even.
Naar aanleiding van jullie berichten even gekeken, en bij mij staat er ook een brief met dagtekening 2 mei. Maar ik kan hem niet digitaal openen, er staat ook bij dat hij alleen per post is verstuurd terwijl mijn man, met wie ik samen aangifte heb gedaan, hem wel digitaal kan openen. Nouja, vreemd.