Belastingen

Mijn fiscaal partner en ik :smirk: hebben samen aangifte gedaan, ook een brief gehad op de dezelfde dagtekening. Maar heeft hij al geld, en ik nog niet. De wegen van de belastingdienst zijn ondoorgrondelijk.

1 like

Same :frowning:

Ik zie in de postnlapp dat wij vandaag brieven krijgen. Eind maart ingevuld. :partying_face:

1 like

Zelfde. Zo irritant.

Yes heb de brief ook gekregen. Zou €200 terug krijgen terwijl ik niet van baan ben geswitcht, geen huis heb gekocht oid dus was al helemaal verbaast bij invullen van de aangifte.

Wel promotie gehad (en salarisverhoging) dus dat is het enige wat ik me kan bedenken waarom ik geld terug zou krijgen.

1 like

Ik zag in mijn postnl app dat ik dƩ brief heb! Kan niet wachten op het geld :smirk:

1 like

centjes zijn binnen! :tada::tada::tada:

Niet helemaal over de belastingaangifte, maar ik krijg net ineens zorgtoeslag voor heel 2019 gestort. Volgens mij heb ik er niet eens recht op. Ook in het midden van 2019 een toeslagpartner gekregen. Ik denk dat ik het maar apart zet in een spaarpotje op mn rekening. :woman_shrugging:t3:

Waarschijnlijk hebben ze uitgerekend nav jouw aangifte IB over 2019 dat je er wel recht op hebt!

1 like

En als aanvulling op @rebus waarschijnlijk stond er ook al een aanvraag van je in het systeem waardoor het nu alsnog berkend kon worden.

Maar je kan het makkelijk zelf even checken door te kijken wat er aan aanslagen staan op de toeslagen pagina. En als de reden niet duidelijk is, daarvoor kan je bellen dan kunnen ze met je mee kijken. Mocht het toch niet kloppen dan kan je het snel zelf weer aanpassen en weet je tenminste zeker dat het klopt en hoef je niet ā€˜angstvallig’ af te wachten.

1 like

Ik heb precies hetzelfde, kreeg ineens 700 euro zorgtoeslag gestort over 2019. Heb daar totaal geen recht op en krijg al jaren geen zorgtoeslag meer…
Heb zelf ook een toeslagpartner gekregen vorig jaar en zijn inkomen is dus niet bekend bij de Belastingdienst. Nu denkt de belastingdienst dat wij sƔmen mijn salaris verdiend hebben, dat klopt natuurlijk niet. Heb vanochtend gebeld en je partner moet op mijn toeslagen zn inkomen doorgeven, en dan gaan ze opnieuw rekenen en heb je er inderdaad geen recht meer op. Geld apart zetten dus en je toeslagpartner moet zn inkomen doorgeven!

2 likes

@Rebus @Marquez Dank voor het meedenken! Ik denk dat ik hetzelfde heb als @Ladyhawke. Laatst wel een brief gekregen over toeslagpartner, dus misschien dat ze er daardoor een rommeltje van maken ofzo. Zag idd dat mijn vriend zijn inkomen nu op 0 stond, dus aangepast en ga er vanuit dat ik het binnenkort terug moet betalen. Jammer maar helaas :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Mag ik hier ook even klagen over de belastingdienst? Ik heb dus onwijs lang moeten wachten op een definitieve aanslag van een paar jaar terug. Ex en ik zijn toen uit elkaar gegaan en we hebben apart van elkaar aangifte gedaan maar ex heeft uitstel op uitstel aangevraagd waardoor mijn aangifte maar niet definitief werd gemaakt. Hierdoor betaal ik dus heel veel rente. Maar nu heb ik gevraagd om in termijnen terug te betalen omdat het zo’n hoog bedrag is geworden. Maar ook daar betaal je rente over. En ondertussen wacht ik nog op een definitieve aanslag van vorig jaar en dit jaar wat als beide definitief is gezamenlijk genoeg is om in een keer alles af te lossen bij de belastingdienst. Het voelt een beetje oneerlijk ofzo dat zij drie jaar mogen doen om alles definitief te maken en dat ik rente moet betalen omdat mijn ex continue uitstel vraagt. En als ik dan vraag om een beetje op te schieten met de openstaande aangiftes dat ze daar dan niet aan doen omdat ze er drie jaar over mogen doen.

Ja, ik kreeg daar dinsdag om half 12 's avonds een mail van en vandaag de echte brief. Ik krijg trouwens niks terug, dus voor mij had het niet zo’n haast.

Bij mij is de dagtekening 6 juni. Kregen jullie het daarna terug? Of eerder of die dag zelf?

Paar dagen daarna! Dagtekening op een zaterdag, geld ongeveer op de dinsdag/woensdag erna.

1 like

Wel potverdikkie. Vorig jaar aan de stok gehad met de belastingdienst omdat ik gewoon mijn geld van 2018 wilde maar zij eerst 2017 weer opnieuw hadden geopend. Toen zeiden ze dat alles op chronologische volgorde moet.
EN NU HEB IK DUS MIJN 2018 GELD NOG NIET MAAR HEB WEL DE BRIEF VAN 2019 GEHAD WAAR IK MOET TERUGBETALEN. Ik word gek. ā€œLeuker kunnen we het niet makenā€ NEE DA’S WAAR!

Ik heb het eergisteren ontvangen, dat wordt een feestje voor de spaarrekening :tada:

Ik heb eindelijk mijn definitieve aanslag ontvangen met als datum 15 juni en dagtekening 24 juni. Ontvang ik het geld dan binnen een week na de dagtekening of binnen een week na 15 juni?

1 like

Na de dagtekening

1 like