Bij mij ook niks ervoor inderdaad, en ik krijg terug. Er staat alleen ‘te ontvangen of verrekenen’ voor. En helemaal bovenaan de brief staat dat het te ontvangen bedrag binnen een week wordt overgemaakt, dat is eigenlijk het enige in die brief waaruit je kunt afleiden dat ik terugkrijg @Jetlag. Denk dat als er een - voor staat je terug moet betalen eigenlijk.
Dit is bij je ingediende aangifte die je nog niet hebt verstuurd?Als het goed is staat het bij het vraagteken uitgelelgd, geel vakje.
-Gecheckt-
Het minnetje is idd dat je terug krijgt want negatief voor de belastingdienst. Als je moet betalen staat het er zonder min want dan is het positief voor de belastingdienst.
Dankjewel voor alle antwoorden! Ik had gewoon beter moeten kijken er staat boven aan: terug te krijgen!
Ik wil het niet voor je verpesten, maar dat betekent volgens mij nog steeds dat je moet betalen.
Je krijgt -€100 terug, oftwel je staat €100 in de min bij de belastingdienst oftewel je moet €100 betalen.
Nee dat klopt niet. Had het nog even gecheckt bij mijj aangiftes. Vorig jaar geen min, moest betalen. Dit jaar min, kreeg terug. Plus dit staat ook uitgelegd als je de aangifte invuld.
En de min is ook wel logisch want de belastingdienst redeneert vanuit zijn ‘portemonnee’. Een min is negatief dan want moet terug betaald worden aan een burger.
In de definitieve aanslag staat dit anders. Dus denk dat we hier vanuit andere documenten redeneren.
Ah oke ja als je t zo bekijkt is dat idd logisch.
Sorry @Jetlag, maar des te fijner voor jou!
Ja klopt idd! Bedankt voor de aanvulling, dat was idd een snelle manier geweest om het verschil uit te leggen. En @bubbles beter om scherp te zijn want belastingen zijn soms zo ingewikkeld
Dagtekening 9 Mei en had vanochtend het geld!
Hier ook vanochtend geld gehad
wohoo, hier is het ook binnen!
Hier was het gister binnen! (dagtekening 9 mei)
Ik heb nog steeds geen bericht
I want moneyyyzzzzz
Vandaag binnen! Dagtekening 14 mei. Yeeeeeh
Ik hoor net van een collega dat ik dus geld misloop, ik had combinatiekorting kunnen aanvragen😭.
Hier kan ik nu zeker niets meer mee?
Volgens mij kun je je aangifte nog tot 5 jaar na dato aanpassen.
Dat wordt toch automatisch gedaan? Tenminste, ik hoefde er niets bijzonders voor te doen, het stond al aangegeven. Anders bel je de belastingdienst even*
Ik heb vandaag het geld ontvangen
*Even is waarschijnlijk niet het juiste woord, aangezien je eerst 6 jaar in de wacht hangt haha
Toevallig net even gebeld, en echt even ik was gelijk aan de beurt haha!
Is inderdaad automatisch gegaan, ik dacht dat ik het minste inbracht maar dat is dit jaar het geval, 2019 niet dus het is toegekend aan m’n partner🤣
Hahaha 1-0 voor de belastingdienst!
Echt he. Kan me er echt over opwinden. Wacht potverdikkie al meer dan een jaar op m’n geld