Je kunt gewoon opgeven wat je volgens je bankafschriften totaal hebt betaald per kalenderjaar, ze gaan uit van de daadwerkelijk betaalde kosten in dat jaar. Dus je hoeft niet zelf moeilijk te gaan rekenen met de helft van het jaar collegegeld bedrag x x 4 maanden en de andere helft collegegeld bedrag y x 8 maanden. Dus dat maakt het wel weer makkelijker voor 2019 en 2020!
Oh dat is jammer, ik kijk ook al uit naar de aangifte om deze reden. Maar niet te hoopvol zijn dus
Het lukt me nog steeds niet om in te loggen, loop steeds vast bij DigiD. Zowel in de app als de website. Frustrerend want ik wil weten of ik geld terugkrijg
Nahh ik dacht dat een dag wachten misschien wel wat zou schelen voor de drukte, maar helaas, kom er nog niet echt door.
Kan je in de app exact hetzelfde trouwens als via de website? Ga nu voor het eerst een āspannendeā aangifte doen, vorig jaar een huis gekocht en nu samen met mijn vriend aangifte doen, ben benieuwd.
@ezw Oh shit, ik zat me ook al rijk te rekenen haha, nu word ik nog ongeduldiger
Volgens mij is de app beperkter dan de website. Als je een huis hebt gekocht moet je sowieso de website gebruiken!
Nee je kan niks aanpassen in de app, alleen akkoord geven op alles wat vooringevuld is. Dus als je aftrekposten enzo hebt moet je sowieso naar de site.
Ik word er helemaal schijtziek van. Ben inmiddels bij poging 683. Al tig keer binnengekomen en dan wordt ik er serieus na drie keer klikken uitgeknikkerd.
De kosten die jij in je quote benoemt zijn inderdaad niet aftrekbaar, ik weet eerlijk gezegd niet of je die dan in moet vullen bij de aankoopkosten? Je kunt er in elk geval voor de aangifte niks mee. Ik wilde in de aangifte even voor je kijken, maar ik kom er niet in via de website en in de app kun je dat soort dingen niet zienš
Ah oke top, thanks! Wat betreft de aankoopkosten, dit staat online en stond ook exact zo in de aangifte (toen ik er nog wel in kon š„²):
maar is dat alleen netto salaris, zitten daar ook uitbetaalde vakantie-uren en restant vakantiegeld bij? (Dat denk ik wel aangezien het je laatste maand was.) Dat zou moeten staan op je jaaropgave/salarisstrook.
Ah ja dat is voor het bepalen van de hoogte van de schuld waarvan de rente aftrekbaar is. Daar kan je inderdaad de aankoopkosten invoeren zoals jij hebt vermeld.
Vooralsnog betalen. Maar volgens mij klopt daar niet zoveel van, dus moet het nog nader bekijken.
Aah oke! Wij hebben die kosten naast de koopsom niet meegefinancierd in de hypotheek, maakt dat nog uit? Want in principe is de enige schuld dan onze koopsom.
Yes dat geeft duidelijkheid! Heb de hele site al op zān kop gehad maar dit nog niet gevonden. Vind het ook maar vaag allemaal haha. Thanks @Floepsie & @Rebus. Denk dat ik er zo wel uitkom!
Ik kwam er dus achter dat je een zijbalk mist op de mobiele versie!
Dan kan je helemaal niet naar het volgende onderwerp terwijl het dus eigenlijk heel handig onder elkaar staat. Heel stom zo.
misschien een tip om makkelijker zoeken via de site (dus op een laptop of tablet)
Oh wow dit heb ik inderdaad nog niet eerder gezien , dankje!
Oke ik heb nu ook een error door deze site, omdat ik zie dat dit onder het kopje āu verkoopt een woningā staat? en misschien dit dat juist weer niet wat je zoekt?
en nu kom ik ook dit overzicht tegen:
edit: oke deze pagina linkt ook door naar die pagina als je wil weten wat je eigenwoningschuld is, dus het zal wel goed zitten
Waaronder staat vakantiegeld op de jaarstrook? Ik voel me nu echt een noob maar heb echt het gevoel dat het niet klopt. Heb 9 maanden bij dat bedrijf gewerkt dus zo veel dagen kunnen dat niet zijn. Ik dacht zelfs dat ik geen vakantiedagen meer over had zelfsā¦
Anders ga ik morgen toch maar even bellen.
Ja pff het is echt een wirwar aan dingen en als je er niet in thuis bent heb je echt geeeen idee hoe iets nu echt zit. Maar oke, ik ga er vanuit dat het goedkomt maar knijp ām wel een beetje .