@kaneel ik krijg dus letterlijk ELK jaar die brief dat ik aangifte moet doen? Snap er niks van haha
Ik heb ooit gehoord dat als je zelf een paar keer belastingaangifte hebt gedaan (zonder de brief) dat je daarna wel verplicht bent?
Nee, dit komt verderop naar voren, bij bezittingen en schulden geloof ik.
Oke thanks! Ik was al even doorgegaan ja, ben er nu bijna haha.
Graag gedaan, ik doe zelf vaak ook gewoon even helemaal invullen zodat je alles keer gezien hebt en dan loop ik hem opnieuw door.
Oh, ik hoefde het alleen maar aan te geven als het een schuld was. Overwaarde hoefde niet.
Alsnog wel balen, ik heb twee banen en ik krijg maar 230 terug terwijl er elke maand meer dan 400 loonheffing wordt ingehouden.
Ik ben vanmorgen vrij, kwam er eerst niet doorheen maar gelukt! Vorig jaar had ik de terugbetaling al op 10 mei, dus hopelijk nu weer zo snel.
Maar zo werkt belasting toch juist?
Ik heb echt een ultiem saai belastingjaar gehad, 1 werkgever, geen huis, kind, partner of gekkigheid, dus kom op 0 uit!
Ik heb jaren gehad dat ik 4000 terug kreeg met twee banen. Dus ben snel teleurgesteld met aangifte doen tegenwoordig.
Dat was altijd mijn vakantiepotje haha.
Ja herkenbaar, bij een wordt 50% ingehouden en vorig jaar kreeg ik ook niets terug. Snap het wel maar is wel wat zuur.
Ja, alleen maar meer motivatie voor mij om fulltime bij de ene te gaan werken vanaf de zomervakantie.
Ohh twee werkgevers, ja dan snap ik dat je teleurgesteld bent. Jammer!
€118 terug. Zal wel laatste keer zijn want schuld van UWV is nu afbetaald maar dat is natuurlijk ook wel erg fijn.
Ah, overwaarde wordt zeker alleen belast als het als spaargeld op je rekening staat?
Geen idee, het was ook minder dan 50.000 euro. En alles is al zo’n beetje uitgegeven aan mijn nieuwe interieur. Dus dan betaal je er ook al belasting over denk ik dan?
Ik heb het hele jaar voor één werkgever gewerkt, is er helemaal niks bijzonders, ik heb geen huis, geen schuld etc. En toch moet ik nu 800 euro bijbetalen, wat ik echt veel geld vind. Hoe kan ik erachter komen waar het aan ligt? Zouden ze op m’n werk gewoon te weinig inhouden?
Vervelend idd.
Ik weet niet of dit nog steeds zo is, maar aantal jaar geleden betaalde je pas na 2 jaar belasting over de overwaarde, omdat je 2 jaar kans had het in nieuw koophuis te investeren, en volgens mij betaal je idd alleen als je boven max bedrag komt.
Als je nu geen koophuis meer hebt, scheelt dat ook aftrekposten en dus logisch dat je minder terugkrijgt. (Hypotheekrenteaftrek en eigenwoningforfait bijv)
Dat zou inderdaad kunnen, of heb je miss een extra bonus of iets gehad op je werk?
Of zijn het toeslagen die je teveel hebt ontvangen misschien?
Wel vervelend idd
Nee! Je hebt nu door de verkoop wel een eigenwoningreserve. Is van belang indien je in de komende 3 jaar een nieuw huis koopt. Wellicht moet je dat ergens invullen
Zo jammer. Wij hebben vorig jaar zomer een huis gekocht en door vertraging pas in februari kunnen passeren. Duurt nog zo lang voordat we die kosten kunnen aftrekken