Jouw inkomen verandert niet maar je kan wel doen alsof omdat je zelf al aangeeft nu eigenlijk geen recht meer te hebben op toeslagen. De weg er naartoe is dan anders maar het resultaat zal hetzelfde zijn. Bij een te hoog inkomen vervalt je recht op toeslagen namelijk ook. Dit kun je inderdaad zelf aanpassen.
Jaaaa eindelijk bericht!
Ja ik ook, maar net dagtekening van 18 juni!! Ben benieuwd wanneer het dan op de rekening staat.
Nog niks gehoord van de belastingdienst terwijl ik, zodra het kon aan de slag ben gegaan. Mijn man hoorde binnen een paar weken al wat terwijl we belasting partners zijn en samen aangifte hebben gedaan. Hopelijk is er niks mis gedaan aangezien ik reken op een paar duizend euro teruggave
Ja eindelijk bericht gehad, van de week al, met als dagtekening 11 juni. Hopelijk heb ik het snel haha.
Ja heb dit ook gehad. Je werkgever berekent je maandloon alsof je het hele jaar werkt. Als je het hele jaar werkt krijg je minder arbeids- en loonheffingskorting. Je kan die laatste twee berekenen en dan weet je het zo!
Heb je het bedrag al ontvangen? Ik heb dagtekening 18 juni.
Ja had het maandagochtend meteen op mijn rekening.
Gisteren dus haha.
Mijn man had dagtekening 11 juni en het is er nog niet. Kan het wel op de rekening kijken 🥲
Ja bij mij duurt het ook lang, maar ja, zit niks anders op dan wachten
Wij hebben ook nog niks gehoord, andere jaren ging bet best vlot. Heb zelfs bij de accountant gecheckt of de aangifte echt is gedaan die is echt een van de eerste dagen dat het kon al gedaan, wij waren met een hypotheek bezig dus hadden alles al klaarstaan.
Ik heb gisteren de brief gekregen maar nog geen bedrag op mijn rekening. Ik wil dat hey bedrag op dezelfde dag op mijn rekening ataat als de dag waarop de brief komt.
Ik heb mijn definitieve aanslag net binnen terwijl ik het op de allerlaatste dag had ingediend en ik had verwacht dat er nog een staartje zou zitten aan de reiskosten die ik heb opgegeven. Maar nu blijkt dat ik niets terugkrijg en niets hoef te betalen! Dus ik gok dat de reiskosten die ik terug zou krijgen weggestreept zijn met de belasting die ik moet betalen over extra inkomsten. Ik kon het niet echt duidelijk terugvinden op de aanslag. Misschien staat het duidelijker in de brief die ik nog moet ontvangen maar ik denk dat ik het dan maar zo laat! Lekker makkelijk! Volgend jaar wordt het ingewikkelder met een eigen huis enzo.
ok eindelijk vandaag bericht gehad!
Heeft het een voordeel of nadeel om fiscaal partner te worden als het verschil in loon groot is? Ik betaal namelijk geen loonbelasting (verdien maar 300/400pm) en mijn vriend wel. Maar dan moet het ook weer niet zó zijn dat hij meer moet betalen als ik zijn fiscale partner word.
Groot voordeel! Jullie verzamelinkomen wordt dan genomen om belasting over te berekenen ipv jullie inkomens los. Jij hebt los weinig voordeel, maar samen hoeven jullie minder belasting te betalen.
Maar nu betaal ik 0 euro aan belasting omdat het bedrag te laag is. Als het op 1 hoop word gegooid dan ga ik toch ook afdragen?
Ja maar samen minder dan nu samen totaal. Hij gaat veel minder afdragen.
Oké dankje!
Krijg je toeslagen? Want die vallen dan misschien wel weg, daarvoor telt zijn inkomen dan ook mee.