Nou ja, als mijn geschatte inkomen overeenkomt met wat ik het jaar ervoor verdiend heb + het geschatte inkomen is iets hoger. Dan kan ik er toch ook vrij weinig aan doen als ik toch iets meer blijk te verdienen dan wat ze geschat hebben. Ik moest het gewoon even van me af schrijven omdat het zuur is dat ik nu zoveel maanden later ineens moet terugbetalen. Ik had het fijner gevonden als dat direct met de aangifte van inkomstenbelasting inzichtelijk zou worden.
edit: Mijn punt is meer dat ik blijkbaar ergens iets over het hoofd heb gezien. Had ik mijn inkomen van 2019 direct moeten controleren met de toeslagen die ik heb ontvangen? Wanneer zou ik niet voor verrassingen komen te staan?
Wat als ik nu mijn inkomen lager zet en minder toeslag krijg, maar achteraf recht heb op meer, gaan ze het mij dan alsnog uitbetalen? Als ik dus te weinig ontvangen heb dan waar ik recht op heb?
edit 2: Ik snap niet dat je dus geen bericht krijgt of iets van heads up als je toeslagen te hoog staan ingesteld. Misschien denk ik te simpel, maar het zou handig zijn als het systeem dat meteen herkent. Hey je inkomsten zijn hoger dan we geschat hebben, pas het nu aan en voorkom dat je voor verrassingen staat. En dat ze dan minder geld uit gaan betalen zodat je tijdelijk minder krijgt i.p.v. dat je moet terugbetalen.