maar is dat alleen netto salaris, zitten daar ook uitbetaalde vakantie-uren en restant vakantiegeld bij? (Dat denk ik wel aangezien het je laatste maand was.) Dat zou moeten staan op je jaaropgave/salarisstrook.
Ah ja dat is voor het bepalen van de hoogte van de schuld waarvan de rente aftrekbaar is. Daar kan je inderdaad de aankoopkosten invoeren zoals jij hebt vermeld.
Vooralsnog betalen. Maar volgens mij klopt daar niet zoveel van, dus moet het nog nader bekijken.
Aah oke! Wij hebben die kosten naast de koopsom niet meegefinancierd in de hypotheek, maakt dat nog uit? Want in principe is de enige schuld dan onze koopsom.
Yes dat geeft duidelijkheid! Heb de hele site al op zân kop gehad maar dit nog niet gevonden. Vind het ook maar vaag allemaal haha. Thanks @Floepsie & @Rebus. Denk dat ik er zo wel uitkom!
Ik kwam er dus achter dat je een zijbalk mist op de mobiele versie!
Dan kan je helemaal niet naar het volgende onderwerp terwijl het dus eigenlijk heel handig onder elkaar staat. Heel stom zo.
misschien een tip om makkelijker zoeken via de site (dus op een laptop of tablet)
Oh wow dit heb ik inderdaad nog niet eerder gezien , dankje!
Oke ik heb nu ook een error door deze site, omdat ik zie dat dit onder het kopje âu verkoopt een woningâ staat? en misschien dit dat juist weer niet wat je zoekt?
en nu kom ik ook dit overzicht tegen:
edit: oke deze pagina linkt ook door naar die pagina als je wil weten wat je eigenwoningschuld is, dus het zal wel goed zitten
Waaronder staat vakantiegeld op de jaarstrook? Ik voel me nu echt een noob maar heb echt het gevoel dat het niet klopt. Heb 9 maanden bij dat bedrijf gewerkt dus zo veel dagen kunnen dat niet zijn. Ik dacht zelfs dat ik geen vakantiedagen meer over had zelfsâŠ
Anders ga ik morgen toch maar even bellen.
Ja pff het is echt een wirwar aan dingen en als je er niet in thuis bent heb je echt geeeen idee hoe iets nu echt zit. Maar oke, ik ga er vanuit dat het goedkomt maar knijp âm wel een beetje .
Die laatste geeft wel een handig overzicht van wat je precies wel/niet in aftrek mag brengen!
Komt goed
Als jij deze aankoopkosten niet in de hypotheek hebt opgenomen, zou het niet moeten uitmaken voor de maximale eigenwoningschuld.
Het is vooral relevant als je ook een woning hebt verkocht (met overwaarde). De aankoopkosten mag je niet aftrekken, maar mag wel onderdeel zijn van de eigenwoningschuld (dus zou je kunnen meefinancieren met behoud van hypotheekrenteaftrek). Bij een eerste woning mag je die ĂŒberhaupt niet meefinancieren dus kan je er ook geen hypotheekrenteaftrek van genieten.
Vakantiegeld zit onder je totale loon voor loonheffing.
Heb je salarisstrook van januari niet? Dat maakt duidelijk wat je precies die maand heb ontvangen.
Maar als je uit dienst gaat krijg je over het algemeen je overschot aan vakantiedagen mee (of ze moeten op zijn) én je 8% vakantiegeld over de maanden dat je hebt gewerkt sinds de vorige keer dat vakantiegeld is uitbetaald (of je moet een all-in loon hebben maar het klinkt niet alsof het je bijbaan was).
Bellen werkt altijd, maar dikke kans dat het gewoon klopt.
Even voor de duidelijkheid. Als je een huis in 2020 hebt gekocht. Als je al sowieso een gekocht huis hebt van langer geleden dan kan het wel in de app.
Nou het is eindelijk gelukt! Krijg als het goed is âŹ2000 terug Heb op twee plekken tegelijk gewerkt, dus dat tikt lekker aan
Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding
Ja dit, en ook @Baron. Ik hoor verschillende dingen altijd. Sommigen zeggen bij 2 banen tegelijk geld terug en ander juist betalen. Hoe zit dit?
Hangt er waarschijnlijk vanaf of je loonheffingskorting bij beide werkgevers aan hebt staan of niet. Zo ja, dan heb je waarschijnlijk te veel korting ontvangen en moet je bijbetalen. Ik had dit maar bij één werkgever aanstaan, en daarom krijg ik nu een deel terug!