Als je nog een studieschuld hebt kan het ook zijn dat hij daaraan moet gaan bijdragen.
Die regels zijn met ingang van dit jaar veranderd! Je fiscaal partner is niet meteen ook je toeslagpartner.
Ik heb vorig jaar te weinig huurtoeslag gekregen voor wat ik in 2020 verdient heb. Moet ik dat zelf ergens ingeven of word dat automatisch door de belastingsdienst berekend en gedaan?
Als het goed is automatisch nav je definitieve aangifte inkomstenbelasting over 2020.
Wordt automatisch berekend door hen! Ik kreeg hier laatst een brief van en een dag later stond het geld al op mân rekening
Je loon en heffingskortingen zijn geen gemeenschappelijke inkomensbestanddelen en die kan je dus niet tussen partners verdelen. Inkomsten en aftrekposten uit de woning kan je wel verdelen, evenals persoonsgebonden aftrekposten. Daarnaast indien van toepassing kan je het box 3 vermogen (indien dus >100k (61k in 2020) gezamelijk vrij verdelen. Maar alleen qua loon ga je er geen voordeel of nadeel uit halen
Ja ik moet over 2020 geld betalen over mijn inkomen maar heb veel minder verdient dan ik opgegeven had dus hoopte dit zo snel mogelijk te krijgen zodat het verrekend kan worden maar nog niets over gehoord. Zal het dus maar gewoon overmaken denk ik
Kak ik heb een boete gekregen wegens niet indienen plus een bedrag aan omzetbelasting wat ik zou moeten betalen naar schatting, terwijl ik gewoon aangifte heb gedaan over dat kwartaal binnen de deadline?
Ik heb al best wel lang 0 omzet uit mijn onderneming, ligt stil, dus ik hoef sowieso geen belasting te betalen en al helemaal geen boete want was gewoon op tijd.
Nu bezwaarschrift ingediend maar die verwerkingstijd is 6-12 weken. Deadline van de boete plus belasting is al over 2 weken dus vrees dat ik even 400 euro moet gaan dokken om het pas veel later weer terug te krijgen?
Je mag wachten met betalen tot het bezwaar is behandeld tegen 4% rente. Als je gelijk krijgt hoef je dat niet te betalen. Zou gewoon niet betalen dan in jou geval, als je zeker weet dat je verder alles correct heb gedaan (ook goede rekeningnummer BD enzo?).
Dank voor je reactie! Ja ik ben vrijwel zeker want snap totaal niet waar deze brief vandaan komt. Rekeningnummer staat ook goed in het systeem. Maar dan laat ik het even en hoop dat ik ook echt alles goed heb gedaan.
Ik kreeg vrijdag ook een brief met een boete terwijl ik binnen de termijn zat. Gewoon even bellen deze week.
Edit: Fiscus verstuurt onterecht naheffingsaanslag omzetbelasting · Accountancy Vanmorgen
Die is waarschijnlijk onjuist verstuurd! Vriend van mij had dit ook
No shit Sherlock, als je je btw-aangifte voor de deadline hebt gedaan
Misschien fijn voor macchiato om te horen toch?
Dank beide! Paniek om niks
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/berichten/verstoringen/ten-onrechte-verzonden-naheffingsaanslag-omzetbelasting-2e-kwartaal-of-juni-2021
Goedemorgen!
Heeft iemand ervaring met het doen van aangifte na het ontvangen van een erfenis?
Ik heb (helaas - was natuurlijk liever nooit in deze situatie gekomen) geerfd. Het testament bepaalt dat het geld bij mijn moeder blijft en dat zij het vruchtgebruik heeft. Ik heb een vordering op mijn moeder.
De vordering is op geld waardeerbaar en daar zal ik belasting over moeten betalen. Maar ik heb het geld dus niet. Er is kennelijk een constructie waarin moeder dan de belasting voorschiet. Hoe regel je dat en hoe leg je dat vast in de aangifte?
Zolang de langstlevende ouder over het vermogen van de kinderen beschikt, betaalt hij of zij dus ook de erfbelasting voor de kinderen. Zo ging het in ieder geval destijds bij mij wel.
Gaatbdat dan âvanzelfâ of wijst het zich vanzelf? Ik ben mezelf enorm aan het drukmaken.
Vorige keer was ik hier goed geholpen, dus wellicht weet iemand hier ook het antwoord op!
Inkomensafhankelijke combinatiekorting:
Dit kan je aanvragen wanneer je kindje meer dan 6 maanden per jaar bij je woont (mijn kind is 11 juli geboren, het kreng, dus dit jaar krijg ik het niet). Maar over het jaar 2022 wel en nou heb ik vernomen dat je het ook maandelijks kan laten uitbetalen (ik ben alleenstaande moeder die genoeg werkt om er recht op te hebben), alleen vanaf wanneer zou je dat kunnen aanvragen? Want volgens Google moet je het via een voorlopige aanslag over 2022 doen⊠klopt het dat ik die voor 2022 pas vanaf 1 december 2022 kan aanvragen, ook als je het maandelijks uitbetaald wil krijgen? Ben benieuwd naar ervaringen van mensen hier!
Edit: eindelijk een medewerker van de Belastingdienst gesproken, ik kan het vanaf 1 december 2021 aanvragen voor 2022 (mochten anderen hier tegenaan lopen ;))
Volgens mij wordt inderdaad de erfbelasting voldaan uit de nalatenschap, en dan heb jij een vordering ten hoogte van het nettobedrag op je moeder!